Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 22:53   #181
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det gjorde jeg faktisk ikke. Det var vel ikke så ille. (Selv om du nok måtte regne med at den ble referet til når du starter en slik tråd.)
Tenkte i grunn på sykemeldingstråden, jeg.

Selvsagt, jeg synes jeg er i stand til å stå for det jeg mener og skriver jeg. Ryggrad kalles visstnok det.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:55   #182
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sykmeldte biffgardiner, altså?

Gammel 18-06-09, 22:55   #183
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jamen, Skvetten, jeg tror virkelig at Embs mente at dette var et flott forum fordi her var trenden å ikke like Frp, dvs (nesten alle) folkene her er kloke og empatiske nok til å ta avstand fra Frp.

Og om ikke det er et eksempel på at man er nedlatende mot de som stemmer Frp, så vet ikke jeg. De som tar avstand er kloke og empatiske. De som ikke tar avstand fra Frp er ....... sett inn det som er motsatt...dumme og ueempatiske?
Det er jo noe av det som Esme sier også, Frp-velgere er enten dumme eller egoister.
Det har vel vært mange andre før dem, mener jeg å huske.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:56   #184
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Sykmeldte biffgardiner, altså?

Selvsagt. :rister oppgitt på hodet over at det tok så lang tid før han kom:

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:57   #185
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ladies first, vet du.

Gammel 18-06-09, 22:57   #186
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Dette ble jo faktisk litt morsomt. Det er du som drar slutningen at FrP-ere er fraværende siden det er mange kloke, empatiske folk her.

Øh??

(jeg tar ingen ting for sikkert, men jeg mente å mene at du mente det motsatte. Forstå den, du! )

Gammel 18-06-09, 22:59   #187
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Får desverre ikke prikket Skremmeren men jeg er helt enig i at det er 100% legitimt å ta avstand fra en politikk som er basert på det menneskesynet som FrP står for. Punktum.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:01   #188
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jamen, Skvetten, jeg tror virkelig at Embs mente at dette var et flott forum fordi her var trenden å ikke like Frp, dvs (nesten alle) folkene her er kloke og empatiske nok til å ta avstand fra Frp.

Og om ikke det er et eksempel på at man er nedlatende mot de som stemmer Frp, så vet ikke jeg. De som tar avstand er kloke og empatiske. De som ikke tar avstand fra Frp er ....... sett inn det som er motsatt...dumme og ueempatiske?
Det er jo noe av det som Esme sier også, Frp-velgere er enten dumme eller egoister.

Jeg forsøker virkelig å se det fra din side her, Bønna men jeg klarer ikke å lese det inn i hva Embs skrev.

Sier Esme det i klare ord? Hvor?

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:02   #189
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ladies first, vet du.

Glemmer jo helt at du er gentleman til fingerspissene.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:02   #190
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sagt noe om at biffgardinene til Skvetten burde vært sykemeldte.

Semikolon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:02   #191
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selvsagt. :rister oppgitt på hodet over at det tok så lang tid før han kom:

Præhæ. Vel, dette er et sårt punkt for Mauser, ikke noe poeng i å mobbe ham mer for den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:03   #192
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Glemmer jo helt at du er gentleman til fingerspissene.

... for ikke å snakke om med fingerspissene.

Gammel 18-06-09, 23:04   #193
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noen få er det. Ikke mange, heldigvis. :ingen fan av dobbeltmoralisme:

Jaha.

Det går fint an å se at dilemmaer kan være forskjellige, selv om enkelte ( ) mener at de er same shit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:04   #194
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er greiere om du forholder deg til det jeg skriver, heller enn å prøve å finne ut hva jeg "virkelig mente". Her er det jeg har skrevet:

Og bare så det er sagt: Jeg har sikkert skrevet i en eller annen tråd at jeg har fordommer mot de som stemmer FrP, og det kan godt hende jeg har sagt at jeg ser på de som egoistisk og lite empatisk. Ut fra partiprogrammet til FrP, uttalelser fra ledelsen og FrPs standpunkt i diverse saker mener jeg å ha belegg for meningene mine også.

Grunnen til at jeg liker FP er (bl.a.) fordi jeg synes det er mange kloke, empatiske mennesker her, ikke "at dette var et flott forum fordi her var trenden å ikke like Frp". Det er to veldig forskjellige ting.

Gammel 18-06-09, 23:05   #195
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg forsøker virkelig å se det fra din side her, Bønna men jeg klarer ikke å lese det inn i hva Embs skrev.

Sier Esme det i klare ord? Hvor?

Jeg mener hun sier det her:

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En personlig mening fra meg er at jeg mener fullt og fast at de som stemmer Frp er enten dumme eller egoistiske. Det gjør jeg ut fra eksempler....

Men jeg har faktisk til gode å se et eneste godt og velformulert innlegg for Frp sin politiske linje, i hvert fall her på FP. Og det er vel derfor det ser så ensidig ut. Det er feige lag rett og slett.

Og legger til "feig" i tillegg til "dum eller egoistisk"

Gammel 18-06-09, 23:06   #196
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Præhæ. Vel, dette er et sårt punkt for Mauser, ikke noe poeng i å mobbe ham mer for den.

Har jeg ikke lov til å mobbe noen, noe sted lengre jeg eller?

Glem at jeg ble en softie, back to bad to the bone.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:09   #197
Skvetten
Passiv

Standard

@ Bønna: Esme sier klart fra om sin personlige mening i en debatt. Dette er ikke et eksempel på å henge ut noen slik jeg tenker på begrepet. Når man henger ut noen i dette tilfellet FrP-ere gjør man det utenfor en debatt som denne, man sier ikke at dette er sine egne personlige meninger men gir uttrykk for at det er gjengs. Det er en stor forskjell på det.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:10   #198
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Grunnen til at jeg liker FP er (bl.a.) fordi jeg synes det er mange kloke, empatiske mennesker her, ikke "at dette var et flott forum fordi her var trenden å ikke like Frp". Det er to veldig forskjellige ting.

Jamen du svarte jo på (quotet) et innlegg fra meg; om at her var det et ensrettet forum (anti-frp), med at dette var et flott forum med mange kloke mennesker.
Da ligger det jo litt i kortene at det var en viss sammneheng med det jeg mente, at dette forumet er ensrettet, med retning avstand fra Frp.

Jeg trodde virkelig du svarte med relevans til du quotet.

Gammel 18-06-09, 23:11   #199
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg forsto Esme dithen at det er så få Frp-tilhengere som argumenterer for sitt ståsted at "lagene" som argumenterer ikke er jevnbyrdige - altså feige lag - ikke at Frp-erne er feige fordi de ikke argumenterer. Eller misforsto jeg noe?

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:11   #200
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry. "Feige lag" er dialekt. I trøndelag mener man ujevne lag når man sier det. Og med det mener jeg at ikke-Frp-kvoten på FP har mye større ressurser når det gjelder å diskutere enn hva Frp-kvoten har.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.