|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BilsikringsdilemmaJeg er pedagogisk leder på en avdeling med 12 1 til 2åringer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikkrings dilemmaKjent problemstilling dette ja. Om dere ikke får sikra barna forsvarlig hadde jeg nok heller valgt å gå på tur i nærmiljøet. Men skjønte ikke helt det med at de ikke ønsker å betale dere for å kjøre privatbiler, er vel dyrere å leie buss? Og hva har foreldre sagt om sikring av egne barn og turer? De har vle skrevet under på et skjema om hva som er greitt? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Sv: Bilsikkrings dilemmaPå skjemaene jeg leste gjennom så har alle godkjent for å bli med barnehagen på tur. Står ikke spesielt spesifisert. Både turbuss, rutebuss, privatbiler, båt osv er under samme kryss. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: BilsikringsdilemmaJeg hadde prøvd og finn ut om dere har nok voksne som kan kjøre bil med barna sin seter. Nå er det jo tre barn på en voksen i den alderen, og det passer jo inn i ett baksete men det kommer jo ann på hvor stort det er. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
Sv: BilsikringsdilemmaBarnehagen til lillegutt har akkurat vært på lang tur med buss (ca 1 time på E6). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: BilsikringsdilemmaMen om vi leiger en buss så kjører den kansje andre i mellomtiden. Kan ikke ha 12 bakovervendte seter stående på Akvariet mens vi er der. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: BilsikringsdilemmaJeg tror faktisk jeg hadde vært mer skeptisk til at en ung barnehageassistent eller andre kjørte mine små håpefulle i sine kanskje ikke helt nye og sikre biler. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: BilsikringsdilemmaJeg ville ringt og hørt med ett buss selskap, og hør om det kjører på andre mest dere er der. Det er det ikke altid de gjør. Men man må kanskje betale for det tiden de er der og venter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Bilsikringsdilemma
Ja, det er jeg enig i. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: BilsikringsdilemmaJeg ville nesten vært mer skeptisk til riktig sikret barn i dårlig bil med uerfaren sjåfør enn med dårlig sikring i turbuss.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Kan forstå at du er skeptisk. Men nå er jeg på andre siden og vet at alle mine ansatte har nyere biler og er nærmere og over 30 alle sammen. Jeg derimot er bare 22 :P Jeg også har nyere bil. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Vi kan ta båtturer med barnehagens båt eller gå å se på dyrene sånn som vi gjør hele tiden. Poenget er vel at vi har masse penger på turkontoen. Barnehagen pleier å dra på Akvariet noen ganger i året ( Maritim barnehage) og pleier å dra på turer ellers. Og jeg som nyansatt må da bryte med 13års tradisjon. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Absolutt. Helt enig, så lenge man er trygg på både biler og sjåfører. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: BilsikringsdilemmaJeg ville hørt om det var foreldre som ville være med. I vår barnehage er det alltid noen som er hjemme i permisjon, noen som jobber turnus/skift, noen jobber redusert e.l, og har mulighet til å bli med på tur. Jeg var med avdelingen til datra mi på tur i går, kjempekoselig!
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BilsikringsdilemmaDu kan jo og høre med foreldre hva de syns i forhold til sikringa, egentlig burde det jo ha vært et tema på avkrysningsskjemaet om de syns det er greitt at ungene bare skal sitte i topunkts. Ikke alltid greitt dette med ting som har vært gjort på en måte i "alle de år". Men noen ganger er det greitt å pirke litt og. |
|
|
|
![]() |
|
|