Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 16:24   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?

Jeg stopper ikke for syklister som ikke går av sykkelen hvis de er voksne. Jeg slipper som regel ikke over fotgjengere heller hvis de er voksne. Hvis de er barn synes jeg det er en selvfølge å stoppe.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:13   #2
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg stopper ikke for syklister som ikke går av sykkelen hvis de er voksne. Jeg slipper som regel ikke over fotgjengere heller hvis de er voksne. Hvis de er barn synes jeg det er en selvfølge å stoppe.

Syklister har vel plikt i følge trafikkreglene, til å gå av sykkelen om bilene skal stoppe for dem før fotgjengerfelt. Jeg stopper derfor ikke om det er voksne. Barn har ikke samme "forstand", så der stopper jeg.
Om jeg stopper for fotgjengere som skal over utenfor oppmerket felt, avhenger litt av situasjonen. Det kan hende jeg gjør det, men det kan hende jeg ikke gjør det også. Er det null biler bak meg f.eks, så kjører jeg nok.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:52   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

J Jeg slipper som regel ikke over fotgjengere heller hvis de er voksne. Hvis de er barn synes jeg det er en selvfølge å stoppe.

Mener du i fotgjengerovergang her, eller at de bare skal over en vei?

Jeg lærte på trafikkskolen at en ikke skal slippe over fotgjengere utenom kryss, fordi biler bak meg ikke er forberedt på at jeg stopper utenom fotgjengerovergang.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.