|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plikt tiø å jobbe?
signerer
|
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Vinner du 10-20 mill så lever du meget komfortabelt av avkastningen på kapitalen.
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Plikt til å jobbe?
Noen er for eksempel møkkaslitne av jobben sin, trenger ro og fred, og føler ikke at de kan rettferdiggjøre ovenfor seg selv en eventuell sykmelding selv om alle andre ser at de er på randen av total utbrenthet. Sånne kan muligens synes at det er en god idé å leve av sparekontoen et års tid. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
kamerat
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg synes ikke man har plikt til å jobbe, men jeg hadde blitt helt kokko av å ikke jobbe selv.
|
|
|
#26 |
|
intro
|
Jeg håper at noen tvinger meg til å jobbe hvis jeg mot all formodning skulle havne i en situasjon der jeg økonomisk sett ikke trengte det. Ja, jeg tror nesten jeg blir et dårligere menneske av lediggang - jeg er virkelig dårlig egnet til det.
|
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
I så fall bør Noen komme seg til legen for som fy og snakke om sykemelding – eller vinne et sekssifret beløp i Lotto og ta en toårig permisjon, helt klart. Jeg skjønner godt at folk kan ha lyst til å være hjemme et år eller kanskje to, men å gå uvirksom i år etter år? Nei, det skjønner jeg ikke hvorfor folk vil. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, man får ganske heavy renter av slikt og kan leve på dem uten å omtrent røre selve formuen. Og så har du jo denne irske dama som vant 900 millioner for noen år siden. Håhåhåå!
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Jeg vet at jeg blir det. Bare det å ha en jobb med for få eller for enkle arbeidsoppgaver er mer enn nok til å trigge uhumskheter hos meg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Signerer! Jeg hadde dessuten også blitt sprø av å være gift med en mann som ikke var glad i å jobbe...
|
|
|
#32 |
|
|
Noen mener visst at Noen ikke "er en sånn som blir sykmeldt for denslags", og Noen har visst også så Noen klarer seg. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Plikt til å jobbe?Men dere som hadde blitt sprø av å ikke jobbe (sett at dere var søkkrike), mener dere at alternativet til å jobbe hadde vært å sitte og se på Glamour hele dagen? Det høres jo sånn ut. Hvis det er sånn dere hadde tilbringt tiden, skjønner jeg jo godt at dere hadde blitt sprø.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg kler ikke å ikke jobbe. Jeg elsker jobben min og kollegaene mine. Hadde jeg vunnet i Lotto så hadde jeg ikke sagt opp jobben. Jeg har vært sykemeldt en del og jeg liker det ikke i det hele tatt. |
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Plikt til å jobbe?Iset - jeg får ikk egjort noen verdens ting hvis jeg ikke har litt press. Da risikerer jeg å bløi sittende og se på glamour ja... |
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det tviler jeg på at noen blir lykkelige av i lengden, men det var jo egentlig ikke det tråden handlet om. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
intro
|
Nei, det hadde jeg ikke giddet, det ville blitt altfor anstrengende.
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg kjenner mange som ikke jobber. Koner med rike menn, som har begynt å være hjemme mens barna var små og mannen jobbet masse, og så har de bare fortsatt, selv om barna etter hvert går på skolen. De trener på Elixia, spiller tennis, pusler med hobbyer, handler, gå på franskkurs, administrerer hus og oppussinger og ungene sine fritidsaktiviteter.
|
|
|
#39 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
For Guds skyld, NEI
|
|
|
#40 |
|
Ute på tur
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg syns ikke man har plikt til å jobbe, men jeg syns man skal forsøke å forsørge seg selv så fremst man har mulighet for det. Jeg ville ha blitt smårar av å ikke jobbe, men hadde jeg vunnet 10 mill i Lotto hadde vi nok redusert stillingene våre og tatt et friår og reist rundt, men jeg kunne ikke ha hatt "ferie" resten av livet.
|
![]() |
|
|