Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-09, 21:50   #61
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.206
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

De gangene vi har oppsøkt legevakten har vi vært fornøyd. Bortsett fra en gang da lillemann hadde øreverk. Det var litt ventetid og han hadde vondt. Heldigvis fikk vi etter tips fra en annen ventende en paracet slik at de verste smertene ga seg. Vi har vært i Oslo sentrum og på legevaktbase nord (sår og bruddskader må til sentrum, og det har vel vært flest av de...).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 22:01   #62
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Når jeg har vært på legevakten enten med egen sykdom eller med Pluttes har vi fått kjapp behandling. Det skal sies at jeg aldri drar på legevakten for å konferere med en lege. Når vi drar dit er det alltid rimelig akutt. Som regel blir jeg tatt rett gjennom eller i akuttmottak. Har ved et tilfelle vært nødt til å vente lenge, da hadde jeg bare en bronkitt og kunne vente i grunnen.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:09   #63
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Jeg er meget fornøyd med legevakta her. Et par ganger har jeg truffet på fastlegen når jeg har vært der. Men klart det er kjipt å måtte sitte på venterommet og lese bok i tre timer bare for å få en resept man trenger - som jeg gjorde en påske. Da var jeg nok nederst på prioriteringslista.
Sist søndag derimot kom jeg rett inn og fikk eget rom å ligge på, da jeg kom inn med gallesteinsanfall.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke moro å sitte der når politiet kom med spyende, kjeftende, stupfulle supportere.

Her i byen går politiet inn bakveien med "sine". De som sitter på venterommet ser aldri noe til dem.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:34   #64
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Nå er jeg kanskje en smule inhabil siden jeg har jobbet flere år som sykepleier på legevakten her i byen, men jeg har alltid opplevd å bli tatt godt imot på legevakten, både her i byen og på de stedene jeg har bodd før. Terskelen min for å oppsøke legevakta er ganske høy, så jeg, og/eller barn blir stort sett alltid prioritert. Nå er det ekstra greit å ringe siden jeg er en gammel kollega (både av leger og sykepleiere) ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 08:28   #65
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Jeg har noen fæle opplevelser fra legevakta i Oslo sentrum fra slutten av 80-tallet og var der ikke igjen før jeg fikk barn. Men etter det har jeg bare positive erfaringer - både med mine barns besøk (falsk krupp, høy feber av uviss årsak, ørebetennelser, brokk mm) og med eget (nær avkappet finger). Jeg synes bare jeg har truffet imøtekommende og kompetente personer og vi har fått den behandlingen vi hadde behov for - noe jeg ikke kan si var tilfellet for 20 år siden.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 08:49   #66
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Jeg har todelte opplevelser, noen har vært forgjort og fått den hjelpen jeg trenger.
Men når det har vært alvorlig, da snakk om virklige skader kan jeg ikke si at jeg er fornøyd meg behandlingen. Kom til legevakten engang med en hardt skadd gutt, han ble liggende i 1 time for å vente på ledig sykebil. I mine øyne var skaden så alvorlig at det burde vært beordret helikopter. Han fikk heller ingen behandling, var nær ved å gå i sjokk. Han blødde mye og faren for infeksjon var meget høy. De burde ha gjort annet enn å se på han...Da vi kom til mer kyndig sykehus hadde han en SRP på nesten 200 og ble lagt rett i narkose! I løpet av 10 min lå han på operasjonsbordet.
Mannen min har en liten histore på å få kjeven ut av ledd, han er nå operert for det heldigvis. Men engang han oppsøkte legevakt med kjeven ut av ledd så fikk han beskjed om å vente i køen.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:42   #67
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her i byen går politiet inn bakveien med "sine". De som sitter på venterommet ser aldri noe til dem.

Det gjør de her også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:49   #68
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Jeg har vært hos legevakta to ganger i mitt liv. En gang med forstuet fot. Da kom jeg rett inn, en annen gang da jeg var gravid og jeg plutselig fikk så vondt at jeg knapt nok greide å gå - fornøyd med begge gangene.

Men Cuba er jo kjent for sitt gode helsesystem da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:50   #69
meg_83
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 7
meg_83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

de er ganske slappe mange steder syntes jeg

meg_83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 11:57   #70
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.606
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Nei, ikke fornøyd.
Ble bl.a. en gang sendt i egen bil til sykehuset med sønnen vår som omtrent ikke pustet (etter mislykket medisinering på legevakta). Rett i morgenrushet. Mor med en smule panikkangst. Heldigvis tok jeg mot til meg og ringte 113 og fikk ambulanse med blålys og sirener som fikk oss trygt til sykehuset hvor han endelig fikk pustehjelp.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 16:06   #71
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Mye mer fornøyd med legevakta enn ø.hjelps timer på dagtid.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 23:10   #72
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Ja hver gang, både med barn og voksne. Har vært der en del ganger, og spesielt da lillesøster var under året og mye tett, og det var god oppfølging hele tiden. Fastlegen vår har stengt fredager, så en stor del av uka er det legevakta som gjelder.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 01:45   #73
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Med kveldens ferske legevaktbesøk i minne kan jeg ikke annet enn å si meg veldig fornøyd. Vi ventet knapt ti minutter, så var det rett opp til røntgen, seks minutter venting igjen og hjem. Eneste utfordringa var at vi sleit litt med å finne utgangen.

Nå var besøket pga en sjuåring med hoven ankel og mulig brudd, så det kan være derfor det gikk så kjapt.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:45   #74
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Stort sett fornøyd med legevakten hvis man ser bort i fra lang ventetid. som oftest at man får veldig god behandling og oppfølging av legen, HVIS man er så heldig å få komme til. Sønnen min hadde hatt omgangssyke i flere dager. Men syns kontordamen at det var nødvendig å komme til? Neida. Var seinere innom å fikk sykemelding og fikk da beskjed fra legen at det var veldig viktig å komme inn å bare få sjekket han. :/ Tro eg var passelig irritert på den dama akkurat da.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no