Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plutselig kleskode i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 22:46   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Plutselig kleskode i barnehagen

Bare gled deg til skolen du.
"På torsdag er det folkeeventyrfest. Alle barna kler seg ut som en skikkelse fra Norske folkeeventyr". En unge kom som Harry Potter fordi det var det eventyraktige mora hans fant i farta - blikket han ble møtt med den morgenen lærte alle oss andre at sånt gjør man ikke. Står det norske folkeeventyr så mener man altså Asbjørnsen og Moe antrekk.

Eller hva med "Denne uken har vi om gamle dager og runder av med en fest på fredag hvor alle barna kler seg ut i klær fra 1940-1950."

"Husk eplekostyme til sommeravslutningen"
"Sønnen din skal danse apedansen. Han trenger brune klær, hale med krøll på og apeører samt sminke. Møt ferdig med kostyme klokka fem"

Så bare sleng sammen noe på symaskinen du mor. Og vær glad det bare er satt krav til farger denne gangen.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:46   #42
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sleng deg i bilen så skal du få låne antrekk.
Vi var i total manko av boksere her, det var butikkene også så jeg måtte kjøpe en stk blå bokser med gule kroner på. Rundt hele strikken i livet står det sverige-sverige-sverige. Den er grusom, men perfekt til dere i morgen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:47   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hysj. Og symaskin - fortsatt lattermild der, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:47   #44
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Vi var i total manko av boksere her, det var butikkene også så jeg måtte kjøpe en stk blå bokser med gule kroner på. Rundt hele strikken i livet står det sverige-sverige-sverige. Den er grusom, men perfekt til dere i morgen.

Ja, og eh, bare brukt en gang.

Gammel 03-06-09, 22:47   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Jeg skal sende ungen i bokser, mener du?

Gammel 03-06-09, 22:48   #46
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis. Jeg skal sende ungen i bokser, mener du?

Den er så stilig med tanke på tema at det hadde holdt med kun den.
Vil du se bilde?

Gammel 03-06-09, 22:52   #47
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg opplevde det for noen uker siden. Det var rett før lønning, men jeg var ikke helt på panteflaskestadiet.

Jeg leverte til frokost, ingen lapp på plassen. Hentet på ettermiddagen, og da hang det lapp om at barna skulle ha på seg røde klær påfølgende dag.

For meg betydde det at jeg måtte ut med fire trøtte barn, og handle tødt tøy. Mor var ikke glad.

Gammel 03-06-09, 22:54   #48
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Gammel 03-06-09, 22:55   #49
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et par gule gensere med diverse trykk (Cars) og en blå joggebukse.
Jeg hadde blitt irritert om meg hadde måtte stresse med klesvask og tørking på så kort varsel. Hadde jeg måttet handle så hadde jeg muligens ikke rukket å få gjort det. Sjekker ofte ikke mailen før etter at poden har lagt seg...Det jeg prøver si. Send en mail og si i fra at du forventer beskjed i god tid neste gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:56   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Den er så stilig med tanke på tema at det hadde holdt med kun den.
Vil du se bilde?

Jeg har ingen problemer med å visualisere den, gitt.

Gammel 03-06-09, 22:57   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Min svenske svoger hadde elsket den!

Gammel 03-06-09, 22:57   #52
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må bare få si at det er veldig viktig å feire den svenske nasjonaldagen. Det gjør vi alltid i Drageheimen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:59   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg må bare få si at det er veldig viktig å feire den svenske nasjonaldagen. Det gjør vi alltid i Drageheimen.

Gammel 03-06-09, 23:02   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller hva med "Denne uken har vi om gamle dager og runder av med en fest på fredag hvor alle barna kler seg ut i klær fra 1940-1950."

Akkurat den er null problem her i huset. Han kunne til og med hatt en korrekt antrukket mor og far.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:04   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Akkurat den er null problem her i huset. Han kunne til og med hatt en korrekt antrukket mor og far.

Mens jeg jaktet etter gule barneklær fant jeg en kul, gul t-shirt som jeg har, tenkte å ta den på i morgen og matche. /

Gammel 03-06-09, 23:04   #56
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde blitt ganske sur hvis jeg fikk beskjed om å hoste opp gule klær på en kvelds varsel. Det må være den fargen vi har hatt desidert minst av hvis vi har hatt noe i det hele tatt. På et generelt plan blir jeg som regel sur når jeg må hoste opp ting på en dags varsel, om det så bare er en vedkubbe.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:11   #57
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt irritert ved å få noe på så kort varsel, men hadde nok gjort mitt beste i å få til noe allikevel. Jeg hadde slitt litt med noe gult jeg også faktisk. Har du ikke den svenske fotballdrakta liggende til guttene dine?

Hater korte beskjeder, og skolen er verre enn barnehagen. På fredag etter ungene hadde lagt seg (og jeg var alene med dem uten sjans til å komme ut) så jeg lappen de hadde fått den dagen med at tirsdagen etter pinse skulle det være avslutning med familie og søsken og krabbefisking/picnik. Vi var bortreist hele pinsa, og måtte ta fri 1/2 time tidligere fra jobben for å få handlet litt mat og håver og fikse snører og mannen sendte jeg på brannstasjonen etter redningsvester. Vi var bare 10 minutter for sent, på ei brygge som i tillegg lå en god kjøretur unna skolen. For tidlig skulle de begynne også, så det hjalp ikke akkurat. Men vi vant og fikk største krabba.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:16   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Pleier man ha svenske fotballdrakter liggende?

Gammel 03-06-09, 23:19   #59
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pleier man ha svenske fotballdrakter liggende?

Næh.
Slenger sammen en på symaskinen om det trengs.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:20   #60
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Har du ikke den svenske fotballdrakta liggende til guttene dine?

Eh, jo, selvsagt.

Eller, som noen sa til meg en gang:"Kan ikke bare faren din kjøpe en leilighet til deg?"

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.