Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er muffinser gamle dagen derpå?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 22:24   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er muffinser gamle dagen derpå?

Jeg lurer på om jeg kan snike meg til å bake muffinser dagen før servering. Blir det kjipe greier?

I tilfelle de blir gamle av å stå i kjøleskapet i et døgn kan jeg jo fryse de. Men! De skal pyntes med farget melisglasur og nonstop. Går det an å putte slike i fryseren? Eller blir de stygge ved opptining?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:25   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er muffinser gamle dagen derpå?

Går så det suser!
Muffins er jo i prinisppet det samme som formkake, er det ikke? Den holder jo lenge.

Forøvrig vil jeg tro at nonstop'en farger av om du pynter dem dagen i forveien kanskje?

Gammel 16-06-09, 22:29   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det går kjempefint!
Jeg bakte forresten Mim-sjokkeladekaken som muffins forleden, og bakte de dagen før de skulle spises. Med sjokoladesmørkrem (samme ingrediensene som i en glasur, men pisket og ikke smeltet smør) ble de en suksess. Om du prøver det så må de lagres flatt og ikke i en pose, da detter de fra hverandre. :erfart:

Gammel 16-06-09, 22:31   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere forresten prøvd disse muffinsene? Den kremen er så god at jeg stønner bare av tanken, herreGUD for noen fantastisk gode muffins:

http://detsoteliv.no/searchresults_o...pe.php?id=2170

Gammel 16-06-09, 22:37   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes pynten ikke tåler nedfrysing eller lagring i kjøleskap så bra. Men selve muffinsen kan jo bakes dagen før og pyntes samme dag, eller?

Gammel 16-06-09, 22:42   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var det heldigvis en oppskrift jeg ikke ble fristet av, Iset.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:43   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, og pynting rett før de skal serveres. (duh, skal du ha muffinsstativet mitt også, eller?)

Gammel 16-06-09, 22:47   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

(duh, skal du ha muffinsstativet mitt også, eller?)

Du er virkelig stolt av det stativet ditt, altså.

Gammel 16-06-09, 22:47   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duh, jeg har muffinsstativ. Men såpeboblemaskinen er jeg dødskeen på.

Jeg MÅ pynte dagen før. :svett: Jeg skal nemlig på jobbintervju formiddagen før selskapet, og barna kommer hit omtrent idet jeg er hjemme igjen. Jeg kan ikke, kan ikke, sjonglere seks ulike farger glasur og lage edderkoppben og whatnot på 23 muffins rett før et jobbintervju. Vær så snill, si at det går bra!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:48   #10
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har dere forresten prøvd disse muffinsene? Den kremen er så god at jeg stønner bare av tanken, herreGUD for noen fantastisk gode muffins:

http://detsoteliv.no/searchresults_o...pe.php?id=2170

Å, de skal jeg lage! Jeg har vært innom Magnolia Bakery begge gangene jeg har vært i NYC. Kakene er en estetisk nytelse like mye som de er fantastisk gode. Og jeg er egentlig ikke spesielt kakeglad.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:50   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til barnehagebarn på bursdagsfeiring? Trust me. Dagen før går veldig veldig greitt.

Hvis det derimot var mange andre erfarne kakebakere/pyntere som skulle serveres, så hadde jeg kanskje lent mot samme dag som must. Men til barnehageunger? Der har jeg null yrkesstolthet. De ser en nonstop og så er det et eller annet som kortslutter i hodet deres tror jeg, for de SER ikke annet enn dem.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:52   #12
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du er virkelig stolt av det stativet ditt, altså.

Ja for tenk.

Såpeboblestæsj skal bli, Monsoon, legger det i bilen med en gang.

Gammel 16-06-09, 22:53   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man kopiere selv om siden har kopisperre?

Og hvor kjøper man vaniljeessens?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:54   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei men man kan printe ut oppskriften eller skrive den ned selv. Og vaniljeessens selges i alle dagligvareforretninger, samme flaske som konditorfarge.

Gammel 16-06-09, 22:56   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tuller du? Har aldri sett det.

Jeg mener å huske at noen kunne et triks for å oppheve kopisperren.. Det er vel en grunn til at den er der, men jeg synes det er litt irriterende, for jeg skriver alle mine oppskrifter inn i egen mappe på datamaskinen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:01   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Har du ikke? Det er samme flaske som konditorfarge, står på samme sted. Finnes som sitron, rom og vanilje.

Gammel 16-06-09, 23:09   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Uten at jeg skal gå nærmere innpå metode så går det som oftest alltid å bryte kopisperre. Men den er jo der for en grunn, da.

Gammel 16-06-09, 23:23   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er så vant med baking at jeg trenger svært sjelden utførlig fremgangsmetode, så jeg skriver bare ned ingrediensene raskt med stikkord, hvor mange grader og minutter i ovnen og så er jeg good to go.

Men når vi flytter skal jeg lage en ordentlig kokebok med alle kakeoppskriftene "mine", og da skriver jeg dem manuelt inn i Word og legger ved mine egne bilder osv. Blir bra det.

Gammel 16-06-09, 23:28   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

??? Jeg kopierte da den oppskriften nå nettopp jeg? Hva mener dere?

Jeg innrømmer jo glatt at jeg ikke hadde lest det med rettigheter og liknende. Men er det en fysisk kopisperre?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:33   #20
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Bakte og pyntet muffinsen til barneselskapet dagen før og satt de i en tett boks i kjøleskapet . Gikk supert .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.