|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Ødelagt diamant?Er det mulig at en diamant kan bli ødelagt, altså miste en bit?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Diamanter deler seg ikke med mindre de er skadet i utgangspunktet. Det kan jo være at den hadde en skade da ringen ble kjøpt. Tror nesten jeg hadde fått gullsmeden til å se på den jeg. |
![]() |
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Den må repareres uansett, så jeg skal levere den inn.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Ikke for å male fanden på veggen men det er lite sansynlig at en diamant blir ødelagt. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ødelagt diamant?Diamant er det hardeste stoffet i verden så det er lite sannsynlighet for at den er blitt ødelagt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Ødelagt diamant?Jøss... Hmm... Jeg mistet en av mine diamanter i allianseringen min (og syntes det var skuffende), men at en diamant har gått i stykker...? Høres veldig rart ut. Få høre hva de sier på gullsmeden da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Ødelagt diamant?
Jeg tror ikke på en ødelagt diamant... Da må du ha kjøpt en billig feilvare.
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Men diamanter kan vel kløyves selv om de er harde? Hardhet er vel en måling på slitestyrke ikke om de kan sprekke?
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?
Strukturen i diamantene gjør at det er veldig vanskelig å få til. Dersom det er diamanter med urenheter eller skader er det mulig. Ofte er det slike som blir brukt i litt rimeligere ringer. For å si det sånn det skal litt til for å få en så stor skade i en perfekt slipt diamant at den sprekker. |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Fra guru.sol.no, aner ikke om det en bra plass eller ikke:
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Jeg ser at Skvetten har vært her før meg ja. |
![]() |
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Oi, her var det masse info ja.
![]() |
|
|