|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Du mener med dette eksempelet altså å si at man ikke skal si negative ting mot voksne mennesker? I det hele tatt? For det er mobbing? Jeg synes du vanner ut begrepet her nå.
Det er jeg faktisk helt enig i, og jeg synes det samme, og jeg skjønner at det er irriterende i lengden, men mobbing? Get the fuck real.
|
|
|
#262 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke bare det nei, men begge deler. Det var selvsagt et tiltak for å øke sikkerheten ettersom nye biler er langt mer kolllisjonssikre enn gamle vrak, men også ut i fra mijløhensyn, og ønske om at folk skulle bytte inn sine gamle biler til mindre nye biler med lavt CO2-utslipp.
|
|
|
#263 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#264 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg gir meg ikke jeg... |
|
|
|
#265 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#266 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, det synes jeg man kan si, men man må godta at andre svarer i mot og argumenterer for at det er en feil oppfatning. Og jeg mener fortsatt at om man har kritiske meninger om enkelte innvandreres valg så betyr ikke det at hver enkelt innvandrer er mobbet.
|
|
|
#267 |
|
|
Nei. Det får være grenser. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Det er vel påvist en klar overvekt av Frp'ere blant fotballsupportere?
|
|
|
#269 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Leser
|
Det er selvfølgelig OK å si at Frp-ere har idiotiske meninger, det som ikke er OK er å unnskylde sin egen oppførsel med at "siden x har så idiotiske meninger så er det greit å gjøre y". Poenget er at hvis man synes det er OK at andre mennesker sin oppførsel skal få innflytelse for hva man mener er moralsk riktig, så er man fort ute på sykkeltur. Om ting er riktige eller ikke har ikke noe med personene som er innvolvert.. Dødsstraff er i mine øyne en like stor uting, om den som blir henrettet er en psykotisk massemorder eller en som har stjålet et brød. Jeg kan ikke si at "Jeg er motstander av dødsstraff, men siden han her tydeligvis er en ekte drittsekk så gjør jeg et unntak." Og det er det jeg reagerer på.
|
|
|
#272 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke valgt det selv? Hva mener du? Du skjønner vel at det aldri er greit å mobbe noen, uansett? Du skjønner at de som mobber finner grunner der du ikke skulle trodd det var noen grunn. Jeg kunne like gjerne ramset opp eksempler som:" For pen, for vellykket, for populær, for skoleflink, for rik som det motsatte. Det er aldri mobbeofferet som har ansvar for mobbingen, uansett. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
This is normal!
|
Og golfspillere har jeg hørt.
|
|
|
|
#274 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det mener jeg ikke. Hvordan kom du til den konklusjonen? |
|
|
|
|
|
#275 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jeg helt enig i. Og om det hadde vært sånn at pippimamma (som er den som diskuterer i tråden her og jeg vet jo ikke om hun er Frp-er, men lat som at hun er det da) hadde vært Frp-er så hadde man aldri svart henne saklig uansett tema og så unnskyldt det med at "Hun er jo Frp-er" så hadde det vært mobbing.
|
|
|
#276 |
|
Leser
|
Jeg mener ikke at Frp-ere mobbes her på FP.
Enig med deg.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-06-09 kl 14:17. Årsak: typo |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Ringskrømt
|
Fordi du drar mobbe-kortet. Når man spiller dette kortet og i tillegg sier eller hentyder at det bare er den som mobbes som kan si om det virkelig er tilfelle eller ikke, blir det veldig vanskelig å åpne munnen i det hele tatt. Det kveler hvert fall mulighetene for en fruktbar diskusjon. Nå snakker jeg om seriøse diskusjoner, ikke fjasetråder hvor samtlige samfunnslag gjerne får gjennomgå. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?jeg tror at om en Krf-politiker var blitt tatt etter å ha kjørt i fylla, så hadde denne blitt svært uthengt. På samme måte som Krf politikeren som kjørte for fort ble hengt ut i enkelte media. |
|
|
|
![]() |
|
|