Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 10:42   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Nå har plutselig telefonen min bestemt seg for å ikke la seg lade mer. Langøres telefon led samme skjebne for en stund siden, og Fru Svigerkanins likeså. Det er rett og slett problemer med kontaktpunktet mellom telefonen og laderen.

Er det mulig å gjøre noe med dette?

Må jeg ha ny telefon? Og bør jeg i så fall styre unna Sony Ericson?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:45   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Hvor gammel telefon har du og hva slags lader? Dette brukte å være et problem for noen år siden, før de skiftet ladertype nemlig. De siste mobilene mine har holdt fint.

Gammel 18-06-09, 10:45   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare hatt SE og har aldri hatt problemer. Har du rengjort kontaktpunktene med q-tips?

Gammel 18-06-09, 10:46   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du sikker på at det er telefonen og ikke laderen som er problemet? Jeg har også en SE-telefon og den nektet plutselig å lades for en stund siden. Jeg trodde telefonen var ødelagt og gikk til butikken der jeg hadde kjøpt den for å få den sjekket. Da viste det seg at det var LADEREN som var ødelagt og jeg fikk ny. Etter det har det ikke vært noe problem.

Hvilken telefon er det? På Siba sa de nemlig at det har vært endel problemer med laderen til den telefonen jeg har. Husker ikke modellen nå, må google.

Gammel 18-06-09, 10:47   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Katta: min er over to år gammel, kanskje det er bedre nå. Langøre synes imidlertid jeg bør holde meg unna SE til de har gått over til plugg-kontakt i stedet for lade-punkt (?).

Veronal: hvordan rengjør jeg den da? Noe spesielt vidundermiddel som anbefales? Jeg antar at vann ikke er det helt anbefalte?

Takk for svar!

Gammel 18-06-09, 10:48   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Takk, Iset. Jeg og Langøre har forskjellige ladere, men det å bytte lader har ingen effekt. (Da hans telefon begynte å sjangle fikk han låne min lader, som da funka perfekt på min telefon, uten noen bedring, så jeg regner med at det er kontaktpunktet på selve telefonen).

Gammel 18-06-09, 10:49   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt etanol, aceton eller metanol.

Gammel 18-06-09, 10:49   #8
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannens Nokia mobil er på samme måte. Der tror jeg det er laderen og skal forsøke å kjøpe ny lader først.

Gammel 18-06-09, 10:50   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har brukt etanol, aceton eller metanol.

Jeg har neglelakkfjerner...?

Gammel 18-06-09, 10:53   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Neglelakkfjerner går kanskje bra. I hvert fall i gamle dager da den var ren aceton. Nå til dags vet jeg ikke hva som er oppi neglelakkfjernerene, men jeg ville tatt sjansen. Eller kanskje du har plasterfjerner i medisinskapet?

Gammel 18-06-09, 11:02   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor gammel telefon har du og hva slags lader? Dette brukte å være et problem for noen år siden, før de skiftet ladertype nemlig. De siste mobilene mine har holdt fint.

Hva er det som er annerledes med de nye laderne? Av det jeg kan se på bilder ser det temmelig likt ut? Er ladepunktet beksyttet av et deksel, for eksempel?

Gammel 18-06-09, 13:31   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hva er det som er annerledes med de nye laderne? Av det jeg kan se på bilder ser det temmelig likt ut? Er ladepunktet beksyttet av et deksel, for eksempel?

Jeg vil tro du har den nye typen om telefonen er 2 år. Den gamle typen hadde mye mindre plugg, Og ladepunktet ble etter bruk dyttet lengre inn slik at pluggen ikke nådde inn til ladepunktet. Nå er pluggen bredere med to ting som stikker inn med ca 2 cm(?) imellom, på den gamle var det kanskje 3-4 mm imellom.

Gammel 18-06-09, 13:44   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var lei og byttet til Nokia på grunn av dette. Søpplepatent som er beregnet på å svikte etter 6mnd. Og det går ikke på garanti fordi de skriver det som "fuktskader".

Men de aller nyeste SE har vel ordnet på dette? Det finnes ihvertfall noen SE-mobiler med mini-usb-lader.
http://www.sonyericsson.com/cws/prod...x1?lc=no&cc=no

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:06   #14
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Du får til å lade den om du er litt tålmodig og vipper litt på ladedingsen noen ganger. Dessuten bør den ikke bli helt tom for strøm. Min har vært sånn lenge (og mannens gamle var sånn - den hadde dog den gamle ladertypen med liten plugg), men nå er den faktisk helt ok igjen. Plug and play.

Klart det ikke er holdbart, men jeg har ikke råd til ny telefon. Jeg har dessuten fått min brors avlagte telefon og er sikkert beyond garantitida.

Gammel 18-06-09, 14:12   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det har vært et problem på alle 3 SE telefonene vi hadde her samtidig. Nå har det blitt et problem på min nye nokia tlf også. Skjønner ikke at jeg gidder å kjøpe dyre telefoner, det er bare dritt alt sammen.

Gammel 18-06-09, 14:22   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du får til å lade den om du er litt tålmodig og vipper litt på ladedingsen noen ganger. Dessuten bør den ikke bli helt tom for strøm. Min har vært sånn lenge (og mannens gamle var sånn - den hadde dog den gamle ladertypen med liten plugg), men nå er den faktisk helt ok igjen. Plug and play.

Klart det ikke er holdbart, men jeg har ikke råd til ny telefon. Jeg har dessuten fått min brors avlagte telefon og er sikkert beyond garantitida.

Jeg vipper og jeg dytter, og jeg holder, men på min telefon får jeg ikke så mye som et lade-pling, og den var ikke helt utladet heller. På mannens gamle får jeg av og til kontakt i ett sekund, og det blir det jo ikke mye lading av.

Plasterfjerner er nå innkjøpt, så får vi se om det hjelper, da.

Gammel 18-06-09, 14:42   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme problem med min Sony Ericsson, men foreløpig går det bra å dytte og bende litt på laderen. (Har en sånn lader med to små pinner i hver ende.) Nå håper jeg bare telefonen holder til over sommeren, da jeg er tilbake på jobb og kan få ny. Etter fire år er vel ikke det for mye forlangt?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:57   #18
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har bare hatt SE og har aldri hatt problemer. Har du rengjort kontaktpunktene med q-tips?

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:25   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Takk for rådet, Veronal! Nå fikk jeg til å lade etter å ha renset med aceton. Likevel, fristelsen ble for stor så jeg kjøpte ny telefon likevel. En Samsung. Den har i alle fall deksel foran laderinngangen. Også er den lilla! Og har megapixelkamera.

Gammel 18-06-09, 22:26   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Livreddende nødhjelp bare for å bli kastet i en skuff, altså. Akk, ja. Gratla m/ny telefon, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.