Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan dette stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-09, 12:04   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dette stemme?

I dag fikk jeg en mail fra en kollega som man oppfordres til å spre videre. Det er bilder fra konsentrasjonsleire og som tekst til ett av bildene hevdes det at "Holocaust" er fjernet fra de britiske skolebøkene i frykt for å støte muslimer som mener at dette aldri har funnet sted?

Jeg synes dette høres meget besynderlig ut - noen som vet noe om dette?

Gammel 06-06-09, 12:13   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dette stemme?

Det stemmer nok ikke, ser ut til å være en ganske gammel påstand også: http://www.snopes.com/politics/religion/holocaust.asp

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:16   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og kollegaen din fortjener tyn for å videresende tull som dette. Voksne folk bør klare å opprettholde et minimum av kritisk sans, altså.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:17   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes det hørtes helt usannsynlig ut, ja, og ville nok ikke tenkt mer over det om det ikke var fra en kollega - og til overmål sendt til hele kollegiet (170 stk) på den skolen jeg jobber.

Gammel 06-06-09, 12:23   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Tusen takk for link, torsk! Har sendt den til kollegaen.

Gammel 06-06-09, 12:26   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send den til alle 170, du.

Gammel 06-06-09, 12:32   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Send den til alle 170, du.

Da er det gjort!

Gammel 06-06-09, 16:49   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som videresender slikt møl er omtrent like teite som de som lager mølet i utgangspunktet, spør du meg.

Gammel 06-06-09, 16:58   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det minner litt om det talibanske dataviruset som gikk en stund.

Det var en tekstfil som informerte om at man herved var å anse som rammet av datavirus, men siden Afghanistan ikke var like avansert som vesten innenfor IT så ble det oppfordret til en egeninnsats i å knuse pc'en selv for at viruset skulle virke.

Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 17:23   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:02   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det var en tekstfil som informerte om at man herved var å anse som rammet av datavirus, men siden Afghanistan ikke var like avansert som vesten innenfor IT så ble det oppfordret til en egeninnsats i å knuse pc'en selv for at viruset skulle virke.

Fantastisk!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 23:34   #12
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

herlighet! Jeg blir helt matt av slike mailer.

Fikk en gang mail på mail med slike teite budskap fra en og samme person. Sendte til slutt tilbake en informativ beskjed om at jeg ikke bil ha slikt i innboksen. Formulerte meg så hyggelig som jeg klarte og forklarte med linker etc. Etter det ble selvfølgelig personen drit sur og anklaget meg for å ikke ha noe hjerte. For hvordan kunne jeg la vær å føle medlidenhet med stakkars Ali som hadde kreft, mistet begge bena, mor og far osv....... Og var det virkelig for mye forlangt å sende mailen videre slik at det da ble satt inn x antall kroner på en hjelpeorganisasjonskonto?

Gammel 06-06-09, 23:36   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da er det gjort!

Kjempebra! Ikke bare er det dårlig å sende kjedemailer, men dette er jo i tillegg temmelig ondskapsfull propaganda mot muslimer.

Gammel 07-06-09, 01:35   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kjempebra! Ikke bare er det dårlig å sende kjedemailer, men dette er jo i tillegg temmelig ondskapsfull propaganda mot muslimer.

Etter at jeg sendte ut fellesmailen fikk jeg selvfølgelig kvaler - hvordan vil han som sendte den reagere, burde jeg kun sendt til ham og bedt han videresende den selv og slikt. Men jeg stoler på FP - og tror jeg må se å få gjort noe med den ekstreme frykten jeg har for å tråkke andre på tærne.

Gammel 07-06-09, 05:28   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Fikk en gang mail på mail med slike teite budskap fra en og samme person. Sendte til slutt tilbake en informativ beskjed om at jeg ikke bil ha slikt i innboksen. Formulerte meg så hyggelig som jeg klarte og forklarte med linker etc. Etter det ble selvfølgelig personen drit sur og anklaget meg for å ikke ha noe hjerte. For hvordan kunne jeg la vær å føle medlidenhet med stakkars Ali som hadde kreft, mistet begge bena, mor og far osv....... Og var det virkelig for mye forlangt å sende mailen videre slik at det da ble satt inn x antall kroner på en hjelpeorganisasjonskonto?

:dåner: Jeg skjønner ikke at folk går på slike ting gang etter gang. Det begynte jo med at man kunne få en mobiltelefon om man sendte til xx antall mennesker med kopi til en eller annen som jobbet på Nokia eller noe lignende. Og i tillegg kommer alle mailer om livsfarlige virus som til og med politiet advarer mot. Jeg må si at det har roet seg betraktelig de siste årene sammenlignet med tidligere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 08:35   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At ikke folk skjønner av seg selv at direktøren for Telenor eller Kripos ikke går ut med viktig informasjon til folket via kjedebrev, er for meg helt ubegripelig.

: pressekonferanse, anyone?:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 08:49   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hihi - folks overdrevne tro på at bemidlede firmaer og mennesker mest av alt ønsker å spamme mailsystemer for å redde liv er ganske festlig spørru meg.

Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 12:19   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men jeg stoler på FP - og tror jeg må se å få gjort noe med den ekstreme frykten jeg har for å tråkke andre på tærne.

Jeg skjønner den "ettertanken" altså. Men det er en vane, og de som er normale i hodet tåler at man sier i fra helt saklig. Jeg hadde ikke hatt skrupler med å svare på akkurat denne i hvert fall. Den var jo direkte slem.

Gammel 07-06-09, 13:25   #19
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Som minner meg på det svenske jeg fikk servert av min kjære datanerd av en bror.

Sitat:

Hejsan! Jag är ett svenskt datavirus. Vi är inte särskilt tekniska, så var vänlig och skicka mig vidare till alla dina vänner. Radera sen allt på datorn. Tack

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:45   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

til den også!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.