|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er en ganske enkel kar, vil ha billigere sprit, disel og bensin og alt annet fossilt brennstoff og rusmidler, ta vekk momsen og legge ned kulturlivet, det er jo dvd-filmer til salgs i butikken og pirate bay, ingen avgifter. Jeg er glad i Svinesund og Gran Canaria og jeg vil bli kvitt karrilukta oppgangen. Trygda er bra, men den må være kun for hvite. Kjør på, Siv Jensen! Sist redigert av Brutus_ : 21-06-09 kl 16:04. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Hvorfor kan du ikke tenke deg det? Dessuten er det ikke detaljkunnskaper jeg tenker på, altså. Det er et temmelig stort paradoks at mennesker som selv nyter godt av felleskassa stemmer på et parti hvis politikk åpenbart vil føre til betydelig mindre summer til den samme kassa. For eksempel.
|
|
|
#3 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg tror at det liberalistiske ved FrP er det som tiltrekker flere enn man kanskje kan tro, og at "de vil bare ha billig sprit og bensin" blir en overforenklet måte å forstå FrPs tilslutning på.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?"Skille skitt og kanel", Scarlett.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Å, takk!
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har lest partiprogrammene, mer eller mindre nøye, selvsagt, foran hvert valg de siste 10 årene. Dvs. KrF og Sp synes jeg er interesseorganisasjoner, ikke politiske partier, så de leser jeg bare for å hisse meg opp.
|
|
|
#7 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
... whatever works for you, baby.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det var altså faktisk ikke det som var sagt i den tråden. Kanskje du skal forsøke å lese den? |
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Dersom noen hadde argumentert for høyresiden her inne hadde de jo blitt kjeppjaget. Det er jo noen holdninger her som er så ekstreme at selv den mest fundamentalistiske Immam hadde fått seg en ny venn eller ti. Synes det er så merkelig at det er mulig å stigmatisere en såpass stor andel av norges befolkning. Dersom vi sier at det er på grunn av at det er valgt, hva med de som velger å bosette seg i et mindre attraktivt strøk kan de hetses såpass mye at det blir pk å hetse disse på dette forumet? |
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Det tror jeg ikke. Det er flere Høyre-folk her som argumenterer godt for seg i politiske diskusjoner, og de får da virkelig ikke noen hets. Det er derimot ikke mange FrP-ere som uttaler seg med tyngde, synes jeg, og da gjelder det samme i politiske diskusjoner som for resten av FP: hvis du ikke har saklig argumentasjon å bidra med, så kommer du veldig til kort i diskusjonene og får høre det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Er det i seg selv godt nok for å kunne la det bli pk å stigmatisere en gruppe mennesker? Det er jo slik jeg har oppfattet det veldig mange brukere som er høyt utdannet og som er velartikulerte med velfunderte meninger. Dermed slår det meg som enda mer ubegripelig hvorfor en slik brukergruppe kan akseptere at en menneskegruppe hetses. |
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Det er ikke en vedtatt sammenheng mellom høy utdannelse, velartikulerte, velfunderte meninger og høy sosial/emosjonell intelligens. Mange ganger er det jo faktisk tvert i mot. IQ vs EQ.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Selvsagt er det en fair ting, vi ler da oss fillete dersom andre driter seg ut også (selv om de tilhører mer stuerene partier). Desverre later det til at det her inne er en gjengs holdning om at det er en grei generalisering å gjøre når det kommer til FrP. Litt som om vi må ha noen å tråkke på. Vi klarer til og med å slippe taket når det gjelder overgripere, selv de hetser vi ikke her. Da er det pk å se at også en overgriper er et menneske. |
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg stemmer ikke Frp. Jeg kan fint hetse overgripere (jordas avskum), og jeg kan ikke se et menneske i en overgriper. Beklager. Jeg er PU.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det skal da ikke sies hvem dem er sine. De er klippet og limt som eksempler alle som en etter at det ble lagt frem en morsomhet på andres bekostning i en annen tråd. Det ga inspirasjon til denne tråden fordi jeg har bitt meg merke i at denne gruppen ofte står lagelig til når vi trenger en hoggestabbe.
Jeg tenkte mer på den gangen vi diskuterte Joseph Fritzl og det var mange som mente at han også er et menneske og at vi måtte besinne oss. Greit nok at vi vil se enkelte i tjære og det som verre er, noe annet er det å si dette høyt. |
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
![]() |
|
|