|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fryktelig belastende for barna ...Det er vel argumente KRF og andre bruker for å være motstandere av homofile som får barn/ adopterer osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna...Hmm.. denne studien som er referert til her viser jo det stikk motsatte da: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Det er alltid det gamle argumentet der som blir brukt av motstanderne. Kanskje på tide å finne seg noe nytt.
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Jeg har til gode å se ikke-mangelfull forskning på slike homofamilier, jeg. Det sier seg vel nesten selv at planlagte barn som det krever ekstra ressurser å anskaffe, vil ha mer ressurssterke foreldre enn average Joe. En komparativ studie opp mot heterofamilier som har fått barn via assistert befruktning ville vært noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Shute: Det var i grunnen en god ide. Det vil i hvert fall gjøre gruppene ett hakk mer sammenlignbare.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Dette er vel det vi kallar seleksjons-bias innanfor mitt fagfelt. Lesbiske kvinner med barn er ei langt meir selektert gruppe enn den generelle befolkninga.
![]() |
#8 |
prokrastinator
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...
Ja, jeg har ikke akkurat tenkt å foreslå det for noen som kan finne på å utføre det. Jeg heller tvert i mot mot at man må forske som faen nå før det blir så lett å anskaffe unger også for oss at hvem som helst kan få dem, da kunne jo forskningen komme til å konkludere med at folk er like. Det vil man jo ikke ha noe av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Jeg savner en studie hvor man sammenligner barn av homofile med barn av narkomane for å se hvordan barn av homofile klarer seg sammenlignet med barn av andre svake grupper jeg. |
![]() |
![]() |
#10 |
prokrastinator
Du skal ikke se bort fra at den finnes alt. Veldig mye av den tidlige forskningen som er gjort er av typen "kan det være mulig at de har det noenlunde like bra som normale mennesker?" Og ikke minst "blir disse barna normale mennesker?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Ja, man risikerer jo f.eks. at deres barn også blir homo!
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...John Barrowman var på jakt etter årsaken til at han var homofil i et program jeg så for litt siden. Der ble det påstått at det var større sannsynlighet for at barn nr 3 eller mer ble homofil enn de to født først. Så egentlig burde ikke homofober få mer enn to barn.
![]() |
#14 |
prokrastinator
Just, just. Det har vært en eller to undersøkelser som påviste at barn oppvokst med homofile foreldre var litt mer åpne for forhold til eget kjønn, selv om det ikke var en større prosentandel som "etablerte seg som homo." Øivind Benestad og MorFarBarn-bevegelsen er glad i å trekke frem disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Ah, en forklaring på manien yngsten har på hårspenner og rosa hårbånd!!
![]() |
#17 |
prokrastinator
Bare om de er gutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Det er vel fordi jenter ikke egentlig er homofile, de bare innbiller seg det.
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Fryktelig belastende for barna ...Ja, stemmer, bare gutter var det. Lurer på om Barrowman var en av tre gutter, om jeg husker korrekt.
![]() |
|
|