Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Før skolen her ble bygd om, var 17. mai og juletrefester et mareritt. Da satte man bare opp noen få langbord, men det var til gjengjeld VELDIG lange, og da var det som regel én person som hadde tatt av plasser til tjukke slekta. Gjerne ved å legge et nøkkelknippe på én stol, et flagg på den andre, en hanske på den tredje. Jeg husker jeg måtte STÅ og amme ved et nesten tomt langbord en gang, men sette meg, nei det fikk jeg ikke lov til, for der satt nemlig den og den familien. At det var bare tre stk. som satt der og jeg MÅTTE amme, var visst uinteressant. Hadde det vært nå, hadde jeg bare ganske enkelt satt meg ned.
OK, dette FORSTÅR jeg bare ikke. Hvis stolen er tom, det er på et halvoffentlig sted (ikke hjemme hos noen som faktisk eier stolen), og så SPØR du om å få sitte???
Jeg har enkelte ganger spurt sånn "går det greit at vi setter oss her?", og hvis man får "nei, du skjønner at vi venter på noen og hurramegrundt", så svarer jeg bare, "javel, men vi kan jo sitte her til de kommer i alle fall". Ofte, svært ofte, resulterer dette i at de som hadde okkupert bordet fnysende pakker ned sitt rusk og rask og flytter seg et annet sted. Dermed blir det plass til flere, som raskt flokker seg rundt bordet. Smart, ikke sant?
|