|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på... Sist redigert av shute : 05-08-12 kl 00:35. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på
Stellevesker har remmer og stropper som gjør at de lett kan festes på barnevogn. I tillegg har de ofte mange mange rom, noe som kan være praktisk eller upraktisk alt etter hvordan man opplever det. (De fleste stellevesker har også inkludert en stellematte av ett eller annet slag, men det kan man jo få fra andre steder) Man trenger overhodet ikke stelleveske. En vanlig veske, ett tøynett eller en plastikkpose til å legge under vogna funker også fint. Men som sagt greia er egentlig at de er enkle å feste på vogna. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tatt på
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påMine stellevesker har flere lommer enn mine vanlige vesker, blandt annet en vanntett en (egner seg godt til klær som er bæsjet/gulpet på). Egne lommer for bleier, gjerne flaskelommer og så er de større. Og med klips eller medfølgende "hanker" så er det også enklere å henge stelleveskene på vognen.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påStellevesker er en rip-off.
|
|
|
#5 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Vi som har flaskebarn har nå litt mer å drasse på.. Flaske, nan, termos, vann, sutt, lommebok, mobil, og annet personlig kjass må og med. Ja og litt mat til mor. Kanskje litt kaffe, og hvis du har søsken med så er det mat og vann til dem etc etc...
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg kan i hvert fall helhjertet anbefale Ergoselen, den brukes fremdeles til min store 2-åring uten problemer. Jeg tror man blir fornøyd med alle elastiske sjal, men jeg var veldig glad i mitt Moby D med et uelastisk panel foran som gir litt mer støtte. Igjen, jeg har tunge barn. Dessuten var det så va-ha-kkert.
|
|
|
#7 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Og jeg kunne ikke fordra hverken ergosele eller mei tai, og er på utkikk etter noe annet som er enkelt og lett. (Du får aldri på meg et sjal...).
|
|
|
#8 |
|
prokrastinator
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på... Sist redigert av shute : 05-08-12 kl 00:35. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Har ergo slikt... jeg vet ikke hva det heter - samme opplegg som i en bæremeis, at ungen kan puttes oppi selen før jeg løfter den på ryggen? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg brukte ikke stelleveske i barselperiode nr 2. Jeg syntes en stor veske bare var i veien på vognstyret, og hadde i stedet en stellemappe (stellematte med lommer til bleier etc) liggende under vogna, samt en slags toalettmappe med flasker etc (også under vogna). Så brukte jeg min vanlige veske ellers.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på14 eller 15 kilo. Masse is i sommer.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ah. Nei. Den brukes på magen med den minste, da kan man slakke ut alt, putte barnet oppi og stramme igjen. Med toåringen tar jeg på hoftebeltet, setter ungen på ryggen, bøyer meg forover og kler på meg selene. Like a charm når mor og barn kan det, men litt kløn i starten er det unektelig.
|
|
|
#13 |
|
prokrastinator
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på... Sist redigert av shute : 05-08-12 kl 00:35. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påBecobæreselen har den funksjonen som du beskriver, men jeg er usikker på om man får en 2 åring oppi den? Altså du kan fint bære en 2 åring i becoselen, men jeg er ikke sikker på om h*n passer inni den ekstre bæredingsen på selen, tror det er bare for babyer?
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Unektelig en del kløning ja. Mannen ble hysterisk den gangen jeg forsøkte meg med knerten. Er vi hjemme så tar jeg på meg magebeltet, setter knerten på kjøkkenbenken, ryggen min mot kjøkkenbenken, knerten på min rygg og så lurer vi selene på. Det føles ikke helt trygt det heller.
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg bruker nesten aldri vanlig håndveske, men stelleveske brukte jeg til begge mine små ca det første året. Litt sånn at det var praktisk å ha et sted å ha bleier, skift osv som man bare kan raske med seg.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Ikke alle har vogna stående inne i huset, og da er det greit å slippe å slepe med seg bodyer, servietter, lommebok, smokk ol, i hånda, opp og ned trapper med barn på armen feks. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg synes stelleveska har vært helt uvurderlig selv om jeg har ammet. Den er full av bleier, våtservietter, skift, ekstra smokker, vannflaske til knerten, mat til storesøster, drikke til meg, helsekort, lommebok, skjønnlitteratur, ja alt mulig egentlig.
|
|
|
|
#20 |
|
prokrastinator
Hm. Vel, intensjonen min er jo at toåringen skal gå mye mer selv når minsta kommer, men det spørs om vi er helt enige der. |
|
|
|
![]() |
|
|