Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan dette stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 13:48   #21
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Kan dette stemme?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det minner litt om det talibanske dataviruset som gikk en stund.

Det var en tekstfil som informerte om at man herved var å anse som rammet av datavirus, men siden Afghanistan ikke var like avansert som vesten innenfor IT så ble det oppfordret til en egeninnsats i å knuse pc'en selv for at viruset skulle virke.

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Som minner meg på det svenske jeg fikk servert av min kjære datanerd av en bror.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 15:08   #22
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Folk som videresender slikt møl er omtrent like teite som de som lager mølet i utgangspunktet, spør du meg.

Gammel 07-06-09, 23:37   #23
Skvetten
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:35   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå viser det seg at denne fellesmailen ikke kun har gått ut til alle på vår vgs men til alle vgs i hele fylket...

Jeg fikk akkurat dette svaret fra en av de ansatte ved en av de andre vg skolene;

God morgen!
Veldig godt å se at det er noen som sjekker fakta før de hodeløst sender videre hva som helst.

*navn* IT-tekniker
*navn* vgs

Det var vel sikkert greit å sende min mail til alle når den har havnet hos så mange (over 1000 stk) - det er jo ikke sikkert at min kollega hadde rettet opp feilen om jeg kun hadde gjort han oppmerksom på det.

Jo mer jeg tenker over innholdet i den fellesmailen, jo mer irritert blir jeg, kjenner jeg. Ikke rart fremmedfrykt brer om seg når slikt blir trodd på blant voksne, oppegående mennesker.

Sist redigert av Pebbles : 08-06-09 kl 12:48.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:42   #25
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så bra! Har fått denne selv, og ble lettere oppgitt over hvor elendig kunnskap om kildekritikk en del mennesker har ...

Selv er jeg litt mer pysete enn deg. Jeg pleier bare å sende en epost tilbake til avsender hvor jeg på en hyggelig måte informerer om at dette er en hoax el.l., og legger ved et par relevante linker. Så lar jeg det være opp til vedkommende om han/hun vil videresende til de samme som den opprinnelige eposten gikk til. (Ofte er det jo blindkopier også.)

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:52   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Så bra! Har fått denne selv, og ble lettere oppgitt over hvor elendig kunnskap om kildekritikk en del mennesker har ...

Selv er jeg litt mer pysete enn deg. Jeg pleier bare å sende en epost tilbake til avsender hvor jeg på en hyggelig måte informerer om at dette er en hoax el.l., og legger ved et par relevante linker. Så lar jeg det være opp til vedkommende om han/hun vil videresende til de samme som den opprinnelige eposten gikk til. (Ofte er det jo blindkopier også.)

Ja, det var det jeg hadde tenkt å gjøre også.

Hadde litt kvaler i etterkant, men samtidig synes jeg denne var i drøyeste laget, så har blitt enig med meg selv om at det sikkert var helt i orden...

Gammel 10-06-09, 22:01   #27
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jeg pleier bare å sende en epost tilbake til avsender hvor jeg på en hyggelig måte informerer om at dette er en hoax el.l., og legger ved et par relevante linker. Så lar jeg det være opp til vedkommende om han/hun vil videresende til de samme som den opprinnelige eposten gikk til.

Jepp, sånn gjør jeg det også. Det rare er at jeg må gjøre det om og om igjen til enkelte; skjønner de ikke hva Google er?!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:09   #28
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hadde litt kvaler i etterkant, men samtidig synes jeg denne var i drøyeste laget, så har blitt enig med meg selv om at det sikkert var helt i orden...

Jeg syns det er helt ok å sende svaret til alle. Blir i mine øyne som å si høyt at rasistvitsen ikke er morsom, når alle andre sitter der og humrer beklemt for å være høflige.

Gammel 10-06-09, 22:21   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobba Zoë. Jeg håper vedkommede som sendte mailen er mer kildekritisk framover. (Les: Håper kollegaen føler seg som en fjott.)

Gammel 10-06-09, 22:30   #30
kris
kross

kris sin avatar

kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det VAR helt i orden i dette tilfellet, synes jeg også. Både fordi du hadde adressatene tilgjengelig, og fordi innholdet i denne er så hårreisende.

Gammel 10-06-09, 22:33   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender alltid svar til alle, fordi det er eneste måte å stoppe slike dustete kjedebrev. Sender man bare tilbake til den som sendte den, er det nesten garantert at vedkommende ikke sender "avkreftelsen" til sine, de er som regel for flaue til det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:41   #32
kris
kross

kris sin avatar

Standard

Hmm ... Egentlig et godt poeng, glitter. *noterer til senere*

Men så vidt jeg husker, har alle jeg har sendt slikt til sendt ut en beklagelse til alle adressater. Hadde de IKKE gjort det, tror jeg nok jeg ville sendt en epost til - til alle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.