|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Legevakta er nok ikke den ideelle plassen å oppsøke, for det har vi fastleger, men når ettermiddagen/kvelden/natten/helga kommer, og du føler du må oppsøke legevakta etter en ulykke, pga sykdom eller bare for å rådføre deg med legen. Føler du da at du blir godt ivaretatt av sykepleierne og legene som er på vakt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Ja, det vil jeg si.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Nja. Jeg unngår det så godt jeg kan, og har opplevd både det ene og det andre der. Men jeg er veldig fornøyd med svarene jeg får der når jeg ringer.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Ja, stort sett er jeg fornøyd ja. Det er selvsagt enkelte som er bedre enn andre av både leger og sykepleiere, men stort sett har vi vært fornøyd og fått hjelp med det vi har oppsøkt dem for. |
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Jeg er veldig fornøyd med behandlingen vi har fått på legevakta i Oslo sentrum. Nå sist var det brukket arm, og da ble det også diverse oppfølging med skifte av gips osv. Synes barna skjermes bra ift øvrige pasienter. Har også ringt dem ved et par anledning for å få råd i spesielle situasjoner. Veldig ok hjelp det også.
|
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Nei. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Nei, legevakten som vi hører til er håpløs. Alltid lang ventetid. Når jeg hadde lungebetennelse for litt over 2 år siden ga de meg feil diagnose og feil medisin. Det burde jo ringe en bjelle når crp på en pasient er på nesten 130 og er super dårlig. Hadde de giddet og tatt flere blodprøver da hadde jeg fått rett medisin.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Ja det vil jeg si. Både her og der jeg bodde det før. Det er ikke så stort press på den legevakta her jeg bor nå. Og det har mye å si for min del. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Nja. Jeg har tilgode å treffe på fantastiske mennesker på legevakt. Men vi har tildels fått adekvat behandling, til dels ikke.
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Begge deler. Jeg har vært på legevakten og følt at jeg bare var i veien og at leger og sykepleiere oppfører seg som om jeg har gjort noe galt som kommer dit, også har jeg truffet på sorten som uansett puster rolig, smiler, hører på deg og tar seg nødvendig tid.
|
|
|
#11 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Nja... Jeg synes ikke det var greit å vente såpass lenge som jeg gjorde da jeg hadde streptokokker i livmoren. Men på en annen siden så var det jo delvis min feil, jeg kunne ha sagt i fra om at jeg nesten ikke klarte å sitte. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Ja, vi har alltid fått god behandling på Oslo Legevakt, både på telefon og ved oppmøte. Noen ganger har vi selvsagt ventet en god stund, men jeg har jo sett at de som har blitt prioritert foran oss har hatt større behov.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Har vært fornøyd med behandlende leger, men IKKE alltid fornøyd med legesekretæren man må sluses forbi først.
|
|
|
#15 |
|
Tankefull
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Ikke fornøyd med legevakten her jeg bor.
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Jeg har stort sett bare vært fornøyd med legevakter jeg har vært innom gjennom årene. Her vi bor nå er det rene legevakthimmelen hvor man får time og greier.
|
|
|
#17 |
|
Sær og kresen
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Ja, jeg har stort sett vært fornøyd de gangene det har vært nødvendig å benytte seg av legevakten her.
|
|
|
#18 |
|
I endring
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Jeg er meget fornøyd med vår legevakt, mye foregår på telefon slik at man slipper å vente lenge på kontoret. Type man ringer til sykepleieren på vakt, fremlegger problemet de foretar en vudering og ringer opp i løpet av kort tid med når man skal møte eller så bli man oppringt av legen som hører på problemet og vuderer hva man skal gjøre.
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Legeformidlingen har jeg stort sett positiv erfaring fra.
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Vi er på god vei å få VIP-kort på legevakten, og lillesøster har faktisk vært der en tur i kveld. Vi er godt fornøyd med behandling både når vi har vært der i forbindelse med brudd, tann/munnskader, feberkramper, kuler, sår og ymse. |
|
|
|
![]() |
|
|