Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken togbane?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 21:18   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken togbane?

Vi har brio, og det har passet med det meste så langt. Det passer også sammen med en bilbane i tre fra Kids Wood, så vi har et digert kjørenett for bil og tog over hele stuegulvet. Bruer, underganger, overganger som plinger, elektriske lokomotiv, ikke elektriske...

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 01:26   #22
TBM
Passiv

Standard

Vi startet med et sett Brio fra da jeg var liten, men har siden utvidet med en god del fra Biltema samt Thomas-toget.

Jeg er ikke imponert over kvaliteten på Brio - det er et overvurdert merke - og per i dag priser de sine deler alt for høyt.

De batteridrevne Thomas-togene går mye bedre enn de av samme type fra Brio, derfor har vi kjøpt tog derfra. I tillegg har THomas-serien mange fine deler til å bygge en mer spennende bane enn hva som er mulig med Brio...

For å få nok deler til å bygge en stor og lang bane, har vi kjøpt basic-pakker fra Biltema...

Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:39   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har både Brio og Duplo, og det er definitivt Briotogbanen som er mest populær. Vi har skinner fra både Brio, Kids Woods (fra Toys'RUs), Biltema og IKEA. IKEA skinnene passer, men det er de jeg er minst fornøyd med, de andre skinnene er bedre. Vi har masse ulike tog, både batteridrevne, med fjernkontroll og haugevis av Thomastog. Har også togstall, broer, tunneler m.m., og togbanen er i bruk nesten hver eneste dag.

Men Duplobanen er også moro, det er ikke det. Men den blir ikke stående like lenge som Briobanen, så det er tydelig at poden føler han ikke får nok variasjon med den. Det er også vanskeligere å få tak i ekstrating til den, og dessuten så blir den veldig stor og plasskrevende, iallefall i forhold til Briobanen.

Gammel 30-01-07, 14:49   #24
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt går om hverandre. Skinnene fra IKEA kan være noe trange å få koplet til Brio sine, men det går greit. Skinnene fra IKEA har også en fordel av at festene er i plast, og kan tas av og settes på etter behov. Om man trenger to "utstikkere" f.eks. Skinner fra Biltema har han også endel av, og jeg har ikke noe å si på kvaliteten.
Jonas er en togfantast til tusen, og Thomas toget er . Han fikk ett Briotogsett av mamma og pappa til jul ett år med elektrisk lokomotiv. Det var IKKE noe kult. Det kjørte jo av seg selv, han kunne jo ikke dytte på det. Ukult. Vi har også bestilt en god del tog og utstyr til Thomas tog serien på nettet fra USA, da det er forholdsvis dårlig utvalg her i Norge.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:56   #25
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi har mye fint i duplo, det er kjekt å bygge og kjøre på. Men dessverre litt for ustabilt for de aller minste. Vi har også fått en del brio og noe billig som passer (Liedl tror jeg det var) i gave, så sånn sett er det lurtå satse på brio. Ser for meg at disse banene blir bygget ut etterhvert som tinkeliten blir større og kanskje får søsken. Husker vi kunne leke leenge med en store briotogbanen vi hadde hjemme da jeg var barn. Er vel den eneste dyre leken vi har hatt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:57   #26
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Vi har også bestilt en god del tog og utstyr til Thomas tog serien på nettet fra USA, da det er forholdsvis dårlig utvalg her i Norge.

Har du noen gode linker? Vi sliter nemlig også med at det er vanskelig å få tak i Thomastog, og poden er, mildt sagt, litt hekta. (Og det er mor også. )

Sist redigert av Adrienne : 30-01-07 kl 15:06.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:59   #27
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brio!

Guttene har siden de var to år elsket Thomastoget og alle vennene hans, og de togene passer til brio. Vi har morsomme broer, tuneller, dreieskiver...
Jeg har Brioskinner fra da jeg var liten, og de brukes ennå.

Vi har ofte togbane i hele stuen.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:01   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset har vi både Duplo og Brio.
Brio blir nok mest brukt, men også det vi har mest av.
Minsten er jo nr 3 av mine gutter som bruker dette og nye deler har kommet til. Minsten virkelig ELSKER tog.
Synes Brio sitt passer til både Biltema, IKEA og endel andre sett.
Har kjøpt blant annet på BR leker og ÖB i Sverige (Överskots Bolaget på det nye sentret i Charlottenberg)
Etterligningene ligger helt klart endel lavere i pris og fungerer stort sett greit sammen med Brio.
Utvalget av billigere alternativ er med andre ord mye større når det gjelder Brio tretogbane.
Duplo banen blir endel brukt den også, men i varierende rad.

Gammel 30-01-07, 21:28   #29
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi har begge deler, og ungene har helt klart lekt mest med Brio.

Gammel 30-01-07, 21:41   #30
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg kom nettopp på at jeg har en hel kasse med brio togsett på loftet til min mor.
Det må jo være ypperlig for snart 2 åringen.

Gammel 01-02-07, 13:01   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mathias har begynt å samle på Brio Tog. Det finnes jo helt ufattelig mange deler og sett, så han kan samle en stund!

Ikea sine skinner passer sammen, ja, men jeg liker ikke de små "dingsene" til å feste skinnene sammen med, som jo ikke er ok å ha på gulvet med mindre barn i hus....

Gammel 01-02-07, 22:27   #32
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prinsen har brio og et eller annet billigsett - de funker sammen, men det virker som om brioskinnene er laget av et mer kompakt treslag.

Rundt jul var det veldig mange billige briosett som ble solgt, så om man samler vil man kunne gjøre noen "varp" da.

Gammel 01-02-07, 22:40   #33
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene har noe Briotog, arv fra mannens barndom
Ellers har de masse Fisher price GeoTrax, og den er kjempepopulær. Kanskje litt fordi de har en absolutt toggal bestefar (min far), han er av typen som stiller med fløyte, flagg og konduktørlue for å leke med ungene og togbanen

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 15:07   #34
Milzit
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2009
Milzit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har endel Geotrax som vi har kjøpt i USA, og det er veldig populært. Men selges dette i Norge? Jeg fant en dansk nettbutikk som solgte endel(Eurotoys.dk), men de hadde ikke skinner.

Milzit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 15:44   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milzit, her.

Vi har endel Geotrax som vi har kjøpt i USA, og det er veldig populært. Men selges dette i Norge? Jeg fant en dansk nettbutikk som solgte endel(Eurotoys.dk), men de hadde ikke skinner.

Ja, det selger de vel på alle butikker, gjør de ikke?

Gammel 15-06-09, 09:56   #36
Milzit
Nybegynner

Standard

Og vi nevner butikker i fleng som...? Jeg har kontaktet Matell Norge og de importerer ikke Geotrax til Norge mer. Ekstraleker i Sandvika hadde vist noe, jeg skal høre med de.

Sist redigert av Milzit : 15-06-09 kl 10:16.
Gammel 15-06-09, 10:47   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milzit, her.

Og vi nevner butikker i fleng som...? Jeg har kontaktet Matell Norge og de importerer ikke Geotrax til Norge mer. Ekstraleker i Sandvika hadde vist noe, jeg skal høre med de.

....
Sorry, jeg blandet med Flexitrax.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 11:12   #38
Milzit
Nybegynner

Standard

Ekstra Leker hadde heller ikke, så import ser ut som eneste løsningen.

Gammel 15-06-09, 14:07   #39
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Alt går om hverandre. Skinnene fra IKEA kan være noe trange å få koplet til Brio sine, men det går greit. Skinnene fra IKEA har også en fordel av at festene er i plast, og kan tas av og settes på etter behov. Om man trenger to "utstikkere" f.eks. Skinner fra Biltema har han også endel av, og jeg har ikke noe å si på kvaliteten.
Jonas er en togfantast til tusen, og Thomas toget er . Han fikk ett Briotogsett av mamma og pappa til jul ett år med elektrisk lokomotiv. Det var IKKE noe kult. Det kjørte jo av seg selv, han kunne jo ikke dytte på det. Ukult. Vi har også bestilt en god del tog og utstyr til Thomas tog serien på nettet fra USA, da det er forholdsvis dårlig utvalg her i Norge.

Har du linker til sider du kjøper fra?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:16   #40
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Man får mye i Thomas tog-serien på Ebay. Man får to-tre tog samlet under 200-kronersgrensen og utvalget er ganske stort. Jeg har handlet mye til storebror der, samlingen er ganske fin nå, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.