Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Siden jeg ble beskyldt for å ha politisk sympatier som helte mot FrP i en tidligere tråd (om overgangsstønad), har jeg faktisk lest hele (!) tråden, rubbel og bit...
Det som slår meg, er fornektelsen av at mange på FP har en felles fiende i den jevne forestillingen av det som er en FrP-velger. Greit nok, det er sikkert mye å sette fingeren på, men vær i det minste ærlige om at det faktisk er sånn. Hver gang en bruker pirker litt borti noe som kan rokke ved bildet så mange av oss ønsker å ha om oss selv (fordomsfrie, åpne, storsinnede osv osv) stikker vi hodet rett i sanden og snakker (i dette tilfellet) blandt annet om at her mobbes ikke, vi henger ut , og det er mye bedre 
Jeg synes det er tankekors at med den labile velgermassen vi har i Norge, er det mange av velgerne som tydelivis skifter både verdisyn og klesstil relativt ofte, hvis vi baserer oss på påstandene som drysser ned i ulike tråder her inne. At det ikke skal være mulig å gi sin stemme til FrP ene og alene fordi de har en sak de er opptatt av annet enn miljø/klima eller innvandring, skjønner jeg ikke? Alle andre partier har da opp igjennom scoret høyt på sin politiske agenda? Kan hende jeg synes FrP virker best på eldrepolitikk eller helsefinansiering. Gjør DET meg til en komplett idiot? Og, er jeg en like stor idiot når jeg vakler i synet på hvilke saker jeg brenner for før det kommende valget? Hva er jeg da, en mulig empatisk og egoistisk idiot?
Sist redigert av Billa : 20-06-09 kl 08:46.
Årsak: Hjelp, flisepikkingsmateriale...
|