Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 14:23   #281
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror heller ikke pippimamma mente at det var mobbing her på FP,

Okei? Jeg oppfattet henne som at det var akkurat det hun mente.

Gammel 19-06-09, 14:24   #282
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er selvfølgelig OK å si at Frp-ere har idiotiske meninger, det som ikke er OK er å unnskylde sin egen oppførsel med at "siden x har så idiotiske meninger så er det greit å gjøre y". .

Dette sitat om enkeltmennesker er vi vel enige om at ikke eksisterer her.
Men dette sitatet om Frp'ere som gruppe, ja da er jeg ikke så sikker lengre, på at fenomenet ikke eksisterer her.

"De som stemmer Frp er så dumme at de fortjener å bli kalt ved sitt rette navn; nemlig enten dum, egoist eller ondskapsfull"
Er det noe i det?

Sist redigert av bønna : 19-06-09 kl 14:30.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 14:36   #283
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Ikke valgt det selv? Hva mener du? Du skjønner vel at det aldri er greit å mobbe noen, uansett? Du skjønner at de som mobber finner grunner der du ikke skulle trodd det var noen grunn. Jeg kunne like gjerne ramset opp eksempler som:" For pen, for vellykket, for populær, for skoleflink, for rik som det motsatte. Det er aldri mobbeofferet som har ansvar for mobbingen, uansett.

Grunne til at jeg trakk sammenligningen mellom mobbingen av enkeltgrupper her på fp (og da er frp nevnt spesielt) og mobbing av barn i skolen er at de som utfører den i begge tilfeller lager gode grunner til forsvar for mobbingen. Barn som mobber har lært det et sted, barn blir ikke født hverken mobbere eller mobbeoffer. Fp er et fantastisk forum, med mange kloke voksne mennesker. Synd det er noen få som skal få lov å drive på i det uendelige med mobbete væremåten. De gir seg jo aldri heller. Og er det noen som prøver å si fra så bruker de hersketeknikk som det er umulig for mange å forsvare seg mot.

Jeg stemmer ikke frp, men kjenner både noen som gjør det og noen som tilhører partiet. De er like forskjellige som alle andre og ingen ville kunnet plukke ut de hverken som politikere eller tilhengere av partiet i en sosial sammenkomst. På samme måte kjenner jeg mennesker som stemmer andre partier som har egenskaper og har gjort ting jeg tar sterk avstand fra.

Jeg vil bare på det sterkeste benekte at jeg har sett mobbing av frp-ere her altså. Og jeg reagerer igrunnen knallsterkt på sammenligningen din med mobbede barn i skolen - som er noe helt annet.

Man er ikke nødt til å hende på fp om man ikke vil. Og det er ikke mobbing som har foregått her. Ett og annet sleivspark - jepp. Men ikke mobbing. Sleivspark er greit.

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 14:40   #284
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Dette sitat om enkeltmennesker er vi vel enige om at ikke eksisterer her.
Men dette sitatet om Frp'ere som gruppe, ja da er jeg ikke så sikker lengre, på at fenomenet ikke eksisterer her.

"De som stemmer Frp er så dumme at de fortjener å bli kalt ved sitt rette navn; nemlig enten dum, egoist eller ondskapsfull"
Er det noe i det?

Feil. De som stemmer FRP er egoistiske og ondskapsfulle.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 14:41   #285
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man er ikke nødt til å hende på fp om man ikke vil. .

Nettopp derfor tror jeg vi ikke har så mange Frp'ere her. De kan lett velge stedet bort, klimaet er ikke akkurat Frp-vennlig.

Jeg vil bare på det sterkeste benekte at jeg har sett mobbing av frp-ere her altså. Og jeg reagerer igrunnen knallsterkt på sammenligningen din med mobbede barn i skolen - som er noe helt annet.

Man er ikke nødt til å hende på fp om man ikke vil. Og det er ikke mobbing som har foregått her. Ett og annet sleivspark - jepp. Men ikke mobbing. Sleivspark er greit.

¨

Mobbing er et stekrt ord som man skal være forsiktig med å bruke.
men uthenging; som er i tittelen på tråden; kanskje det stemmer?

Gammel 19-06-09, 14:43   #286
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Feil. De som stemmer FRP er egoistiske og ondskapsfulle.

Nå føler jeg for å sitere Esme med q.e.d.
Man trenger ikke se langt for å se stigmatiseringen.

Gammel 19-06-09, 14:43   #287
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp derfor tror jeg vi ikke har så mange Frp'ere her. De kan lett velge stedet bort, klimaet er ikke akkurat Frp-vennlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 14:44   #288
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe i det?

Hvor er dette sitatet tatt fra? Jeg kan ikke finne det noen steder.

Gammel 19-06-09, 14:49   #289
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har hentet det fra mitt eget hode, og lurer på om dere synes det er noe i det/er enige?
Hvor er det jeg tar feil, liksom?

Det er ikke noe hyggelig å bli kalt dum, egoist eller ondskapsfull. Så hvorfor gjør man det hele tiden om Frp'ere?

Gammel 19-06-09, 14:54   #290
Nebbia
Passiv

Standard

Problemet her er etter min mening at det er så massivt dette mot Frp. Det er liksom ikke bare en sleivkommentar, det er mange her som synes det samme

Flokkmentaliteten på FP er til tider påtagelig. Det er bare å sjekke ut en hvilken som helst tråd hvor noen klager over dårlig behandling på skole eller i barnehage eller for å ikke snakke om den forferdelige videoen med ristebabyballen, så inneholder de første 20-30 innleggene sinte eller sjokkerte smileys.

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 15:06   #291
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe hyggelig å bli kalt dum, egoist eller ondskapsfull. Så hvorfor gjør man det hele tiden om Frp'ere?

FrPs politikk er i stor grad tuftet på egoisme, eller "Hver man for seg"-politikk, hvis man synes det låter bedre. Det er lite "jobbe for fellesskapet" i FrP-politikk og desto mer "jobbe for seg selv". Begge deler fungerer fint for folk som står godt på egne ben og klarer seg selv, men ikke fullt så bra for svakere grupper.

En av grunnene til at det kan være fristende å stemple mange FrP-velgere som dumme, er at en betydelig del av de som stemmer på FrP vil få det veldig tøft om det skulle bli innført ren FrP-politikk. Det er også gjort helt saklig forskning som viser at en forholdsvis større del av FrPs velgere vet lite om deres partis valg og ikke skjønner konsekvensene av politikken de stemmer på. (Dette finner man for alle partier, men altså mer for FrP.)

Jeg tror ikke jeg kan huske å ha sett FrP-velgere omtalt som onde, så akkurat den karateristikken kan jeg ikke forklare.

Jeg er enig i at det ikke er det samme som at alle FrP-velgere automatisk er dumme eller egoistiske.

Sist redigert av Teofelia : 19-06-09 kl 15:09. Årsak: La til litt.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 15:06   #292
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er vel påvist en klar overvekt av Frp'ere blant fotballsupportere?

Hmpf.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er veldig for å trappe opp hetsen av KrF. Kraftig.

I'm with!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 15:15   #293
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

FrPs politikk er i stor grad tuftet på egoisme, eller "Hver man for seg"-politikk, hvis man synes det låter bedre. Det er lite "jobbe for fellesskapet" i FrP-politikk og desto mer "jobbe for seg selv". Begge deler fungerer fint for folk som står godt på egne ben og klarer seg selv, men ikke fullt så bra for svakere grupper.
.

Jo, jeg er med på denne generelle beskrivelsen.
Men når man jobber for seg selv, jobber man jo også for fellesskapet, ved å betale skatt. Var det flat skatt på 38 % de ville ha.
De vil stimulere individer til å jobbe (for seg selv; for de tror på egoismen i folk, på en måte) og de betaler jo mer skatt enn de som tjener lite.
En sliter jeg kjenner, jobbet hardt med sitt nyopprettede firma, 16 timer per dag og barna var damens ansvar. Men han var ikke like glad for at han ikke fikk noe igjen for det økonomisk.
Et samfunn er avhengig av skapende individer. Vi kan ikke alle sammen leve på hverandre.
Hvis man kveler alle initiativ med enorme skattekrav vil samfunnet gå ad undas etter en tid.
Og man har ingenting å gi til de som trenger det.

Gammel 19-06-09, 15:22   #294
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bønna: som sagt, et alle-jobber-for-seg-samfunn fungerer utmerket for de ressurssterke og/eller heldige. For mange kan det fungerer mye bedre enn et velferdssamfunn, fordi de slipper å dele av det de selv skaper med de som skaper mindre.

Det fungerer derimot veldig dårlig for de ressurssvake. Det er ikke alle som er i stand til å jobbe for seg selv, av mange ulike årsaker.

Jeg for min del tror ikke det er slik at dersom man bare motiverer godt nok, kan alle skape seg gode levevilkår, for jeg tror ikke at utgangspunktet er at de som ikke jobber i dag er late eller udugelige.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 15:24   #295
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke om det er et mål at alle steder skal være frp-vennlige? Handicapvennlig - jepp. Men frpvennlig - not so much. Det er ikke SV vennlig mange steder heller.

Mobbing er et stekrt ord som man skal være forsiktig med å bruke.
men uthenging; som er i tittelen på tråden; kanskje det stemmer?

Da er vi enige om at det ikke er mobbet frp-ere? Flott. Å henge ut noen som frp-er er greit for meg.

Hehe...

Jeg har hentet det fra mitt eget hode, og lurer på om dere synes det er noe i det/er enige?
Hvor er det jeg tar feil, liksom?

Asså - først lager du et sitat selv i ditt eget hode, så spør du om noen er enige i ditt eget sitat før du runder av med å si at de isåfall er lite hyggelige? Kongebra.

Men når man jobber for seg selv, jobber man jo også for fellesskapet, ved å betale skatt. Var det flat skatt på 38 % de ville ha.
De vil stimulere individer til å jobbe (for seg selv; for de tror på egoismen i folk, på en måte) og de betaler jo mer skatt enn de som tjener lite.
En sliter jeg kjenner, jobbet hardt med sitt nyopprettede firma, 16 timer per dag og barna var damens ansvar. Men han var ikke like glad for at han ikke fikk noe igjen for det økonomisk.
Et samfunn er avhengig av skapende individer. Vi kan ikke alle sammen leve på hverandre.
Hvis man kveler alle initiativ med enorme skattekrav vil samfunnet gå ad undas etter en tid.

Jeg vet at om det innføres flat skatt på 38 % så klarer ikke jeg å forsørge barna mine, så da må det innføres støtteordninger for meg også.
At du kjenner en som har startet et firma og gitt avkall på barna sine og blitt lei seg fordi det ikke funket å bytte barna i penger likevel ser jeg ikke helt hva har med dette å gjøre? Tror du han ville savnet barna sine mindre under frp?

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 15:29   #296
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jeg er helt for at det skal være lettere å drive industri og småbedrifter her i landet, men jeg mener at Høyre og Venstre har en mye mer realistisk og fornuftig politikk på det enn hva Frp har. Frp har jo ingen fast politikk, de har ingen linjer sånn at man vet hva de mener sånn egentlig.

Gammel 19-06-09, 15:29   #297
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg for min del tror ikke det er slik at dersom man bare motiverer godt nok, kan alle skape seg gode levevilkår, for jeg tror ikke at utgangspunktet er at de som ikke jobber i dag er late eller udugelige.

Jeg tror heller ikke det jeg heller, og jeg tror heller ikke at Frp mener det?
De mener at vi skal ha et velferdssamfunn som tar vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv, gjør de ikke?
Det er organiseringen de mener bør være annerledes?

Gammel 19-06-09, 15:32   #298
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg vet ikke om det er et mål at alle steder skal være frp-vennlige? Handicapvennlig - jepp. Men frpvennlig - not so much. Det er ikke SV vennlig mange steder heller.

Da er vi enige om at det ikke er mobbet frp-ere? Flott. Å henge ut noen som frp-er er greit for meg.

Hehe...

Asså - først lager du et sitat selv i ditt eget hode, så spør du om noen er enige i ditt eget sitat før du runder av med å si at de isåfall er lite hyggelige? Kongebra.

Jeg vet at om det innføres flat skatt på 38 % så klarer ikke jeg å forsørge barna mine, så da må det innføres støtteordninger for meg også.
At du kjenner en som har startet et firma og gitt avkall på barna sine og blitt lei seg fordi det ikke funket å bytte barna i penger likevel ser jeg ikke helt hva har med dette å gjøre? Tror du han ville savnet barna sine mindre under frp?

Gammel 19-06-09, 15:39   #299
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei? Jeg oppfattet henne som at det var akkurat det hun mente.

OK. Jeg har selvfølgelig ikke fasiten på hva pippimamma mener, så det kan godt hende du har rett. Det oppklarer hun sikkert selv.

Gammel 19-06-09, 16:24   #300
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Har jeg sagt at det skal være et mål?
Jeg bruker det som en forklaring på hvorfor det kanskje ikke er så mnage velformulerte FRp'ere her.

Her var det ikke snakk om å henge ut noen som Frp'ere, her var det snakk om å henge ut gruppen Frp'ere.

Hehe...

jeg foreslår du leser en gang til.

Hva er dette ?? er det plutselig du som definerer hva jeg skriver om?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.