Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skostørrelser per år

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 20:19   #1
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Skostørrelser per år

Frem til nå har min jente på snart 4 år vokst ca 2 skostørrelser året...

Str. 20 sommeren 06
Str. 22 sommeren 07
Str. 24 sommeren 08
Str. 26 sommeren 09

Hvor lenge kan jeg anta at føttene vokser "med denne hastigheten"?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har kommet over noen sandaler på salg som jeg vurderer å kjøpe for å ha til neste sommer. Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe str. 27 eller str. 28.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:30   #2
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skostørrelser per år

Jeg hadde nok evt satset på str 28, du får sikkert solgt de her neste sommer om de er for små!

... egentlig er jeg vel ikke rette til å svare, som har en to-åring med skostr 25 allerede...

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:35   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa har vokst omtrentlig 2 størrelser i året. Hun er straks 4,5.

Gammel 15-06-09, 20:40   #4
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Mine har også auka med ca 2 str pr. år, men no har snart-6 åringen bremsa litt.

Gammel 15-06-09, 20:55   #5
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Jeg bestilte str. 28 jeg. Jeg er ikke redd for at de blir for små, jeg er heller redd for at de blir for store.

Takk for innspillene

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:49   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har stemt med annenhver størrelse på mine helt opp til str. 34 i alle fall. Både når det gjelder vintersko og sommersko. Men nå når største bruker str. 34/35 så tror jeg det bare går en størrelse opp frem til neste år. 7 år og str 36 i sko.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:50   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har det variert mellom 1 og 2 størrelser i året.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:52   #8
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det har stemt med annenhver størrelse på mine helt opp til str. 34 i alle fall. Både når det gjelder vintersko og sommersko. Men nå når største bruker str. 34/35 så tror jeg det bare går en størrelse opp frem til neste år. 7 år og str 36 i sko.

Der er vi også. Storesøster her som nettopp fylte 7 år bruker 36 i sko. Det har gått i rykk og napp og jeg har ikke kjøpt sko ett år i forveien. Må prøve, både med tanke på modell og størrelse. Men 2 str i året er nok et bra snitt det.

Gammel 17-06-09, 11:53   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om de ikke blir passe i rette sesongen, så bruk dem som innesko i barnehagen.

Poden vokser veldig i rykk og napp, og har til tider gått opp 2 størrelser på et halvt år, men det hindrer meg ikke i å kjøpe sko på salg.

Gammel 17-06-09, 11:58   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror vokste ca. to størrelser i året til han var nesten fem, etter det har det gått litt saktere. Lillesøster vokser mellom 1 og 2 størrelser pr. år, eller har gjort til nå.

Gammel 17-06-09, 12:20   #11
Left
Passiv

Standard

Storebror har vokst 2 str. siden første par med joggesko innkjøpt i mnd.skiftet april/mai i år, fra 31 til 33/34 alt etter fasong

Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:40   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har igrunn ikke helt oversikt over akkurat dette. Men minsten bruker nå 27 og storebror som er 3.5 år eldre bruker 30. Minsten har vokst mer i bena og fortere enn storebror.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:07   #13
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Mine har også auka med ca 2 str pr. år, men no har snart-6 åringen bremsa litt.

samme her Heldigvis er det litt lettre å kjøpe sandaler synes jeg enn vanlige sko for de blir jo ikke trange foran ialle fall

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:07   #14
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

lekre sandaler forresten!!

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Jeg bestilte str. 28 jeg. Jeg er ikke redd for at de blir for små, jeg er heller redd for at de blir for store.

Takk for innspillene

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.