|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken togbane?Vi har brio, og det har passet med det meste så langt. Det passer også sammen med en bilbane i tre fra Kids Wood, så vi har et digert kjørenett for bil og tog over hele stuegulvet. Bruer, underganger, overganger som plinger, elektriske lokomotiv, ikke elektriske...
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken togbane?Vi startet med et sett Brio fra da jeg var liten, men har siden utvidet med en god del fra Biltema samt Thomas-toget. |
|
|
|
#23 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilken togbane?Vi har både Brio og Duplo, og det er definitivt Briotogbanen som er mest populær. Vi har skinner fra både Brio, Kids Woods (fra Toys'RUs), Biltema og IKEA. IKEA skinnene passer, men det er de jeg er minst fornøyd med, de andre skinnene er bedre. Vi har masse ulike tog, både batteridrevne, med fjernkontroll og haugevis av Thomastog. Har også togstall, broer, tunneler m.m., og togbanen er i bruk nesten hver eneste dag.
|
|
|
#24 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken togbane?Alt går om hverandre. Skinnene fra IKEA kan være noe trange å få koplet til Brio sine, men det går greit. Skinnene fra IKEA har også en fordel av at festene er i plast, og kan tas av og settes på etter behov. Om man trenger to "utstikkere" f.eks. Skinner fra Biltema har han også endel av, og jeg har ikke noe å si på kvaliteten. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvilken togbane?Vi har mye fint i duplo, det er kjekt å bygge og kjøre på. Men dessverre litt for ustabilt for de aller minste. Vi har også fått en del brio og noe billig som passer (Liedl tror jeg det var) i gave, så sånn sett er det lurtå satse på brio. Ser for meg at disse banene blir bygget ut etterhvert som tinkeliten blir større og kanskje får søsken. Husker vi kunne leke leenge med en store briotogbanen vi hadde hjemme da jeg var barn. Er vel den eneste dyre leken vi har hatt.
|
|
|
#26 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilken togbane?
Har du noen gode linker? Vi sliter nemlig også med at det er vanskelig å få tak i Thomastog, og poden er, mildt sagt, litt hekta. (Og det er mor også.
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins Sist redigert av Adrienne : 30-01-07 kl 15:06. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
♡
|
Sv: Hvilken togbane?Brio!
|
|
|
#28 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvilken togbane?Her i huset har vi både Duplo og Brio.
|
|
|
#29 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken togbane?Vi har begge deler, og ungene har helt klart lekt mest med Brio.
|
|
|
#30 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Hvilken togbane?Jeg kom nettopp på at jeg har en hel kasse med brio togsett på loftet til min mor.
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken togbane?Mathias har begynt å samle på Brio Tog. Det finnes jo helt ufattelig mange deler og sett, så han kan samle en stund!
|
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken togbane?Prinsen har brio og et eller annet billigsett - de funker sammen, men det virker som om brioskinnene er laget av et mer kompakt treslag.
|
|
|
#33 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken togbane?Jentene har noe Briotog, arv fra mannens barndom |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Sv: Hvilken togbane?Vi har endel Geotrax som vi har kjøpt i USA, og det er veldig populært. Men selges dette i Norge? Jeg fant en dansk nettbutikk som solgte endel(Eurotoys.dk), men de hadde ikke skinner. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har tro på forbedring
|
Ja, det selger de vel på alle butikker, gjør de ikke?
|
|
|
#36 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Hvilken togbane?Og vi nevner butikker i fleng som...? Jeg har kontaktet Matell Norge og de importerer ikke Geotrax til Norge mer. Ekstraleker i Sandvika hadde vist noe, jeg skal høre med de. Sist redigert av Milzit : 15-06-09 kl 10:16. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
....
|
|
|
#38 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Hvilken togbane?Ekstra Leker hadde heller ikke, så import ser ut som eneste løsningen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilken togbane?Man får mye i Thomas tog-serien på Ebay. Man får to-tre tog samlet under 200-kronersgrensen og utvalget er ganske stort. Jeg har handlet mye til storebror der, samlingen er ganske fin nå, ja.
|
![]() |
|
|