Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-09, 14:52   #1
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?

Presonlig hadde jeg valgt tregulv! (Men jeg jobber i byggebransjen og "kan" litt.)
Jeg synes laminat er og blir laminat, spesielt når det er etterligning av tre, da de mangler det "ekte mønsteret" parkett og tregulv har. Selv om resultatet blir fint, lyser det "laminat" av gulvene...
Tenker du å selge leiligheten senere, er et laminatgulv noe jeg legger merke til i negativ forstand.
Laminatgulv gir også en helt annen lyd (hul) når du går på det, og får du riper i et laminatgulv ser det "billig" ut, istedet for sjarmerende som ved ekte tre.

Gammel 04-06-09, 21:28   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

M&M - men ville du virkelig lagt ekte tregulv når du har små barn?
Eikeparketten vi har nå, er full av hakk, og vi har selv laget en haug av dem i løpet av de 3 år vi har bodd her. Bare man mister fjernkontrollen i gulvet, blir det jo hakk. Skulle flytte litt på juletreet i vinter, og det ble dessverre et langt, dypt hakk. Og om det blir liggende en liten dam av forskjellige grunner, sprekker det jo opp... Og man må vedlikeholde nøye for at det skal holde seg fint. Det er slitsomt å gå og engste seg for det nye tregulvet, og vanskelig å lære barna til å ikke miste noe i gulvet...

Hadde barna vært over 10 og vi skulle bygge nytt hus hadde det nok vært annerledes.

Jeg ble overbevist av Byggmakkermannen idag, med lang erfaring - men lar meg gjerne overbevise igjen om det finnes uimotståelige årsaker.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 21:34   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vi har tregulv anno 1950 ca. oppe på 3 rom og gang.var bad oppe atmed ene rommet som vi rev så la vi tregulv der og. for vi slo ut veggen på ene rommet. gamle trgulvet er det jo hakk i men det er hardt men det nye er mykt å fåt en del hakk.ikke så fint som det gamle.

Vi har laminat i stua og jeg er faktisk glad for det, mamma og pappa la parkett i sin stue for 2 år siden og det er blitt stygt enda hun passer på det som gull.

Tror aldri jeg ville ha lagt mykt laminatgulv eller tregulv i et bruksrom når man har små barn.
Blir bare å erge seg over det...

Men trgulv kan jo slipes ned men det er hel jævlig med arbeid og masse støv...

Sett på belegg?
vinyl eller hva det nå heter. masse stilige og gode å gå på.
http://www.tarkett-floors.com/floors...inyl/offer.asp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.