Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regner du med å leve til du blir gammel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 20:50   #21
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?

Dersom jeg fortsetter med den livsstilen jeg har i dag, forventer jeg å leve til jeg er 90 +.
Men jeg vet ikke om jeg har lyst til å bli så gammel.

Gammel 18-06-09, 20:58   #22
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er tydeligvis arvelig i min familie å dø ung (50 - 60), så nei, jeg tror ikke jeg lever til jeg blir gammel.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:00   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg fikk vite av mine, eh, litt sære kolleger ( ) at jeg var så heldig siden jeg fortsatt hadde mulighet til å dø rock'n roll-døden som 27-åring. :flirer:

Nei, jeg vet ikke. Livsstilen min er ikke av de sunneste, men jeg har gode gener. Time will show.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:00   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er velsignet med gode gener på gammeldamefronten. De blir gamle og ikke senile - det liker jeg. Sånn jeg lever, så vil jeg tro at jeg lever relativt gjennomsnittlig. Kreft er vel det jeg er mest redd for, selv om ingen i familie har hatt det før.

For noen år siden fikk jeg for meg at jeg ikke kom til å bli mer enn 40. Da jeg omsider våget å fortelle denne syke tanken til min mor fortalte hun at min mormor hadde følt det akkurat likedan. Hun ble 87 år.

Gammel 18-06-09, 21:02   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

I min familie dør vi av skrumplever. Så jeg som ikke drikker noe større burde bli så gammel at jeg rekker å bli plagsom. (plagsommere)

Jeg er opptatt av å gjøre så godt jeg kan for å ta vare på helsen og kanskje kunne ha et langt og godt liv. Men en lang periode av livet mitt hvor det var mye som ikke var så lett å garantere lærte meg å ta vare på hver eneste en av de dagene som man faktisk får også. For det er jo ingen garantier noe sted.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:04   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Næh, nøgd om eg ser 60-talet. Livsstil er ikkje så ille. Eg røyker ikkje, drikker lite/sjeldan og trenar fleire gonger i veka. Kostholdet kunne vore betre, men nokre laster lyt ein ha. Eg har fått utdelt ein kropp med mykje rart helsemessig (b-vare )

Gammel 18-06-09, 21:08   #27
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge bestemødrene mine ble godt over åtti. Den ene kjederøkte i seksti år. Den andre ble for gammel, nesten hundre, og demens virker ikke spesielt forlokkende det heller.

Den ene av foreldrene mine runder åtti i år, den andre til neste år. Begge er uforskammet friske og spreke, og går flere runder på golfbanen hver uke.

Min egen livsstil er ikke noe dårligere enn deres, det gjelder bare å holde aktivitetsnivået i gang tror jeg. Så kan jeg bli gal kattedame jeg også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:10   #28
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg blir noe og søtti, og det er helt greit =)
Derimot tror jeg at jeg kommer til å ha dårlig helse på slutten og har sikkert sukkersyke og hjerteproblemer. Det har de fleste gamle i familien min. Forhåpentligvis klarer jeg å ta meg sammen snart, begynne å trene og spise sunnere...

Gammel 18-06-09, 21:23   #29
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks. Jeg har sett så mye rart i jobbsammenheng at jeg tror ingenting lenger. Blir jeg gammel er det en bonus.

Ikke har jeg gode gener heller.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:24   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir sikkert 112.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:30   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Tja, si det. Jeg har vel straks de fleste forutsetninger for å bli gammel, men vet at livet er uforutsigbart og kan være over i morgen den dag.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 18:52   #32
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg prøver å leve livet slik at jeg er glad og fornøyd. Håper det kan gi meg et passe langt og veldig godt liv.
Arvelig er jeg belastet av demens på ene siden og kreft på den andre siden.

Gammel 19-06-09, 19:08   #33
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser dette, så tenker jeg at jeg kommer til å leve ganske lenge.

Gammel 19-06-09, 19:35   #34
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer sikkert til å bli steingammel, slekta blir gjerne det - på begge sider. De blir gjerne surrete og litt småsure også, så jeg går en morsom tid i møte.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 19:42   #35
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg tror jeg blir ganske så gammel.

Mannen min, derimot.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 19:59   #36
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Basert på livsstilen så tror jeg at jeg hadde hatt gode odds, men jeg regner ikke med å leve lenge nok til å kalle meg gammel, nei.

Gammel 19-06-09, 20:52   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper jo det... Røyker ikke, drikker lite, holder meg i grei form, spiser sunt. Samtidig har ekstremt dårlig søvn og stress og bekymringer siden lillegutt ble født ført til mye slitasje. Hjertet mitt tuller litt og det synes jeg ikke noe om.

Sist redigert av m^2 : 19-06-09 kl 20:58.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 20:54   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg blir sikkert 90. :temmelig sunn middelklassedame med gode gener:

Jeg har veldig god helse og er aldri syk, jeg trener, røyker minimalt, drikker ikke så altfor mye og aldri sprit, spiser kjernesunt og har godt humør. Vi som ler mye blir eldre enn de som ikke har det noe kjekt.

Gammel 19-06-09, 20:57   #39
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var overbevist om at jeg kom til å dø før jeg ble 20 av hudkreft. Vel jeg gjorde ikke det, så hvert år er i grunnen en bonus nå.

grunnen til jeg trodde det var/er at jeg har rødt hår, fregner, ørtifjørti føflekker og har vært solbrent så kraftig at det var 2. gradsforbrenning flere ggr.
(nevnte jeg at jeg har ringt til kreftforeninga og skjelt de ut i forbindelse med en kampanje om å bruke solkrem? (jeg bruker både solkrem og brukte slør, men ble like forbaska solbrent for det om)).

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 21:12   #40
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kommer til å dø i god tid før jeg blir steingammel, av en kombinasjon av stress, søvnmangel og akkumulert sukkeroverdose.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.