Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Underholdning for toåring på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 22:01   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Underholdning for toåring på fly

Vi skal fly til Hellas med en meget aktiv toåring og vi er litt i beit for aktiviteter som kan holde ham i ro i ca fire timer. Nye bøker er innkjøpt, men vi klarer nok ikke holde ham i ånde så lenge med dem, så del gjerne erfaringer og lyse ideer.

Gammel 16-06-09, 22:05   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Underholdning for toåring på fly

DVD-spiller med yndlingsfilmene og ekstra batteri.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:05   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier å pakke inn noen småting i gavepapir. Da er litt av underholdningen å pakke opp. Ting vi pleier å ha med er en sånn klistremerkebok som kan brukes om og om igjen, bøker, tegnesaker ( gjerne sånt brett som de kan viske ut og tegne på nytt), en ny bil.

Vi pleier også å ha med snacks som tar litt tid å spise, som feks rosiner.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:07   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

DVD-spiller med yndlingsfilmene og ekstra batteri.

Kan man få bærbare dvd-spillere? Er de dyre? *ignorant*

Gammel 16-06-09, 22:07   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vi pleier å pakke inn noen småting i gavepapir. Da er litt av underholdningen å pakke opp. Ting vi pleier å ha med er en sånn klistremerkebok som kan brukes om og om igjen, bøker, tegnesaker ( gjerne sånt brett som de kan viske ut og tegne på nytt), en ny bil.

Lure tips - takk for det.

Gammel 16-06-09, 22:09   #6
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Neida, de er ikke dyre. De kan jo også brukes i bil og er egentlig helt geniale.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:10   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

De koster vel fra litt under 1000-lappen tror jeg. For oss har de vært utrolig fine på de siste turene våre. Men det er vikitig at de kan lades opp!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:11   #8
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Kan dere anbefale noe bestemt merke før jeg begynner å google?

Gammel 16-06-09, 22:11   #9
Albertine
Passiv

Standard

Vi har gode erfaringer med NextBase. Den vi kjøpte for fem år siden fungerer utmerket fortsatt.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:12   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

De koster vel fra litt under 1000-lappen tror jeg. For oss har de vært utrolig fine på de siste turene våre. Men det er vikitig at de kan lades opp!

Neida - vi har en som ikke kan lades, og det anser jeg som uproblematisk. Nå bruker vi den stort sett i bilen, men dog.

Han er vel ikke helt med på puslespill kanskje han her da? Da storebror var 2 hadde jeg med ulike esker (slike ikeabokser som minner litt om legoklosser) - en med plastikkdyr, en med biler og så hadde jeg med noen puslespill (slike med knotter) - Bøker og ostepop hadde vi og med. Forøvrig sovna han ganske greit i flyet og sov store deler av turen.

Gammel 16-06-09, 22:15   #11
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde stor suksess med en kortstokk med firkort til vår halvannetåring da vi fløy langt med henne. Vi hadde kjøpt en med dyr, som hun tittet på og delte ut til oss og sorterte og ordnet med. Stor suksess for henne i hvert fall, jeg fikk tipset her inne. Det gjorde jo ikke noe at noen av kortene ble borte siden vi allikevel ikke skulle bruke dem til å spille med. I tillegg hadde vi en bok, kjeks, rosiner, et enkelt puslespill og en tegnetavle som man kan viske ut det man har tegnet - alt pakket inn i gavepapir.

Gammel 16-06-09, 22:16   #12
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sånne dvd-spillere er geniale ja. Bare pass på at to-åringen ikke ser film alene. Det er lett å pille ut laserhodet. Har jeg hørt.

Småpakker med duplofigurer, klistremerker og kjekser også genialt. Det også morsomt å kaste smokken ned på gulvet. Har jeg hørt. Mammaer blir veldig røde i ansiktet 36589 gang de presser seg ned den mikroskopiske plassen man liksom skal ha bena for å hente smokken. Det liker to-åringer. Har jeg hørt.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:17   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en spiller fra LG som er veldig bra. http://www.pixmania.com/no/no/133711...er-dp371b.html

Den er gull verdt på lange flyturer. Ellers bruker vi også rosiner, pastaskruer, kjeks og sånt småtteri i små ziplockposer som bestikkelser. En annen stor suksess er memo-kort. Jeg har kjøpt flere billige memo-spill, og bare lagt kortene i ziplock-poser. Man kan leke med de, spille memo, fortelle om hva som er på bildene og i det hele tatt bruke mye tid på disse kortene.

Gammel 16-06-09, 22:17   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Neida - vi har en som ikke kan lades, og det anser jeg som uproblematisk. Nå bruker vi den stort sett i bilen, men dog.

Han er vel ikke helt med på puslespill kanskje han her da? Da storebror var 2 hadde jeg med ulike esker (slike ikeabokser som minner litt om legoklosser) - en med plastikkdyr, en med biler og så hadde jeg med noen puslespill (slike med knotter) - Bøker og ostepop hadde vi og med. Forøvrig sovna han ganske greit i flyet og sov store deler av turen.

Hvis man skal ha den med på flyreiser da må den kunne lades.

Gammel 16-06-09, 22:17   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke om han er 2 år akkurat eller litt mer
- i hvert fall har jeg god erfaring med klistremerker når de er store nok til det, enten sånne som det går an å flytte på, eller tegnebøker med "vanlige" klistremerker. Men hun var kanskje nærmere 3 på det tidspunktet...

Jeg har jo en 2007-årgang også. Sist han var på fly brukte han mesteparten av tida på å sortere rosiner og puffet ris i ulike bokser
- men det er jo sånt han driver med til daglig
Vet ikke om det er et tips?

Gammel 16-06-09, 22:18   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvis man skal ha den med på flyreiser da må den kunne lades.

ja, men den har jo batteri, tenker jeg. Man får jo ikke ladet den på fly uansett - Altså, jeg sier ikke at oppladbar er en dårlig idé altså, men tenker bare at om det er mye dyrere, så er det ikke tvingende nødvendig, mer som.....

Gammel 16-06-09, 22:21   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg visste ikke at man fikk de med batterier jeg. Vi hadde først en som bare gikk på strøm men den ga vi opp. Vi fikk liksom ikke brukt den der vi ville.

Gammel 16-06-09, 22:23   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Her var det jammen mange gode tips! Tusen takk - jeg ser brått mye lysere på flyturen. Og kanskje blir det en tur til Elkjøp i morgen.

Gammel 16-06-09, 22:23   #19
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Abbonerer, skal til spania med to-åring som sist jeg sjekket bleia for mistenkelig lukt spurte om jeg fant maurene han hadde i rompa...

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:26   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Abbonerer, skal til spania med to-åring som sist jeg sjekket bleia for mistenkelig lukt spurte om jeg fant maurene han hadde i rompa...

Hehe - den var god.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.