|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Min mann avspaserer ofte de inneklemte dagen for at vi skal få kose oss sammen. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Vi har gjort det slik som Veronal og co. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Hovedregel: den som har permisjon er hjemme med alle barna.
|
|
|
|
#44 |
|
villende
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Jeg tror nettopp at det er når man er supertravel man trenger å unne seg den luksusen det er å få en langhelg på fire dager bare ved å bruke en fridag. Mannen min er også supertravel for tiden, både på grunn av stillingen og fordi han snart skal ut i permisjon og har en del tråder som må nøstes før han skal være borte i to måneder. Han tok likevel fri på fredag fordi det var et gode for familien. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Når jeg var i permisjon tok jeg disse dagene. For ellers så må jo jeg på jobb på planleggingsdagen, siden jeg jobber i bhg. Og da må F være hjemme.
|
|
|
#46 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Her er det stort sett jeg, som er i permisjon, som er hjemme hvis det er planleggingsdag eller storebror er syk - det blir det mest naturlige, for oss!
|
|
|
#47 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Når jeg var i permisjon var jeg hjemme, for ellers må mannen være hjemme siden jeg jobber i barnehage og dermed må være på jobb på planleggingsdagene.
|
|
|
|
#48 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?
Sånn har vi gjort det også.
|
|
|
#49 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Skulle da bare mangle.
|
|
|
#51 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Som oftest har den som jobber vært på jobb, mens den som er hjemme tatt begge barna. Ofte har jeg slått meg sammen med andre i samme situasjon så går dagen greiere for både store og små (det har bare hendt i min del av permisjonen).
|
|
|
#52 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Hos oss er ingenting hverken "en selvfølge", "merkelig" eller "rart". Vi har gjort det som har passet familien best i den situasjonen vi har vært. Det er tross alt mange ting man skal ta i betraktning når man planlegger og tar valg.
|
|
|
#53 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Var i den situasjonen i går, da tok samboer begge. Men hadde det vært for et år siden, med nyfødt baby og null rutiner, ser jeg ikke bort fra at jeg hadde bedt pappaen bli hjemme for å ta seg av den spinnville treåringen.
|
|
|
#54 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Den som har permisjon er hjemme med barna. Kunne ikke falt meg inn å ta fri, hvis ikke det var for at vi f.eks hadde lyst å gjøre noe sammen alle sammen og reise vekk eller noe sånt da!
|
|
|
#55 |
|
Teller ned
Enig! |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Når jeg var i jobb så slo ikke tanken meg en gang på at jeg skulle ta fri ved planleggingsdager og sykdom, i de periodene mannen er hjemme.
|
|
|
#57 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Jeg husker jeg sjekket om mannen min hadde krav på å være hjemme med sykt barn da jeg var i permisjon. Men det hadde han ikke. Da måtte jeg være syk. Når det gjelder planleggingsdager må man jo bruke avspasering eller ferie, så da må jo folk bare ordne som de vil. Men for oss ville det vært utenkelig å bruke en fridag slik,( jeg klarer vel å hanskes alle ungene alene |
|
|
|
|
|
#58 |
|
navnet sjemmer ingen
Hvor sjekket du det? Vi sjekket det samme for noen år siden og fant ut at retten til å være hjemme med sykt barn ikke på noen måte hang sammen med hva mor gjorde. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Like blid!
Sv: Planleggingsdag i barnehagen - en er i permisjon - blir den andre hjemme?Her er mannen hjemme. Med fem barn under skolealder sier det sitt.
|
|
![]() |
|
|