Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sånn rundt regnet (huspriser)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-09, 16:51   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn rundt regnet (huspriser)

Går det an å si hvor mye av det man investerer i et hus i form av oppussing en kan regne med å få igjen ved et eventuelt salg? Jeg tenker da hus i relativt sentrumsnære strøk med normalt dyre boligpriser. Jeg har hørt folk operere med alt fra 80% til det doble av hva en investerer. Vet ikke om det ble helt tydelig hva jeg spør om her, men håper noen som har greie på det eller har erfaring kan skrive noen ord.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 17:27   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Jeg vil tro det kommer veldig an på hvordan boligen fremstår i utgangspunktet. Går det kun på smak det at man pusser opp tror jeg ikek man får igjen like mye som om man kjøper ei rønne til en billig pris, og pusser opp med moderate midler og får et smakfullt hjem som kan passe manges smak. OH! Litt av en setning, men , men. Poenget mitt er at jeg tror det har en del med boligens utgangspunkt å gjøre.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 17:29   #3
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Ok, så om huset så jævlig ut og inventaret ganske gammelt og upraktisk i utgangspunktet?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 17:36   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Ok, så om huset så jævlig ut og inventaret ganske gammelt og upraktisk i utgangspunktet?

Hehe, ja til en viss grad. Det må være sånn passe gammelt, akkurat så gammelt og slitt at det er rimelig å kjøpe i forhold til kvadrat og hvor det er. Men i så god stand at man ikke trenger å skifte alle vinduene, bytte tak, el anlegg osv osv. Men at man komme rlangt med å legge nye gulv, sette inn en rimelig men smakfullt kjøkken, maling eller tapet på veggene. Slike ting.

Feks kjøpte vi for ca seks år siden et halvpart av en tomannsbolig med ny bordkledning, nytt bad og helt greit kjøkken. Vi la nye gulv, malte all den ******** panelen og jobbet en del med hagen. Ja, og flis i gangen. Nå vet ikke jeg helt hva vi brukte på oppussingen, men det var ikke så mye. Vi kjøpte for 1.1mill, og solgte for 1.750 000. Vi bodde der riktignok en god stund, men allikevel.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 17:49   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Jeg ville betalt mer for et hus med nyoppusset bad dersom det var fagmessig. Likeså om kjøkkenet var nytt og pent - men ikke bare om det var nytt.

Resten skal det så mye til at skal klaffe med min smak at det ville jeg neppe betalt noe for i det hele tatt siden jeg mest sannsynlig måtte gjort det om igjen likevel.

Nytt tak, elektrisk anlegg, rør-i-rør system og denslags er jeg villig til å betale for. Men neppe mer enn det koster å sette det inn selv.

  Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 17:58   #6
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hehe, ja til en viss grad. Det må være sånn passe gammelt, akkurat så gammelt og slitt at det er rimelig å kjøpe i forhold til kvadrat og hvor det er. Men i så god stand at man ikke trenger å skifte alle vinduene, bytte tak, el anlegg osv osv. Men at man komme rlangt med å legge nye gulv, sette inn en rimelig men smakfullt kjøkken, maling eller tapet på veggene. Slike ting.

Feks kjøpte vi for ca seks år siden et halvpart av en tomannsbolig med ny bordkledning, nytt bad og helt greit kjøkken. Vi la nye gulv, malte all den ******** panelen og jobbet en del med hagen. Ja, og flis i gangen. Nå vet ikke jeg helt hva vi brukte på oppussingen, men det var ikke så mye. Vi kjøpte for 1.1mill, og solgte for 1.750 000. Vi bodde der riktignok en god stund, men allikevel.

Det hørtes ganske ok ut ja! Har du noen idé hvor mye dere ville fått igjen om dere ikke hadde gjort noen endringer? Jeg tenker at noe kanskje inngår i den generelle prisøkningen? Vi har vært gjennom hele pakka, for å si det sånn. Skiftet tak, vinduer (mangler fortsatt et par stk), satt inn to nye bad (det ene var opprinnelig ubrukelig, det andre var 60-talls uten varmekabler), lagt nye gulv i hele første etasje, halve andre, satt inn nytt kjøkken (det gamle var ælfælt), skiftet ytterdør (den gamle blåste det rett gjennom) flislagt gang og lagt varmekabler, nye invendige vegger og ekstra isolering hele første etasje, bygd stor terrasse, anlagt plen, oppussing av utleiedel med varmekabler, laminatgulv og nye vegger på stua og malt alle vegger i hele huset. (Blir nesten uvel av å tenke på penger og arbeidstimer nedlagt...) Skal vel kanskje godt gjøres å få tilbake tilsvarende på et eventuelt salg?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:01   #7
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ville betalt mer for et hus med nyoppusset bad dersom det var fagmessig. Likeså om kjøkkenet var nytt og pent - men ikke bare om det var nytt.

Resten skal det så mye til at skal klaffe med min smak at det ville jeg neppe betalt noe for i det hele tatt siden jeg mest sannsynlig måtte gjort det om igjen likevel.

Nytt tak, elektrisk anlegg, rør-i-rør system og denslags er jeg villig til å betale for. Men neppe mer enn det koster å sette det inn selv.

Hehe, nei en er så forskjellig, men jeg tenkte først og fremst på markedspris.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:05   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Det hørtes ganske ok ut ja! Har du noen idé hvor mye dere ville fått igjen om dere ikke hadde gjort noen endringer? Jeg tenker at noe kanskje inngår i den generelle prisøkningen? Vi har vært gjennom hele pakka, for å si det sånn. Skiftet tak, vinduer (mangler fortsatt et par stk), satt inn to nye bad (det ene var opprinnelig ubrukelig, det andre var 60-talls uten varmekabler), lagt nye gulv i hele første etasje, halve andre, satt inn nytt kjøkken (det gamle var ælfælt), skiftet ytterdør (den gamle blåste det rett gjennom) flislagt gang og lagt varmekabler, nye invendige vegger og ekstra isolering hele første etasje, bygd stor terrasse, anlagt plen, oppussing av utleiedel med varmekabler, laminatgulv og nye vegger på stua og malt alle vegger i hele huset. (Blir nesten uvel av å tenke på penger og arbeidstimer nedlagt...) Skal vel kanskje godt gjøres å få tilbake tilsvarende på et eventuelt salg?

Jeg aner rett og slett ikke altså. Men dere kan jo få en gratis verdivurdering om dere kontakter megler?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:14   #9
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg aner rett og slett ikke altså. Men dere kan jo få en gratis verdivurdering om dere kontakter megler?

Ja, vi har planer om det, men uansett spennende å lese andres erfaringer på mer generelt grunnlag.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:17   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Dette er nok veldig individuelt fra hus til hus og kjøper til kjøper, selger til selger.

For eksempel mine foreldre. De koster som regel på ekstra standard i vilden sky. Men de ligger alltid noen år etter i 'utviklingen' så når det skal selges er det fremdeles ganske 'dyrt' og ikke slitt, men kanskje ikke det pengesterke kjøpere er ute etter.

Kjøper man en dårlig enebolig så tror jeg kanskje at det skal mer til enn å fare over med malelabben for å øke verdien. Folk ser vel så mye på standard på kledning, tak, drenering, at det ikke er fukt osv. Men om huset er i teknisk god stand vil man oppnå et hus som kan flyttes rett inn i om man gjør det mer tidsriktig innredningsmessig.

Og om man har mulighet til stor grad av egeninnsats så vil man nok i større grad få det igjen enn om man bruker håndverkere (med unntak av det som krever godkjenning. )

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:18   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Ja, vi har planer om det, men uansett spennende å lese andres erfaringer på mer generelt grunnlag.

Hm, er redd det ikke er mye hjelp i meg sånn sett altså. Annet enn huset vi selv solgte da. :hjelpsom:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:28   #12
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rundt regnet (huspriser)

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hm, er redd det ikke er mye hjelp i meg sånn sett altså. Annet enn huset vi selv solgte da. :hjelpsom:

Jeg er godt fornøyd med svaret jeg altså!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no