Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trygdemisbruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-09, 09:11   #14
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trygdemisbruk

Det er ikke så lett å være så bombastisk sikker at man går til anmeldelse. Sant og si blir det litt synsing og "besservisser" over det.

Jeg kjenner folk som går på attføring, som jeg vet ikke ønsker seg ut i arbeidslivet og sannsynligvis kommer til å surre rundt i systemet så lenge det lar seg gjøre.

Men - det er jo ingen tvil om at de trenger attføring, de trenger virkelig hjelp for å ha en sjans til å få en jobb. Så de missbruker forsåvidt ikke attføringen, men høyst sannsynlig vil det være nytteløs fordi de har et annet mål enn det de burde ha.

Og samtidig, denne "vondt i viljen". Kanskje det er det de skal attføres fra? Eller kanskje er slik de liker å framstille det, fordi de føler seg misslykket som ikke har greid det normale livet med jobb osv.? Det er på en måte bedre å si at "jeg lurer systemet for penger" i stede for "jeg fikser ikke å få meg en jobb som jeg greier å beholde".

Jeg tenker at det er mange saker i grenseland. OK hvis man med viten og vilje oppgir feil opplysninger for å få mer penger, som å si at man er alenemor mens man egentlig ikke er det, der kan man kanskje gi tips. Det er noe som er lett å sjekke ut om stemmer eller ikke. I mer diffuse tilfeller, der det er sykdommer og diagnoser inne i bildet, er det umulig for oss andre å vurdere hva som egentlig er ståa.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.