Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem vil du ha i regjeringen?
AP/SV/SP 63 47,73%
Høyre 16 12,12%
Høyre, Venstre, KRF 14 10,61%
FRP 4 3,03%
KRF, V, SP 1 0,76%
Annet 17 12,88%
Vet ikke 9 6,82%
Stemmer ikke - begrunn gjerne 0 0%
Ren AP-regjering 8 6,06%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 16:34   #61
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg stemte feil i pollen. Skulle stemt Annet men klikket visst på Vet ikke.

AP/Høyre regjering hadde ikke vært dumt.
Ellers er det mye bedre med en ren AP regjering i mindretall enn de rød/grønne som er nå!

Gammel 02-06-09, 16:34   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg aner en fin anledning til et Nærum sitat: "Sponheim - mannen med et ego så stort at det har eget postnummer"

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:36   #63
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hva slags regjering jeg egentlig vil ha? Det måtte vel vært en SV/RV-regjering. På det litt mer realistiske nivået vil jeg ha en Ap/SV-regjering hvor SV er større enn i dag, og derfor får mer innflytelse. Hvorvidt jeg ønsker en Ap/SV/Sp-regjering er avhengig av hvor store SV blir, jeg synes ikke det er grunn til å fortsette i regjering for enhver pris.

Jeg er ganske på linje med Acsa registrerer jeg. Jeg er gammel AP-velger- og medlem, men synes etterhvert at AP har blitt mistenkelig lik Høyre så jeg hoppet over til SV. Monarki og statskirke er blant sakene som dytter meg mot venstre. Jeg stemte AP/SV/SP-regjering, men stemte vel egentlig feil siden jeg ikke ønsker SP til makta. Rent politisk heller jeg nok mot ytterste venstre, men i praksis ønsker jeg AP og SV i regjering.

Gammel 02-06-09, 19:56   #64
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tja, hva vil jeg ha? Høyre og Venstre er ikke store nok til å lage regjering bare de to; FrP vil jeg absolutt ikke ha i regjering, og ikke KrF eller SP heller. Og H/V/Ap er vel litt for kontroversielt for både Høyre- og Arbeiderpartivelgerne, dessverre, selv om de to partiene jo ikke egentlig er langt fra hverandre. Men man kan jo ønske seg hva man vil.

Jeg ønsker meg vel egentlig en V/H-regjering, men V/H/Ap som et alternativ nr. 2.

Jeg stemte derfor annet i pollen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:36   #65
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker Sponheim. Han er den eneste der ute som ikke er en medielogrende hundevalp. Han er rasende dyktig, en klok og flink fyr, og godt likt av alle som har jobbet med ham. Fullstendig undervurdert. Han ville vært en fantastisk avveksling fra Jensemann, i hvert fall, den klysa!

Polyanna sier det så fint. Sponheim er en flott fyr.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:38   #66
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mens min farfar pleide på denne tiden å si at nei, nå var det snart St. Hans, så da snur sola og så er det jaggu vinter igjen.

Det er som å høre morfar, ord for ord.

Gammel 02-06-09, 20:39   #67
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Skandale er bare fornavnet. Det var for øvrig i den forbindelse at jeg etterlyste vetuge journalister i dette landet, men jeg har ennå til god å se noen.

Gammel 02-06-09, 21:04   #68
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er helt enig med Polyanna. Optimisten i meg vil ha ren Venstre-regjering. Men det blir vel samme dag som det flyr rosa griser utenfor kontorvinduet mitt.

Pigs can fly!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ønsker meg en ren Venstreregjering.

Det hadde selvsagt vært å foretrekke.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:10   #69
Nebbia
Passiv

Standard

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Sånn fra et parlamentaristisk ståsted, hvem skulle kastet regjeringen?

Haga og Ramin Osmundsen måtte gå fordi de forsøkte å skjule sannheten. Andersen og Brustad har lært av disse episodene, for de har ikke gjort store forsøkene på å skjule sin inkompetanse. Disse eksemplene er alt annet enn enestående. Av alle ministere som har gått av de siste tiårene er det vel ingen som har gått på grunn av inkompetanse.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:22   #70
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Tja, hva vil jeg ha? Høyre og Venstre er ikke store nok til å lage regjering bare de to; FrP vil jeg absolutt ikke ha i regjering, og ikke KrF eller SP heller. Og H/V/Ap er vel litt for kontroversielt for både Høyre- og Arbeiderpartivelgerne, dessverre, selv om de to partiene jo ikke egentlig er langt fra hverandre. Men man kan jo ønske seg hva man vil.

Du sa akkurat det jeg ikke helt klarte å formulere. Har en hemmelig drøm om det siste alternativet der.

Gammel 02-06-09, 21:24   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyre og Ap er vel en god del nærmere hverandre politisk enn Frp og Høyre? Eller?

Gammel 02-06-09, 22:07   #72
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Høyre og Ap er vel en god del nærmere hverandre politisk enn Frp og Høyre? Eller?

På en del områder er de det. På andre igjen er Høyre og Frp klart nærmere hverandre. Ap og Høyre er ikke like hverandre, så jeg synes ikke et samarbeid mellom dem virker særlig naturlig.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:11   #73
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg/vi stemmer blått, og håper på et skifte
- og vil heller FRP i regjering enn SV.

Jeg krysset av på Høyre/Venstre/KRF.

samme her.

Håper bare at flere som stemmer blått tar til vettet og stemmer på et sivilisert parti; høyre. I stedet for sirkuspartiet FRP. En ting er å ha de i regjering, en annen ting er å ha de som største parti i en regjering. For min del må Venstre gjerne være med og KRF må gjerne stå på utsida.

Gammel 02-06-09, 22:14   #74
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

I en del saker vil sikkert AP og Høyre stemme likt, ingen av de er ekstreme partier med ekstreme standpunkter. Men selve grunntanke er jo helt forskjellig, så sånn sett vil jeg si at forskjellen er størst mellom AP og Høyre. Høyre er i likhet med FRP et slags liberalistisk parti, som ønsker å legge til rette for privat initiativ, privat næringsliv osv. Mens AP først og fremst er sosialdemokrater, med staten som en mye sterkere deltaker i alle samfunnets oppgaver.

Gammel 02-06-09, 22:14   #75
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ren AP-regjering hadde vært det beste.

De der lilla-fjottene i AP må gjerne konvertere til Høyre for min del, så kan AP bli et Arbeiderparti igjen.

Gammel 02-06-09, 22:15   #76
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

En ren AP-regjering hadde vært det beste.

De der lilla-fjottene i AP må gjerne konvertere til Høyre for min del, så kan AP bli et Arbeiderparti igjen.

Gammel 02-06-09, 22:21   #77
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

At AP og H er langt fra hverandre når det gjelder den økonomiske politikken er det vel liten tvil om, selv om jeg tror at avstanden har minsket mye. I Frp-koden hevdet forfatteren at det har blitt gjennomført flere privatiseringstiltak under Stoltenberg enn under Bondevik. Men når det gjelder verdipolitikk virker Ap og H veldig mye mer på linje enn Frp og H. Spørsmålet blir kanskje hva Høyre vektlegger framover, verdipolitikken eller den økonomiske politikken. Jeg håper de går for det første, og at et samarbeid med Frp ikke blir en virkelighet. For en stund siden ble det gjennomført en spørreundersøkelse som viste at Høyre ville tape mange velgere ved å åpne opp i forhold til samarbeid med Frp, var det oppmot 50% av de kvinnelige sympatisørene mon tro?

Gammel 02-06-09, 23:33   #78
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker mye av de samme tankene.

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ønsker meg en ren Venstreregjering.

Det gjør jeg også, men jeg tror ikke griser kan fly særlig godt.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg aner en fin anledning til et Nærum sitat: "Sponheim - mannen med et ego så stort at det har eget postnummer"

Enig i den. Jeg syns Sponheim er en fjott, og skulle ønske Venstre kunne dyrke frem en bedre leder. Thommesen hadde vært glimrende, hadde det ikke vært for et par småting.

Gammel 02-06-09, 23:37   #79
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha en regjering med Venstre-dominans. Ja, Nebbia, jeg vet at det er usannsynlig, men jeg ønsker meg det likevel. :stemmer ikke etter sannsynlig utfall:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:38   #80
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Høyre, Venstre og Sp.

Sitter i styret i Venstre lokalt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.