|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Selv om man ikke har respekt for meningen kan man vel ha respekt for mennesket og opptre respektfullt uten fordomsfulle kommentarer? |
|
|
|
#342 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Altså, det er viktig å skille kausalitetene her (jeg nekter å snakke om snørr og barter, det er verdens mest motbydelige uttrykk). Det har vel vært vist i undersøkelser at FrPs velgerskare har lavest utdannelse, minst kunnskap om partiprogrammet og lavest IQ (med Arbeiderpartiet som en god nr. 2). I tillegg har det vært dokumentert at deres egne velgere ville kommet dårligst ut hvis partiets program ble innført. Man kan derfor si (med "vitenskapelig", om enn ikke nødvendigvis moralsk riktighet) at FrP har dummere tilhengere enn andre i snitt.
|
|
|
#343 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes respekt er noe man må fortjene. Om noen går rundt og hevder idiotiske, ufunderte meninger, blir det også mindre respekt på dem fra meg.
|
|
|
#344 |
|
By the Sea
|
Ja, det er dette som får meg til å tenke at veldig mange som stemmer FrP virkelig ikke har peiling på hva de stemmer på.
|
|
|
#345 |
|
maler
|
Eller kanskje de som stemmer andre partier har mer flaks i så måte. Uten å ha sett noe statistikk, kan jeg ikke tenke meg at det står veldig mye til med detaljkunnskapen til velgerne til de andre partiene.
|
|
|
#346 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Link? |
|
|
|
|
|
#347 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Nei, beklager, det orker jeg ikke. Jeg snakker om tv-programmer og avisartikler, ikke publisert forskning, det var derfor jeg skrev vitenskaplig i hermetegn. Ta det for det det er, eller la være, det er det samme for meg. Poenget mitt er at det er stor forskjell på å si at det er flere dumme mennesker som stemmer FrP og at man er dum fordi man stemmer FrP.
|
|
|
#348 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Tross alt er halvparten av alle mennesker dummere enn snittet, selv om ingen tror de er det.
|
|
|
#349 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er en ganske enkel kar, vil ha billigere sprit, disel og bensin og alt annet fossilt brennstoff og rusmidler, ta vekk momsen og legge ned kulturlivet, det er jo dvd-filmer til salgs i butikken og pirate bay, ingen avgifter. Jeg er glad i Svinesund og Gran Canaria og jeg vil bli kvitt karrilukta oppgangen. Trygda er bra, men den må være kun for hvite. Kjør på, Siv Jensen! Sist redigert av Brutus_ : 21-06-09 kl 16:04. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
By the Sea
|
Hvorfor kan du ikke tenke deg det? Dessuten er det ikke detaljkunnskaper jeg tenker på, altså. Det er et temmelig stort paradoks at mennesker som selv nyter godt av felleskassa stemmer på et parti hvis politikk åpenbart vil føre til betydelig mindre summer til den samme kassa. For eksempel.
|
|
|
#351 |
|
Mother of Dragons
|
Det kommer an på. I en direkte dialog med et menneske så er det sjelden at jeg sier "Du er en idiot". Noen ganger gjør jeg det også. På samme måte som at når noen sier noe ordentlig bra og lurt så synes jeg ikke at man skal prøve å holde hemmelig at noen har idiotiske meninger. Men å omtale grupper av mennesker som faktisk har idiotiske meninger som "en gruppe med mennesker med idiotiske meninger" er helt ok å gjøre synes jeg.
|
|
|
#352 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg tror at det liberalistiske ved FrP er det som tiltrekker flere enn man kanskje kan tro, og at "de vil bare ha billig sprit og bensin" blir en overforenklet måte å forstå FrPs tilslutning på.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#353 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?"Skille skitt og kanel", Scarlett.
|
|
|
#354 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Å, takk!
|
|
|
#355 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Nei, men det er jo bare DIN oppfatning at min mening er tøys og tull ? Det er ikke det samme som at den er feil?
|
|
|
#356 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har lest partiprogrammene, mer eller mindre nøye, selvsagt, foran hvert valg de siste 10 årene. Dvs. KrF og Sp synes jeg er interesseorganisasjoner, ikke politiske partier, så de leser jeg bare for å hisse meg opp.
|
|
|
#357 |
|
Mother of Dragons
|
Vet ikke, er det en bestemt mening du snakker om?
|
|
|
#358 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Nei, jeg snakker generelt. Jeg bygger da aldri meningene mine på faktafeil eller synsing
|
|
|
#359 |
|
Mother of Dragons
|
Selvfølgelig! Gode argumenter for et motsatt syn er helt brillefint, og jeg blir oppriktig glad for det, for poenget med å diskutere med kloke mennesker er jo (i hvert fall for meg) å finne ut om det man mener er riktig. Og er det ikke det, så endrer man mening. Men folk som bare synser ivei og søler bort tiden min blir jeg helt uhemmet irritert på.
|
|
|
#360 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
... whatever works for you, baby.
|
![]() |
|
|