Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 10:56   #61
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?

Nå har jo vi bare 1 barn og vi har alltid kjøpt. Det trenger jo ikke være så dyrt heller. Men har kjøpt både dyrt og billig. Det er kun når det har vært karnevall. Har jo ikke behøvd å kjøpe vært år heller. Han har brukt samme drakten flere ganger.

Og jeg kan verken sy eller strikke så da blir det til at jeg kjøper.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 11:25   #62
ingelas mamma
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2006
ingelas mamma er litt kul
Standard

Jeg står frem som "skrekkmammaen" som syr. Er litt overkreativ og jubler når det er karneval/teater i barnehagen. Gruer meg til snuppa begynner å protestere. Hun stilte med hjemmesydd musekostyme i går.
(Mannen blir nesten flau. Tar litt av ja...)

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 11:40   #63
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både jeg og ungene synes det er knallgøy med utkledning, så her etterkommer vi med glede alle slike ting fra bhg side. De (bhg) har heller ikke lagt opp til noe storstilt opplegg.

Gammel 10-06-09, 21:14   #64
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste vi har vært borti av utkledning i barnehage/skole er karneval, nisselue og lucia.
(På eldstemanns trinn, 7. klasse, er det black & white partyer som gjelder nå tydeligvis og det byr ikke på noen problemer.)

Bursdager er en helt annen sak. Minsten har ett karnevalsantrekk (Batman) han bruker, så karnevalsbursdag er ikke noe problem.

Men temafester har visst blitt riktig så populært så nå har det vært prinsessebursdag, piratbursdag (som forsåvidt var enkelt å improvisere) og gudene-vet-hva bursdag.
Må innrømme jeg syns det er en uting, en ting er å invitere kun jenter i prinsessebursdag men når du inviterer masse gutter også og ber de om å kle seg som prins lager du et lite problem for de fleste gutteforeldrene. Prinsekostyme står nemlig ikke øverst på listen over hva store-små gutter kler seg ut som.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:15   #65
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betyr et prinsekostyme mer enn en krone?

Gammel 10-06-09, 21:15   #66
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av mine har noensinne blitt bedt i en temabursdag. Og jeg har femten års erfaring som småbarnsmamma. Så jeg har vært heldig der.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:22   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det kommer vel helt an på hva man gjør det til. Som pirat kan man vel strengt tatt ta lapp over øyet og si seg fornøyd med det og.

Minsten fikk i allefall en kappe i tillegg, husker ikke ellers hvordan jeg gjorde det.

Det er ikke det at det alltid er så komplisert å etterkomme ønskene, men det blir et ekstra pes når det går sport i å finne nye temaer til hver bursdag. For jeg tror ikke barna har det så mye morsommere om de kler seg ut som det ene eller andre på bursdagen. At de kler seg ut *punktum* må vel være mer enn nok? Tenker jeg da...

-Pippi
Gammel 10-06-09, 21:23   #68
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ingen av mine har noensinne blitt bedt i en temabursdag. Og jeg har femten års erfaring som småbarnsmamma. Så jeg har vært heldig der.

Kan ikke huske at jeg har opplevd det med 13 åringen, det er noe nytt nå de siste par årene med minsten.

-Pippi
Gammel 10-06-09, 21:26   #69
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Kan ikke huske at jeg har opplevd det med 13 åringen, det er noe nytt nå de siste par årene med minsten.

Yngsten min blir ikke så ofte bedt i bursdag ( ), så det kan jo være en av grunnene til at dette har gått meg hus forbi.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:43   #70
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi prøver å etterkomme ønsker fra skole/barnehage, men ikke for enhver pris. Jeg kan imidlertid ikke komme på noen krav som har vært helt urimelig, og temakarneval har vi heldigvis vært forskånet fra.

Jeg skulle gjerne sydd selv om jeg hadde vært litt flinkere, men vi har hvertfall 2 fulle kasser med kjøpekleutklær som brukes flittig.

Om noen av mine barn virkelig ikke hadde ønsket å kle seg ut hadde jeg ikke hatt problem med å la være å følge skolens ønsker - men jeg ville ha tatt kontakt med lærer/ansatte for å forklare hvorfor.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 11:37   #71
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

aner ikke .. hehe..

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:23   #72
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Vi har etterkome banehagen sine ønske, men så har dei aldri vore særleg store heller da, det er lucia, nissefest og karneval der ein kan vere det ein vil. Størestejenta si avdeling hadde juleforestilling i fjor, da måtte ho stille med ein litt fin kjole, pysj/nattkjole og sykkelhjelm. Ikkje så vanskeleg noko av det.

Gammel 11-06-09, 13:27   #73
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg aldri opplevd sterke krav til utkledning, temafester ol, men jeg tror nok jeg ville ha fulgt kravene. Jeg vet at det når de nye førsteklassingene er på besøk på skolen er et ønske om en farget genser. Det ser jeg ikke noe problem med. Jeg tror nok jeg klarer å finne en gul t skjorte til neste vår uten store problemer eller kostnader.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 15:15   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syr gjør jeg ikke, men jeg prøver å ordne det på en eller annen måte. Jeg har ikke lyst til at ungen skal føle seg helt utenfor når det et par ganger i året er noen spesielle kleskoder. Men det er på ingen måte alltid vi kjøper.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.