Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du parfyme i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder?
Bruker alltid parfyme, uansett 61 34,08%
Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) 0 0%
Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig 12 6,70%
Jeg lukter godt nok uten parfyme 16 8,94%
Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk 3 1,68%
Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske 12 6,70%
Jeg bruker aldri parfyme 29 16,20%
Jeg forsto ikke spørsmålet 1 0,56%
Alternativ for de som mangler et passende alternativ 45 25,14%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 11:01   #141
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?

Bruker parfyme eller Eau de toilette hver dag. Hverdag som fest, blant mennesker og alene. Varierer på dufter, men akkurat nå har jeg Clean "Fresh Laundry", Prada "Infusion d'iris", Armani "She" og Lacoste "Pour femme" i skapet.

Gammel 07-06-09, 11:03   #142
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres fryktelig plagsomt og slitsomt ut, Skvetten.

Jeg blir forresten alltid litt forbauset når noen nevner Clean-parfymene i kategorien lette og "lukter nesten ikke parfyme". Jeg har testet de fleste av dem, fordi de hørtes ut som noe jeg ville like, men de lukter jo faktisk veldig sterkt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 11:11   #143
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det høres fryktelig plagsomt og slitsomt ut, Skvetten.

Det er litt irriterende og det å kjenne på at jeg må la være å gjøre en del ting er noe dritt. Klart jeg blir veldig sliten og særlig i dårlige perioder. Hadde jeg ikke trent ville jeg til og med vært dårligere enn jeg er.

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 15:32   #144
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En ting jeg lurte på Skvetten: Er det ingen former for godlukt/parfyme du tåler? Finnes det ikke noen mer naturlige ingredienser som du ikke reagerer på? Tåler du blomsterduft?

Gammel 09-06-09, 15:58   #145
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Ja!

Gammel 09-06-09, 18:25   #146
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

En ting jeg lurte på Skvetten: Er det ingen former for godlukt/parfyme du tåler? Finnes det ikke noen mer naturlige ingredienser som du ikke reagerer på? Tåler du blomsterduft?

Det er kun enkelte essensielle oljer blandet i olje jeg kan tåle. Kan fortelle at jeg i dag fikk et meget alvorlig astma anfall på bussen, 7 medisindoser senere klarer jeg å kreke meg av den hersens bussen takket være en med passasjer som skjønner hva som skjer. Dette skjer til tross for at jeg har flyktet fra det parfymerte vesenet som satte seg ved siden av meg.

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 19:14   #147
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så forferdelig å ha det sånn, Skvetten.
Reagerer du på dufter fra for eksempel Body Butter fra Body Shop også? Eller andre kremer?

Jeg har faktisk begynt å tenke meg om to ganger før jeg tar på parfyme etter denne tråden.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 19:32   #148
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet du hvilke essensielle oljer du reagerer på?

Gammel 09-06-09, 20:42   #149
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg har faktisk begynt å tenke meg om to ganger før jeg tar på parfyme etter denne tråden.

Jeg også!

Gammel 09-06-09, 21:09   #150
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Reagerer du på dufter fra for eksempel Body Butter fra Body Shop også? Eller andre kremer?

De fleste av body butter fremkaller reaksjon på grunn av all parfymen i dem. Shea butter kremen er vel den eneste jeg har tålt av dem så langt. Orker ikke å prøve ut så veldig mye. De fleste parfymerte kremer reagerer jeg på.
Takk for omtanken!

Vet du hvilke essensielle oljer du reagerer på?

De aller fleste. Det har vært en og annen med meget svak duft som har vært ok.

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg også!

Takk!

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:32   #151
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Standard

Shea butter cream bruker jeg.

Gammel 09-06-09, 23:48   #152
Skvetten
Passiv

Standard

Shea butter cream bruker jeg.

Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:55   #153
Frantzen
Passiv

Standard

Etter disse parfymetrådene har jeg blitt veldig oppmerksom på lukter rundt meg. Jeg tar bussen hver dag og jeg tror ikke du kunne vært med på en eneste av de turene uten å plages, Skvetten. Folk lukter masse, altså - og jeg har til og med dårlig luktesans - og jeg må si jeg har stor sympati med deg. Litt fortvilet på dine vegne, faktisk.

Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:04   #154
Skvetten
Passiv

Standard

Det er ganske slitsomt det skal jeg være den første til å skrive under på. Klart jeg kunne murt meg inne men jeg nekter å gjøre det. Har søkt grunnstønad nå etter anbefaling fra spesialistene så det blir spennende å se hvilken sats jeg får. Det er søren ikke greit å akseptere at man er så til de grader funksjonshemmet i visse situasjoner.

Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:11   #155
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Det hører til sjeldenhetene at jeg bruker parfyme. Jeg blir rett og slett dårlig av det og får hodepine. Jeg skjønner det egentlig ikke, før (omtrent 10 år siden) brukte jeg parfyme hver dag, det var et "must", og jeg hadde omtrent 7 parfymer stående i kjøleskapet, både lette og tunge dufter.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:29   #156
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker parfyme stort sett hver dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.