Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 11:12   #241
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så du mener ikke egentlig at FrP-ere er en svakere gruppe altså.

Joa, men de får ikke vernet som ellers ville fulgt med.

Egentlig liker jeg best koblingen mellom røykere og frp-ere jeg. Alle grupperingene med livsstilsproblemer liksom.

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:31   #242
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Egentlig liker jeg best koblingen mellom røykere og frp-ere jeg. Alle grupperingene med livsstilsproblemer liksom.

Usaklig og useriøst!

Mye av grunnen til at jeg reagerer så kraftig på den mobbingen som foregår fra enkeltes side her på fp, når det gjelder frp (den er ikke hintet til deg personlig smilefjes), er at den har sterke likhetstrekk med barns lovliggjøring av mobbing pga hvordan mobbeofferet oppfører seg.

På fp er det voksne mennesker som diskuterer og voksne mennesker bør gjøre seg for gode til å synke ned på et lavmål som det noen gjør når det gjelder mobbing av enkeltgrupper (som frp).

Når vi tenker på at de som skriver her er foreldre og oppdragere i tillegg, så syns jeg det er skremmende å være vitne til. Har vanskelig for å tro at de som slenger ut "morsomheter" om f.eks frp aldri sier noe i rl som ungene kan overhøre. Og gjett hvor de tar det med seg? "Det er jo greit å mobbe den jenta eller gutten, for de ber om det selv, så dumme/teite/slemme/rare som de er". Det er lov å tenke seg om.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:39   #243
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

"Det er jo greit å mobbe den jenta eller gutten, for de ber om det selv, så dumme/teite/slemme/rare som de er".

Nei, det er faktisk ikke sammenlignbart.

Gammel 19-06-09, 11:45   #244
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jammen er det!

Gammel 19-06-09, 11:46   #245
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joho!

Neihei!

Joho!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:47   #246
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ikke?

Gammel 19-06-09, 11:55   #247
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor ikke?

Hvorfor jeg mener at det å synes at Frp-ere har idiotiske meninger ikke er det samme som å godta at mobbing av barn er greit?

Fordi at det å lufte meningene sine er for det første helt frivillig.
For det andre så har man muligheten her til å argumentere saklig for synet sitt og da får man saklige tilbakesvar.

Jeg mener at sleivkommentarer om Frp-ere er det samme som når folk slenger sleivkommentarer om andre grupper, f.eks fruster over udugelig og grådige leger. Jeg tviler på at hverken Missa, Appelsin eller jeg føler oss mobbet av den grunn. Så lenge folk diskuterer saklig når vi er saklig så er det helt ok.

Gammel 19-06-09, 12:05   #248
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

...og mange arbeidsplasser går fløyten...

Er det så nøye da? Miljøet er viktigere enn menneskene, eller er det ikke det? Det er da mye bedre å kjøre rundt i gamle lørjer av noen biler og spare miljøet, enn å bevare arbeidsplasser? Ringvirkningene av den store arbeidsløsheten i bilindustrien har da vel ikke så alvorlige ringvirkninger... Eller? Mye bedre det enn å øke vrakpanten for biler eldre enn 10 år (når det kombineres med kjøp av ny bil i miljøklasse 1. Dvs. ny bil med utslipp lavere enn 160 g/km CO2 ). Alle vet at de største bilene med stort bensinforbruk sviner til mest, men de er det få av i den store sammenhengen, og eierne betaler så det virkelig svir (fair enough!) for å kjøre rundt i doningene sine.

Gammel 19-06-09, 12:06   #249
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for miljø handler jo ikke om mennesker i det hele tatt.

Gammel 19-06-09, 12:08   #250
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for miljø handler jo ikke om mennesker i det hele tatt.

Nei. Det handler hovedsakelig om pandaer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:08   #251
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og selunger.

Gammel 19-06-09, 12:13   #252
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil bare ha sagt at jeg ikke hetser De som kjører franske biler, jeg hetser franske biler.

Gammel 19-06-09, 12:15   #253
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dere kan kjøre gamle biler og tenke miljø så mye dere vil. For jeg tar nemlig ansvar. Takket være oljefyren min og en betydelig kjørelengde med bilen min per år så skal dere nok se jeg klarer å skaffe oss en varm sommer i landet her dette året - og før jeg gir meg er det kanskje palmer på Jæren.

Palmer på Jæren hadde vært helt fantastisk!!

Palme + Jæren

Gammel 19-06-09, 12:24   #254
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg trodde faktisk at det mest miljøvennlige var å kjøpe ny bil.
Var det ikke pga miljøhensyn at de hadde høy vrakpant en stund, fordi de ville at folk skulle kjøpe nye, mer miljøvennlige biler?

Men det passer meg utmerket å kjøre rundt i en relativt gammel bil, en ny koster flesk, den gamle fungerer bra. (den er ikke fransk!).

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:29   #255
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Hvorfor jeg mener at det å synes at Frp-ere har idiotiske meninger ikke er det samme som å godta at mobbing av barn er greit?

Fordi at det å lufte meningene sine er for det første helt frivillig.
For det andre så har man muligheten her til å argumentere saklig for synet sitt og da får man saklige tilbakesvar.

Jeg mener at sleivkommentarer om Frp-ere er det samme som når folk slenger sleivkommentarer om andre grupper, f.eks fruster over udugelig og grådige leger. Jeg tviler på at hverken Missa, Appelsin eller jeg føler oss mobbet av den grunn. Så lenge folk diskuterer saklig når vi er saklig så er det helt ok.

Det er jeg ikke enig med deg i. Prøv å forklare forskjellen for en gruppe barn som forsvarer mobbingen med at den de mobber har rare meninger, annerledes klær, ikke klarer å tilpasse seg de andres måte å være på eller de mener mobbeofferet er så slem selv så det er bare tilpass for han/henne.

Det er mulig du ikke har vært innom så mange av de trådene hvor vi har en interessant/morsom/alvorlig diskusjon også kommer det plutselig en usaklig kommentar med henvisning til frp. De er det nemlig mange av her inne og jeg kjenner jeg blir like oppgitt hver gang. Greit å ha et politisk standpunk, men den stadige henvisningen til det partiet blir kjedelig i lengden. Uansett hva som diskuteres.

Du skal se fp snart får økonomisk støtte fra frp, da jeg tror det er få som gir de så mye oppmerksomhet som foreldreportalen.

Gammel 19-06-09, 12:31   #256
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Usaklig og useriøst!

Mye av grunnen til at jeg reagerer så kraftig på den mobbingen som foregår fra enkeltes side her på fp, når det gjelder frp (den er ikke hintet til deg personlig smilefjes), er at den har sterke likhetstrekk med barns lovliggjøring av mobbing pga hvordan mobbeofferet oppfører seg.

På fp er det voksne mennesker som diskuterer og voksne mennesker bør gjøre seg for gode til å synke ned på et lavmål som det noen gjør når det gjelder mobbing av enkeltgrupper (som frp).

Når vi tenker på at de som skriver her er foreldre og oppdragere i tillegg, så syns jeg det er skremmende å være vitne til. Har vanskelig for å tro at de som slenger ut "morsomheter" om f.eks frp aldri sier noe i rl som ungene kan overhøre. Og gjett hvor de tar det med seg? "Det er jo greit å mobbe den jenta eller gutten, for de ber om det selv, så dumme/teite/slemme/rare som de er". Det er lov å tenke seg om.

De som er dumme/teite/slemme/rare på barneskolen har gjerne ikke valgt dette selv eller? De fleste velger å bli sosialt vellykket om de kan det.

Selvom jeg nok en gang ler meg skakk over koblingen mellom frp-ere som ikke skal mobbes på linje med andre svake grupper - og den implisitte konklusjonen med at frp-ere per def er en svak gruppe, så vil jeg nå si at for det første så er vel ikke frp så opptatt av dette med mobbing, er de? Jeg har aldri sett frp ta til orde for økte tiltak mot mobbing - dette mener jeg at nok sorterer under det de mener er den private sfære som folk få ha ansvar for selv.

For det andre så er ikke dette barn. Dette er voksne som har valgt et parti. De mobbes ikke fordi de har skjeve bekken, utlagt tarm eller fregner på nesa. Jeg vil si at de ikke mobbes i det hele tatt. Det som skjer er at man (les gjerne jeg) sier - tidvis med humor - at man opplever det som kommer fra frp som utrolig lite smart - og at en naturlig konsekvens av det er at de som da synes dette er råsmart ikke blir oppfattet som så smarte de heller. Det er min personlige mening som mange andre deler og som noen er rivende uenig i. Jeg lever godt med at mange er uenige i dette, men jeg står fremdeles fritt til å mene at sånn er det - og til å si det. Andre ganger vil det skje at verden rundt meg er rivende uenige med meg - det er greit det også.

Normalt for meg er at jeg gjerne ender med å henge på steder hvor det ikke bare er folk som er uenige med meg, og det at jeg finner mange som tenker en del likt om en del ting er en av grunnene til at jeg føler meg hjemme på fp.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Palmer på Jæren hadde vært helt fantastisk!!

Palme + Jæren

Sehderjah! Så fint blir det - og da kan dere takke meg og den gamle oljefyren, sant?

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:33   #257
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pippimamma - angående det med at det stadig dukker opp en avsporing til politikk og frp - det dukker stadig opp avsporinger til alt mulig hele tiden på fp. Det er nok kanskje det at du legger ekstra godt merke til de som går på fp. Jeg vil si at den vanligste avsporingen her vel må være sex jeg.

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:33   #258
Elin

Elin sin avatar

Standard

Elin:
Fakta 2: Det er mer miljøvennlig å kjøre en bil (med katalysator, og vedlikeholdt slik den skal, og sjekket for avgasser på eU-kontroll slik den skal) så lenge den klarer å kjøre, enn å redusere gjennomsnittlig levetid på biler, og dermed øke bilproduksjonen drastisk.

EU-kontroll alene gir ikke en mindre miljøskadelig og sikker bilpark. Bilers utslipp blir målt i fht. de kravene som var da bilen var ny. 15-20 år gamle biler slapp ut langt mer klimagasser, og de er det mange av. Likevel vil de bli godkjent i EU-kontroll. 20 år gamle biler har ikke katalalysator. SVÆRT mange biler i Norge er 15-20 år gamle.

Dessuten skal man heller ikke kjimse av at kollisjonssikkerheten er langt bedre i en ny liten bil enn f.eks. en gammel stor bil.

Gammel 19-06-09, 12:34   #259
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg trodde faktisk at det mest miljøvennlige var å kjøpe ny bil.

Hvis du skal kjøpe en ny bil, så er det miljømessig bra å kjøpe den bilen som er mest miljøvennlig. Det vil i langt de fleste tilfeller si så liten bil som mulig.

Hvis du allerede har en bil, er det for miljøets del det aller beste om du kjører denne til den absolutt ikke virker mer og skal kasseres.

Forbruk er det aller største problemet for dagens miljø – i alle fall hvis man holder nedsmelting av atomkraftverk og andre miljøkatastrofer utenfor og bare ser på slike ting som enkeltpersoner kan bidra med. Det beste man kan gjøre for miljøet er å begrense mengden "ting" man forbruker. Det betyr at dersom man skal gjøre noe bra for miljøet, så skal man bruke det man har så lenge man kan, vedlikeholde bilen så den går i fem år ekstra, kjøpe klær når de gamle er utslitt og ikke med en gang de er umoderne, ikke skifte ut sofaen eller vaskemaskinen fordi man har lyst på ny, men vente til de faktisk trenger utskiftning.

Det kan være andre argumenter som taler for hyppigere utskiftning, for eksempel vil en 15 år gammel bil normalt ikke være like sikker som en ny, men hvis man kun skal se på miljøet, vil det alltid være bedre å klare seg med det man har.

Gammel 19-06-09, 12:35   #260
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Var det ikke pga miljøhensyn at de hadde høy vrakpant en stund, fordi de ville at folk skulle kjøpe nye, mer miljøvennlige biler?

Nei, det var nok økt sikkerhet som var tanken bak dette.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.