|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Ernst Baasland - svindel og omdømmeNå har Stavangerbiskopen hatt sin avskjedsturne med hylling og halloi. Han stod på kirketrappen og tok bølgen, og ikke et øye var tørt.
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg tenker akkurat det samme som dere. Jeg blir flau på biskopens vegne.
|
|
|
|
#4 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg reagerer også på den tilsynelatende (man må jo ta pressens fremstilling av saken med en liten klype salt) mangelen på ydmykhet her. Jeg har også gjort meg noen tanker om hva som ville skjedd hvis de kom fra et annet samfunnslag eller tilhørte en annen etnisk gruppe. Vi snakker om ganske store pengesummer her, og selv om det ligger en trist skjebne bak, så er det da ingen unnskyldning eller formildende omstendighet at de er Ordentlige Folk utad? Merkelig sak.
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg er HELT ENIG. Jeg savner virkelig intervju med de som skal betale dette kalaset i form av å være rundlurt av denne fyren. Avskjedsturné liksom??? Jeg vil tro at en potensiell trygdesvindlende marokkansk drosjeeier neppe får avskjedturné og hedersomtale i avisen. |
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg har lest noen intervjuer og de er BITRE. Det forstår jeg godt. Bispefruen har løyet dem rett opp i ansiktet når hun har lånt penger, blant annet påstått at hun selv har snakket med folk i IBM (var det vel) som skulle gå god for dette IT-prosjektert som pengene skulle gå til (og som bare trengte litt midlertidig finansiering). Og de har ikke fått en unnskyldning.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg skjønner jo godt at de selv og det nære miljøet rundt dem gjerne vil se saken med slike øyne, men jeg synes det er direkte kvalmende at media henger seg på og danser med. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg tror jeg har fulgt for lite med i media, men slik jeg oppfatter det har jo faren vært en "av de svindlete" hvis jeg har forstått det riktig? Moren har vært medhjelper, men det er uklart både hvilket innsyn hun har hatt og hvilken forståelse hun har hatt?
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeNei, det er sant. Faren har, sier han, klart å holde øynene lukket for hva som foregikk. Men han har ikke på noen måte taklet saken rettskaffent og bra. Og det er vanskelig å ikke se ham som medansvarlig, all den tid han må ha drevet ganske aktiv fortrengning for å klare å ikke se hva som foregikk. Men det er håndteringen i etterkant, og den totalt manglende evnen til å anerkjenne at dette har fått alvorlige følger for venner og familie, jeg syns er avskyelig. At han ikke har spandert på seg en unnskyldning (på vegne av familien) til de som er rammet. En telefon. Det er skammelig.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeTakk for oppklaring.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmePinlig, pinlig, pinlig.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg synes det er utrlig at man "har havnet i Situasjoner" jeg altså. |
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg sitter og lurer på hvor lett det er å håndheve gjeldsordningen hvis de er i Sør-Afrika også, jeg? Å sikre at de bare sitter igjen med så og så mye?
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmePoly - det går jo ikke i det hele tatt det. |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømme
Jepp. |
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Jeg er helt enig med deg, og jeg har også reagert på måten biskopen gikk av og planene de nå har.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeNok et glimrende innlegg fra Polyanna!
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
|
|
|
#20 |
|
rakkarpus
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg skjønner ikke helt at man er så sinne på biskopen jeg.. |
|
|
|
![]() |
|
|