Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 13:24   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?

Min mann avspaserer ofte de inneklemte dagen for at vi skal få kose oss sammen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:27   #42
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har gjort det slik som Veronal og co.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 14:27   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedregel: den som har permisjon er hjemme med alle barna.

Selverfart unntak: 4 uker etter at man har født, man har brystbetennelse med høy feber og ekstremt sjalu storesøster på 3 så blir mannen hjemme sammen med oss.

Gammel 26-05-09, 14:32   #44
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nettopp at det er når man er supertravel man trenger å unne seg den luksusen det er å få en langhelg på fire dager bare ved å bruke en fridag. Mannen min er også supertravel for tiden, både på grunn av stillingen og fordi han snart skal ut i permisjon og har en del tråder som må nøstes før han skal være borte i to måneder. Han tok likevel fri på fredag fordi det var et gode for familien.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 14:35   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg var i permisjon tok jeg disse dagene. For ellers så må jo jeg på jobb på planleggingsdagen, siden jeg jobber i bhg. Og da må F være hjemme.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 16:45   #46
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her er det stort sett jeg, som er i permisjon, som er hjemme hvis det er planleggingsdag eller storebror er syk - det blir det mest naturlige, for oss!

Gammel 26-05-09, 16:55   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Når jeg var i permisjon var jeg hjemme, for ellers må mannen være hjemme siden jeg jobber i barnehage og dermed må være på jobb på planleggingsdagene.

Gammel 26-05-09, 17:42   #48
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Den som jobber er på jobb, mens den som er i permisjon har alle sammen heime.

Sånn har vi gjort det også.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 17:44   #49
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hovedregel: den som har permisjon er hjemme med alle barna.

Selverfart unntak: 4 uker etter at man har født, man har brystbetennelse med høy feber og ekstremt sjalu storesøster på 3 så blir mannen hjemme sammen med oss.

Skulle da bare mangle.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:18   #50
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Den som jobber er på jobb, mens den som er i permisjon har alle sammen heime.

Sånn har vi også gjort det.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:30   #51
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Som oftest har den som jobber vært på jobb, mens den som er hjemme tatt begge barna. Ofte har jeg slått meg sammen med andre i samme situasjon så går dagen greiere for både store og små (det har bare hendt i min del av permisjonen).

Dette er selvsagt forutsatt at de som er hjemme er forholdsvis friske.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:33   #52
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hos oss er ingenting hverken "en selvfølge", "merkelig" eller "rart". Vi har gjort det som har passet familien best i den situasjonen vi har vært. Det er tross alt mange ting man skal ta i betraktning når man planlegger og tar valg.

Gammel 26-05-09, 21:53   #53
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Var i den situasjonen i går, da tok samboer begge. Men hadde det vært for et år siden, med nyfødt baby og null rutiner, ser jeg ikke bort fra at jeg hadde bedt pappaen bli hjemme for å ta seg av den spinnville treåringen.

Gammel 26-05-09, 21:53   #54
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Den som har permisjon er hjemme med barna. Kunne ikke falt meg inn å ta fri, hvis ikke det var for at vi f.eks hadde lyst å gjøre noe sammen alle sammen og reise vekk eller noe sånt da!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:55   #55
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hos oss er ingenting hverken "en selvfølge", "merkelig" eller "rart". Vi har gjort det som har passet familien best i den situasjonen vi har vært. Det er tross alt mange ting man skal ta i betraktning når man planlegger og tar valg.

Enig!
Vi har tatt det etter vær og føre, da storesøster var i en svært trassig periode, ble mannen hjemme, ellers var jeg hjemme med begge to. Nå som begge er i barnehage, tar vi annenhver gang- eller den som har mest avspasering tilgode.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:59   #56
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når jeg var i jobb så slo ikke tanken meg en gang på at jeg skulle ta fri ved planleggingsdager og sykdom, i de periodene mannen er hjemme.

Jeg jublet vel heller over at slike dager falt på hans hjemmeperiode, slik at jeg slapp å belaste arbeidsplassen med at jeg måtte ta fri.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:25   #57
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Jeg husker jeg sjekket om mannen min hadde krav på å være hjemme med sykt barn da jeg var i permisjon. Men det hadde han ikke. Da måtte jeg være syk. Når det gjelder planleggingsdager må man jo bruke avspasering eller ferie, så da må jo folk bare ordne som de vil. Men for oss ville det vært utenkelig å bruke en fridag slik,( jeg klarer vel å hanskes alle ungene alene)

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:20   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Jeg husker jeg sjekket om mannen min hadde krav på å være hjemme med sykt barn da jeg var i permisjon. Men det hadde han ikke. Da måtte jeg være syk. Når det gjelder planleggingsdager må man jo bruke avspasering eller ferie, så da må jo folk bare ordne som de vil. Men for oss ville det vært utenkelig å bruke en fridag slik,( jeg klarer vel å hanskes alle ungene alene)

Hvor sjekket du det? Vi sjekket det samme for noen år siden og fant ut at retten til å være hjemme med sykt barn ikke på noen måte hang sammen med hva mor gjorde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 00:11   #59
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Her er mannen hjemme. Med fem barn under skolealder sier det sitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.