|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du norsk nok?
Det er et legitimt spørsmål å stille. (De fleste spørsmål er det.) Men hvis du gjør narr av svarene du får og sier "ja ja, det er alltid en fæling", og samtidig ikke har noe å underbygge det du insinuerer med, så blir det ikke en veldig fruktbar diskusjon av det. Og skal man finne noe som ligner svar - ubehagelige eller ikke - så må man forske på det, det holder ikke bare å stille spørsmålene.
![]() |
#122 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Selvsagt. Men for at det skal bli behandlet på en såpass grundig måte må de som forsker være interessert i å stille spørsmålene. Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner til hvorvidt det skjer, verken blant religionshistorikere eller andre kultur- eller samfunnsforskere. Opplys meg gjerne, den som vet. Jeg bare registrerer at det i mange år har vært en uvilje til å stille viktige, og ubehagelige, spørsmål i den mer eller mindre tabloide offentligheten. Og at de kritiske røster som har hevet seg i den seriøse islamdebatten sliter med et alderdommelig stigma som venstresiden og det øvrige politiske etablissementet tradisjonelt sett har satt på rasister og høyreekstreme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du norsk nok?Har du giddet å lese svaret mitt Brutus?
![]() |
#124 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg leste det nå. Tenkte jeg skulle være litt stille |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Deltidsmamma
|
Godt sagt, og dekker det jeg prøvde å beskrive i et tidligere innlegg, at man sliter med bagasje fra et samfunn som ikke fungerer og hver mann sin haug- mentalitet. Dette tror jeg har gitt utslag i drosje-svindelen, i tillegg opplæringen/kravene til sjåfører er for dårlig, det blir for lett å snoke unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
![]() ![]() ![]() |
For det første så har jeg ikke malt noe fanden på veggen vedr. Islam. Det er bare tull. Jeg oppfatter dette her stort sett som som et saklig og avbalansert ordskifte. Sist redigert av Brutus_ : 10-06-09 kl 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du norsk nok?Den siste setningen der skjønte jeg ikke hvordan hang sammen med resten?
![]() |
|
|