Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 19:43   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Legevakta er nok ikke den ideelle plassen å oppsøke, for det har vi fastleger, men når ettermiddagen/kvelden/natten/helga kommer, og du føler du må oppsøke legevakta etter en ulykke, pga sykdom eller bare for å rådføre deg med legen. Føler du da at du blir godt ivaretatt av sykepleierne og legene som er på vakt?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:47   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Ja, det vil jeg si.
Har vært der et par ganger med Peder, etter tlf samtale først. Har ikke måttet vente lenge, har fått bra undersøkelse og godt ivaretatt.

Kan ikke påstå det samme da jeg bodde i Trondheim.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:47   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja. Jeg unngår det så godt jeg kan, og har opplevd både det ene og det andre der. Men jeg er veldig fornøyd med svarene jeg får der når jeg ringer.

Gammel 26-05-09, 19:50   #4
Left
Passiv

Standard

Ja, stort sett er jeg fornøyd ja. Det er selvsagt enkelte som er bedre enn andre av både leger og sykepleiere, men stort sett har vi vært fornøyd og fått hjelp med det vi har oppsøkt dem for.

Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:50   #5
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Jeg er veldig fornøyd med behandlingen vi har fått på legevakta i Oslo sentrum. Nå sist var det brukket arm, og da ble det også diverse oppfølging med skifte av gips osv. Synes barna skjermes bra ift øvrige pasienter. Har også ringt dem ved et par anledning for å få råd i spesielle situasjoner. Veldig ok hjelp det også.

Gammel 26-05-09, 19:50   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Helt fornøyd med den faktiske behandlingen, men ikke i nærheten av fornøyd med furiene som prioriterer hvorvidt/når man skal komme inn til lege. Oslo legevakt er vel ikke akkurat viden kjent for sin sjarmfaktor.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:51   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, legevakten som vi hører til er håpløs. Alltid lang ventetid. Når jeg hadde lungebetennelse for litt over 2 år siden ga de meg feil diagnose og feil medisin. Det burde jo ringe en bjelle når crp på en pasient er på nesten 130 og er super dårlig. Hadde de giddet og tatt flere blodprøver da hadde jeg fått rett medisin.

Ikke gir de noen smertestillende på barn selv om han hylskriker. Har vært der et par ganger med Christian.

For noen år siden ble svigermor kjempedårlig. Hun er av den typen som aldri klager så hvis hun sier hun har vondt så HAR hun vondt. Hun hadde kjempevondt i magen, kunne ikke stå oppreist. Svigers kjørte henne til legevakten, der fikk hun beskjed om å dra hjem å legge seg på sofaen å legge på et varmt lokk på magen. Svigers nektet heldigvis det og kjørte henne rett på sykehuset istedet. Det viste seg at hun hadde hull i magesekken og ble operert med en gang.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:51   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det vil jeg si. Både her og der jeg bodde det før. Det er ikke så stort press på den legevakta her jeg bor nå. Og det har mye å si for min del.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:51   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja. Jeg har tilgode å treffe på fantastiske mennesker på legevakt. Men vi har tildels fått adekvat behandling, til dels ikke.

Gammel 26-05-09, 19:52   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge deler. Jeg har vært på legevakten og følt at jeg bare var i veien og at leger og sykepleiere oppfører seg som om jeg har gjort noe galt som kommer dit, også har jeg truffet på sorten som uansett puster rolig, smiler, hører på deg og tar seg nødvendig tid.

Det verste jeg har vært med på var da jeg kom på legevakten i hui og hast med et lite barn som hadde skadet hodet sitt, det var blod overalt og ungen hadde tydelige problemer med å holde seg oppreis, også presterer hun som satt i luken å tygge ekstra tydelig på tyggisen sin og spørre om det kanskje var noe som kunne vente til fastlegekontoret åpnet dagen etter.
Da var jeg SinteKirsebær.

Gammel 26-05-09, 19:54   #11
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nja... Jeg synes ikke det var greit å vente såpass lenge som jeg gjorde da jeg hadde streptokokker i livmoren. Men på en annen siden så var det jo delvis min feil, jeg kunne ha sagt i fra om at jeg nesten ikke klarte å sitte.

Men sånn ellers har jeg ingenting å utsette på de få besøkene vi har hatt der.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:00   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nja. Jeg har tilgode å treffe på fantastiske mennesker på legevakt. Men vi har tildels fått adekvat behandling, til dels ikke.

Samme her.

Gammel 26-05-09, 20:08   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har alltid fått god behandling på Oslo Legevakt, både på telefon og ved oppmøte. Noen ganger har vi selvsagt ventet en god stund, men jeg har jo sett at de som har blitt prioritert foran oss har hatt større behov.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:16   #14
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært fornøyd med behandlende leger, men IKKE alltid fornøyd med legesekretæren man må sluses forbi først.

Gammel 26-05-09, 20:27   #15
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ikke fornøyd med legevakten her jeg bor.
Han legen som har flest vakter er ikke helt rett i hodet.
Han krisemaksimerer, dramatiserer og skremmer livet av folk.
Jeg unngår legevakten pga. frykt for å møte på han.
Ellers virker folka der ok, og det er kort ventetid.

Veldig fornøyd med legevakten der jeg kommer fra, og der er jeg vel så mye som her. Vi har en lei tendens til å bli syke på tur nemlig. Der har de flinke leger som hører på deg, omsorgsfulle og effektive sykepleiere og ok ventetid.

Gammel 26-05-09, 20:31   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett bare vært fornøyd med legevakter jeg har vært innom gjennom årene. Her vi bor nå er det rene legevakthimmelen hvor man får time og greier.

Gammel 26-05-09, 20:33   #17
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har stort sett vært fornøyd de gangene det har vært nødvendig å benytte seg av legevakten her.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:35   #18
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er meget fornøyd med vår legevakt, mye foregår på telefon slik at man slipper å vente lenge på kontoret. Type man ringer til sykepleieren på vakt, fremlegger problemet de foretar en vudering og ringer opp i løpet av kort tid med når man skal møte eller så bli man oppringt av legen som hører på problemet og vuderer hva man skal gjøre.

Når sambo hadde nyrestein var legen på kontoret i løpet av 5min(legen har hjemmevakt)

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:42   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Legeformidlingen har jeg stort sett positiv erfaring fra.

Legevakten har vært litt mer ymse. Eldste er veldig aktiv i idrett og har fått noen smeller i løpet av årene, og det har stort sett gått greit de gangene vi har måtte oppsøke legevakten.

I vinter når minsten brakk benet derimot var ikke første møtet så hyggelig. Han hadde store smerter i benet (spiralbrudd i det store leggbenet) men fikk ikke smertestillende siden de ikke klarte å få flyttet på han for å gi stikkpille (pga. smerter) og han ikke klarer å svelge tabletter. (Han hadde så vondt at han måtte hentes med ambulanse, vi hadde ikke sjans til å få flyttet på han.) Det hele ble veldig traumatisk for han, noe som fint kunne vært unngått med smertestillende.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:45   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er på god vei å få VIP-kort på legevakten, og lillesøster har faktisk vært der en tur i kveld. Vi er godt fornøyd med behandling både når vi har vært der i forbindelse med brudd, tann/munnskader, feberkramper, kuler, sår og ymse.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.