|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Medbrakt på (charter)fly?Kan man ta med kjekspakker, chipsposer, evt. "matpakke" i håndbagasjen ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Eh, vi har alltid hatt med mat, snacks og drikke på flyet, vi. Særlig til poden som er allergiker, og som er skeptisk til mat i pappboks.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Det står vel at man ikke skal kunne ha med seg medbrakt, men det må jeg innrømme at jeg har blåst en lang marsj i... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å ta med mat/kjeks o.l mens husk at drikke må du kjøpe etter sikkerhetskontrollen på flyplassen
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Jeg tar med litt mat/snacks/kjeks i håndbagasjen uansett om jeg reiser alene eller med ungene jeg. Gidder ikke å kjøpe mat på flyet. Drikke kjøper jeg etter innsjekkingen. Selv om det står på mange fly at det ikke er lov så har jeg aldri blitt tilsnakket. Uansett er det lov å ha med mat til ungene. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Når man må bestille mat utenom flyreisen anser jeg det som lovlig å ha med mat for reisen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Jeg har alltid med niste på fly, men tar ikke charter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Selvsagt kan man ta med medbragt mat. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Har ofte med mat her og. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?
Fordi vi gjerne vil spise på turen, men for det første er mye av flymaten man får servert på charterturer ganske dårlig, samt at barna bare rynker på nesen av det de får servert. Da er det bedre å ha med påsmurt/annet som en vet barna liker, samt at jeg føler jeg får et bedre måltid ut av det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Vi bestilte tur nå. Man måtte bestille mat om man skulle ha (regler visstnok). Jeg tenker at mange overser dette, men at man anser det for å være ok at man tar med, når de presiserer at det ikke er det, syntes jeg er snodig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Sist vi reiste stod det at vi kunne ha med medbragt, men vi ble bedt om å ta hensyn med tanke på maten vi tok med. (Lukt, allergier osv.) For vår del er vi avhengige av å ta med mat når vi reiser. Med matallergisk barn stoler vi ikke på flyselskapene. Vi har opplevd på en lang reise å bestille allergivennlig mat og få utdelt et brett med nesten bare salat og litt frukt. Ikke noe å bli mett av akkurat. Ikke kunne de kabinansatte si hva brødene de delte ut inneholdt og da kunne vi ikke gi ham dem heller. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Har ikke falt meg inn at det ikke skulle være lov. Hadde blitt meget forundret om noen hadde nektet meg å spise nistepakka og drikke medbrakt brus. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Ferdig NAN er vel lov? Mener å ha lest at barnemat er unntatt reglene.
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?
Iset, jeg har reist med ferdig nan, jeg har hatt med kokt vann på termos og kaldt vann på flasker, og jeg har hatt med 'spebarnsjuice'. Altså alt som er til småbarn går rett gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen, Værnes og på Gando (Gran Canaria)
|
|
|
#20 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?På Gran Canaria er det veldig "snille" når det gjelder barn.
|
![]() |
|
|