|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Ja det gjør jeg,og det gjør meg ikke noe.Hvorfor skulle det det?
|
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Ja jeg kjøper om vi ikke har noe liggende, men vesla vil alltid være det samme på karnevalet (Turtles) så jeg har ikke kjøpt nytt kostyme på flere år. Sist ville jeg kjøpe noe nytt og lokket og ba, men hun SKULLE være Turtles igjen, for 3. året på rad.
|
|
|
#43 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Tja, jeg vet ikke jeg. Jeg ER virkelig ikke kreativ. Finnes ikke et halvt kreativt gen i meg en gang, så jeg vet faktisk ikke om jeg hadde klart å finne på noe så "enkelt" som det du beskriver over. At poden min garantert hadde blånektet å gå med det (han får helt hetta når hverdagen er annerledes), hadde heller ikke gitt meg masse inspirasjon til å fikse og ordne et avansert antrekk. Men DET er jo en helt annen sak.
|
|
|
#44 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Forresten finner man ofte mye fint og nyttig på Fretex om det er pengene det står på. Jeg er storhandler på Fretex i Sandnes, den er svææær og de har enormt mye. Mariero også. Ikke fordi vi er fattige, men fordi jeg elsker gjenbruk og har funnet så mye fint opp gjennom årene. Masse retro møbler og klær, masse fine barneklær, kjoler, leker osv.
|
|
|
#45 |
|
Glad
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?
Dette synet møtte meg og i barnehagen før jul. Dette var da jeg hentet, for det var faren som leverte. Og faren har et avslappet forhold til farger. Så jentungen gikk i mørkerosa genser og nisselue. Jaja, hun var bare tre år, vi får håpe hun ikke er traumatisert for livet.
|
|
|
#46 |
|
Off the map.
|
Vi har også fri tilgang på hjemmestrikkede sokker, men jeg sverger til sokker av typen Ulvang o.l. De sitter jo godt på foten.
|
|
|
#47 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Det kommer også litt an på hvor mye ungene vil gjøre ut av det selv. Er det greit med nisselue så er det antrekket. Ellers kjøper jeg gjerne på salg i leketøysbutikkene og vi har hatt utrolig mye moro med disse antrekkene som blir liggende i kle-ut-kurven.
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Her er jeg enig med Kasia. Jeg ser at storebror antakelig hadde følt seg utenfor om han ikke hadde fulgt "codexen" i forhold til klær. Til påske skulle de ha på seg noe gult, og det var ikke noe problem for meg å kjøpe to T-skjorter til en femtilapp - de kan jo brukes nå også. Jeg ser bare hvor fornøyde de er når de kommer i barnehagen, og ser at mange av de andre har på seg det samme. Men jeg sitter ikke i timesvis og syr vanvittige karnevalskostymer eller andre ting for én dag nei. |
|
|
|
#49 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Nå har ingen av barna mine hatt noe særlig sansen for utkledning. Eldstemann syntes det var kjedelig, og yngstemann liker ikke at folk rundt seg ser annerledes ut eller at han må ha på seg annerledes klær. Det er kanskje noe av grunnen til at jeg ikke lenger føler at jeg MÅ. Hadde utkledning vært barnehageårets høydepunkt for dem, hadde jeg kanskje gjort mer for å skaffe et 100 % riktig antrekk.
|
|
|
#50 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg har vel prøvd å etterkomme ønsker/beskjeder fra barnehagen om spesiell påkledning - det har mest vært noen Luciafester (hvit skjorte med glitter knyttet rundt livet), noen nissefester (jeg kjøpte også den Cubus-nissepysjen som noen andre nevnte) og så noen karneval med ingen bestemt føring på hva de skulle kle seg ut som. Og så har det vært en gang de skulle ha grønne klær (da kjøpte jeg en grønn, langermet t-skjorte - den har han brukt mye ellers også) og en gang de skulle ha gule (da fant vi en gul t-skjorte i skapet som var bare litt for liten). Jeg kan heller ikke sy, men vi har fikset til ting noen ganger - klippet til et gammelt rødt tørkle for å lage et lite rødt halstørkle en gang han skulle være sjørøver, og så lagde pappaen en sjørøver-t-skjorte en gang. Heldigvis har det som sagt aldri vært konkrete krav om at han "måtte" være Bolla Pinnsvin eller et trehodet troll eller noe sånt. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort da.
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#52 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Bolla Pinnsvin!
|
|
|
#53 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Prototypen var Bolla pinnsvin på årets karneval.
|
|
|
#54 |
|
flisespikker
|
Jeg husket det, Veronal, det var derfor jeg nevnte det som eksempel.
|
|
|
#55 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg hadde emigrert hadde jeg måttet lage et Bolla Pinnsvin-antrekk. :imponert av Veronal:
|
|
|
#56 |
|
Etylbarbital
Nei, nei, nei - jeg måtte ikke lage antrekket - jeg kunne jo lett gitt ham andre alternativer. Hadde jeg ikke sydd antrekk så hadde han fått noe sånt:
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Signerer. |
|
|
|
#58 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Hos oss er det aldri noe problem. Det er igrunnen lagt opp til at ikke noen må kjøpe. Feks de skulle være bjørner og vi skulle kle dem i bjørnefarger så hadde de laget ører selv. Gul fest, noe gult på seg etc.
|
|
|
#59 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg trodde det var vanlig jeg.. derfor, av min uvitenhet, så satt jeg her en kveld å sydde kappe og lagde krone, for de skulle være prinser og prinsesser dagen etterpå.. Da morgenen kom nektet guttungen å bruke både kappe og krone .. og når vi kom i barnehagen så var det kun ei jente som hadde stæsja seg litt opp som ei prinsesse.. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg er elendig til å sy. Jeg lagde riktignok supermann-kappe til knerten i år, men det var bare supplement til supermannpysjen som han også hadde.
|
|
![]() |
|
|