Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rar sykdom på trærne - hva ER det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 16:10   #41
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rar sykdom på trærne - hva ER det?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ikke slektningen som har angrepet i år da?

Jeg kan ikke nok om larvers gener, men de ser klin like ut, og spinner og spiser på akkurat samme måte som i fjor.

For min egen del har jeg bildene på linken friskt i minne, men synd den ikke er åpen lenger.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 16:24   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Linken funker ikke hos meg heller..

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 16:33   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da jeg bodde i Oslo hadde vi angrep av dette flere år på rad på noen trær der jeg gikk tur. Det er ikke så ille mens det bare er spindelbelagte trær. Men når larvene kommer - som snur seg ut mot det som kommer i nærheten så er det helt forjævlig for en med fobi for krypdyr altså.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 16:33   #44
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også et spøkelsestre i hagen. Skikkelig creepy greier.

Adressa hadde en sak på det i dag.

Sitat:

Møllene flyr i juli og august, og da legger de egg i klaser på kvistene til heggen. Eggene klekkes på høsten og de små eggene overvintrer (tåler ikke under 20 minus) under skallet til klasen. Neste vår borer larvene seg inn i knoppene og eter bladene, beskyttet under silkespinnet.

Kanskje vi kan fryse dem ut?

Gammel 15-06-09, 16:39   #45
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Argh og nå funker ikke linken til Torsk.

For sent, tydeligvis.

Heggen vi hadde i hagen til foreldrene mine måtte tas fordi den var så hardt angrepet. Spinnmøllen hyllet inn hele garasjen, og var i ferd med å ta over huset også. Det var utrolig ekkelt mens det sto på.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 16:41   #46
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

For sent, tydeligvis.

Heggen vi hadde i hagen til foreldrene mine måtte tas fordi den var så hardt angrepet. Spinnmøllen hyllet inn hele garasjen, og var i ferd med å ta over huset også. Det var utrolig ekkelt mens det sto på.

Gammel 15-06-09, 17:07   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

For sent, tydeligvis.

Skal aldri ha hegg! :sverger:

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:10   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huffda! Synes jeg ser garasjen og huset bli overdekket av spinnet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:37   #49
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Og gjett hvilket tre som står nærmest soveromsvinduet vårt...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:01   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de bildene var utrolig fascinerende, og syns trærne ser ganske kule ut i det spinnet. Hvis dere bildegoogler Dagen då larverna kom till Flogsta så finner dere den innspunnede sykkelen, forresten. Advarsel: Det kommer også et veldig ekkel tannbilde som ikke har noe med de larvene å gjøre i det hele tatt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:07   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse fantastiske larvene møtte jeg i New Orleans, de er ca 7 cm lange og hang i tusentall fra trærne. De falt ned på fortauet og i veien, og jeg rullet dem ut av veien så de ikke skulle bli drept. De var så kule!

Sist redigert av Tallulah : 15-06-09 kl 20:46.
Gammel 15-06-09, 20:20   #52
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:limer inn bildet man får opp når man bildegoogler:

Sidene hvor bildene lå er visst ikke der mer, og jeg har ikke funnet noe nytt sted hvor de er heller. :søker videre på flickr:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:26   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Men den sykkelen var fascinerende altså, det må jeg si!!!

Gammel 15-06-09, 20:35   #54
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter: Du er sprutsprø, men på en veldig kul måte!

Gammel 15-06-09, 20:37   #55
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad for at det ikke er tærne dine som har en rar sykdom, Poly.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:43   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

:limer inn bildet man får opp når man bildegoogler:

Sidene hvor bildene lå er visst ikke der mer, og jeg har ikke funnet noe nytt sted hvor de er heller. :søker videre på flickr:

Jeg googlet også og fant endel bilder, men ikke de mest interessante som visstnok lå på den nå uvirksomme linken. Men disse bildene som viser tilstanden under sykkelsetet er jo aldeles nydelige:

Gammel 15-06-09, 20:45   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Glitter: Du er sprutsprø, men på en veldig kul måte!

og Takk!

Glittermannen ble helt oppgitt, og påpekte at det kunne hende trærne, og dermed også lokalbefolkningen, ikke var så glad for at jeg reddet larvene. De var virkelig nydelige, med oransje prikker under fløyelsort pels.

Gammel 15-06-09, 20:56   #58
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Her er larvene som har flyttet inn i heggen vår:

I går var det fortsatt noen blader igjen på treet. I dag er alle borte.

De er fascinerende da, jeg skal innrømme det.

Gammel 16-06-09, 10:08   #59
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Oj, den sykkelen var utrolig stilig! Og åmene til Glitterchick var (i mangel av et bedre ord) søte!
Jeg har alltid vært fasinert av åmer og andre småkryp, og har drevet med diverse redningsaksjoner oppigjennom åra, til manges fortvilelse.

Gammel 16-06-09, 10:16   #60
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nå har jeg googlet lenge og vel for å finne igjen Dagen då larverna kom till Flogsta, så nå får dere jaggu meg gå inn og se på bildene og bli fascinert. :sliten:

Sitat:

Forbidden

You don't have permission to access /~svens/larverna/normal.html on this server.

Apache/1.3.33 Server at user.it.uu.se Port 80

Hva slags side er det egentlig du linker til her Torsk ?
Larverna til Sven

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.