|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LegolandJeg antar det er flere som skal legge ferien til Danmark og Legoland.
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LegolandHvor lenge har dere tenkt å være i Danmark? Andre ting enn Legoland dere vil gjøre? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
thirtysomething
Sv: LegolandVi har ikke avgjort hvor lenge vi skal være i Danmark, men har hørt rykter om et flott badeland i nærheten av Legoland. Lurer på om det må utforskes.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: LegolandJeg skal ALDRI dra til Legoland i juli igjen. Vi var der midten/slutten av juli i fjor og det var sinnsykt med folk. Helt sykt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LegolandEr det Legolandbilletter i denne ukens Donald?
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Sv: Legoland
Skal dere dra midt i juli? Da må dere evnt. bo på Lalandia om dere skal være sikre på å få brukt det fine nye badelandet. For de kan stenge for dagsgjester når anlegget deres er rimelig fullbooket. Da er det forbeholdt deres gjester. Feriehusene til Lalandia i Billund ligger i gangavstand til Legoland. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: LegolandLalandia.
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Vi reiser ikke med superspeed fordi minst to i familien blir veldig sjøsyke og jeg orker ikke å være sykepleier. Når vi sover oss gjennom hele greia er vi alle friske og opplagte til en ny dag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Superspeed går jo roligere i sjøen enn de gamle store fergene, men det er klart, man får ikke lugar på den. Er ikke nattseiling i liggestol noe alternativ? Eneste alternativ utenom er vel Stena fra Oslo eller den gamle holken som går fra Langesund tror jeg. Jeg vet ikke om Langesundferga tilbyr lugarer. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Det går nattferje fra Stavanger til Hirtshals (eller er det Hanstholm). Også går DFDS Oslo -København. Nattseiling i liggestol er ikke et alternativ. Hjem fra Danmark i år skal vi reise Stenaline dagseiling med lugar. Det fungerer også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: LegolandStavanger hadde jeg glemt ja, men er virkelig den strekningen på den ferga noe bedre med sjøsyke enn 3 timer med Superspeed? Selve sjøstrekningen der er jo veldig mye mer ustabil og bølgehøyden er ofte et par meter høyere enn på strekningen Krs-Hhs. Jeg tror jeg har vært i Danmark over 100 ganger med alle slags båter. Hvis lugaren er avgjørende kan jeg forstå argumentet, men ellers er jeg ganske sikker på at både sjøstrekning og båttype er bedre på de stedene Superspeedene går. De gamle Silvia Ana og Mastercat var fæle i sjøen til sammenligning. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
thirtysomething
Et par grunner:
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: LegolandJeg skjønner at soving på båt kan være stas altså. Selve koseptet med spising, shopping, lekerom og enarmet banditt finner man jo også på Superspeed i motsetning til de gamle hurtigfergene. At det er easy peasy å bli syk på Superspeed kan jeg ikke skjønne da stabilistatorene i disse er temmelig mye bedre enn i en del av de gamle båtene som virkelig rullet på det verste og tok mye lenger tid. Sammenlignet med de andre hurtigfergene går SS veldig rolig i vannet og de hopper ikke på bølgene slik de mindre katamaranene har gjort. Vi har reist både natt og dag med SS og ungene likte godt at de fikk se film i setet på nattseilingen før de sovnet i liggestolen. På turen ned på dagen hadde vi frokostbuffet. Foreldrene mine reiser med SS 6-7 ganger i året og mamma som har lett for å bli syk foretrekker SS framfor eldre ferger som ruller. Jeg tror en del har skrekk mot Superspeed fordi de har dårlig erfaring med de gamle hurtigfergene som virkelig kunne gi marerittoverfarter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: LegolandJeg hadde valgt Superspeed over alt annet anytime. Man blir MINDRE sjøsyk på SS enn de gamle ferjene, som de over her sier. Et stort pluss for min mann, som nekter å ta de store gamle ferjene pga. sjøsyke. *reiser med SS om en uke*
|
|
|
#17 |
|
navnet sjemmer ingen
Når de sover blir de ikke sjøsyke. Strekningen Stavanger Hirtshals eller den gamle Egersund Hanstholm er uproblematisk. Heller en god natt søvn i båt enn sjøsyke folk som drar det med seg utover hele dagen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
thirtysomething
Sv: LegolandAltså, det ser ut som om det blir Superspeed allikevel. Stena Line kunne tilby oss en pakke med båt t/r og 3 overnattinger i hytte for den nette sum av 11.783,-.
|
|
|
#19 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Helt enig, vi var der i juli for noen år siden - gjør ikke det en gang til.
|
|
|
#20 |
|
|
Mener du Tivoli i Ålborg eller et annet Tivoli? Tivoli i Ålborg er sikkert gøy for en 8-åring som liker tivoli, men jeg personlig er ikke overbegeistret for dette tivoliet. Jeg er ikke veldig glad i dyreparker, men for dem som liker sånt så ligger Givskud Zoo like i nærheten av Legoland og er i grunnen en fin park som mine unger likte veldig godt. Ellers er jo strendene i Danmark verd en dag hvis været er fint. Er været dårlig finnes det et innendørs lekeland ikke så veldig langt fra Legoland, men jeg kan bare ikke huske hva det heter eller hvor det ligger. Dette finnes det info om i diverse turistbrosjyrer. Vi var i Legoland i juli i fjor og hadde ustabilt vær og null køer. Det var helt supert. Vi har vært der i september i finvær og opplevd lange køer. Været betyr mye. |
|
|
|
![]() |
|
|