|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Jeg er nok en av de som er ekstremt selektive, litt vel selektiv men det funker for meg. Blåser i om jeg går glipp av noe og kan fint klare meg uten alt stresset. |
![]() |
![]() |
#23 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Det er viktig å få med seg det som skjer for ungene. Jeg prioriterer ikke meg selv over ungene, er tross alt flest dager i året at det ikke skjer noe spesielt. Det betyr enormt mye for barna at vi stiller opp og da blir det viktig for meg også. Andre ting som skjer, som 50-årsdager ol er mindre viktig, men likevel noe som prioriteres høyt. Jeg regner med at jeg blir bedt fordi jeg er ønsket og da gjør jeg mye for å komme. Jeg synes det handler om høflighet.
![]() |
#24 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Vi må ikke få med oss alt, noe jeg har lært de siste mnd. Før måtte jeg rekke alt + være med på alt.
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?
Nei, bare veldig, veldig heldig.
![]() |
#26 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Har dere mengder med arrangementer i barnehagen i juni?
![]() |
#27 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Hadde det vært fullt opp ville vi ha prioriert barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
maler
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Jeg synes ikke det er så mye... foreløbig har vi såpass små unger at det ikke er enormt mange fritidsaktiviteter, vi har ingen problemer med å henge med i svingene før sommeren. Før jul er det hakket verre. Vi prioriterer arrangementer i barnehage og skole høyt, vi vet det betyr mye for barna at vi er der. Det er ikke alltid vi har tid til å gå begge, men en av oss får alltid vært med. Og vi prioriterer det meste av det andre vi blir invitert til, som sagt er det fullt ut overkommelig for oss.
![]() |
#29 |
superbruker
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Det er mye som skjer. Vi er med på det som berører ungene. Selv hater jeg skoleavslutninger osv. Jeg tropper likevel opp fordi at det er for ungene. Idageer siste avslutningen. Så er det over for dette skoleåret. :takk og lov: Med 3 barn så blir det mye. Jeg har ikke ork til noe sosialt liv ved siden av når det er så mange avslutninger og andre ting som skjer. Det blir for mye for meg.
![]() |
#30 |
Ferdig!
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Synes ikke det er så veldig mye mer i juni enn resten av året jeg da. To ekstra skoleavslutninger, og det takler vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Ikke noe tema for oss med et barn, men skolen Mazungen begynner på har bestemt seg for å kjøre avslutningene på samme dag. Med skolegårdsfest. Det blir nok hektisk for de med barn i flere klasser, men det blir jo ikke lang vei mellom, og stresset blir jo ganske tidsbegrenset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Jeg syns faktisk juni er stress jeg, selv om vi prøver å være selektive med hva vi er med på.
![]() |
#33 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Vi har hatt ett forferdelig tettpakket program siden jul egentlig, så jeg fatter og begriper ikke at noen orker å ha en slik hverdag til hverdags. Har innsett at jeg ikke er typen som bør ta på seg verv, uansett hvor mye jeg elsker å ordne opp.
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Jeg liker det litt jeg. Det er to ganger i året det er slik, det er rett før jul og rett før sommeren. Jeg
![]() |
#35 |
Leser
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Barna min har som regel alltid lyst til å dra på ting, hvis de ikke hadde villet hadde jeg hatt store problemer med å motivere meg. Men jeg mener ikke man må være med på absolutt alt.
![]() |
#36 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Man må ikke være med på alt, men hvis ungene har lyst til å være med så syns jeg man skal prøve å bli med. Jeg er ikke så veldig glad i skoleavslutninger og andre sammenkomster, men jeg blir selvsagt med og sier ikke noe til ungene om at jeg ikke liker det. Det er en del av å være forelder.
![]() |
#37 |
I mål
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Det er jo ikke snakk om at man ikke ønsker å være sosial. Jeg tror de fleste vil beskrive meg som ekstremt sosial. Det er heller ikke snakk om at man velger vekk ting man selv synes er kjedelig, det er snakk om at man som voksen er ansvarlig for at ikke ungene skal få en for stresset hverdag. Og jeg tenker ikke bare på juni, men også ellers i året. Hvis vi ville, kunne vi vært sosiale hver eneste lørdag og hver eneste søndag, nærmest hele året. Det velger vi med vilje ikke å være, for jeg synes det blir mer stress enn moro. For hele familien. Det er faktisk hyggelig å leke litt i hagen, fikse litt i hagen, bake litt og slikt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
I mål
|
Det har ikke noe med å tenke at noe er dritt å gjøre, men det har noe med å droppe ting som hverken er stas for unger eller foreldre. Som noen sa i tråden, av og til må man selvsagt stille opp uansett - sånn er det jo, men jeg føler det er viktig å vise ungene at man faktisk har lov til, og bør, gjøre en vurdering av hva som viktig og hva man vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?Jeg synes ikke det er så mye stress, jeg.
![]() |
|
|