Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du kjøpt raketter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du kjøpt raketter?
Ja! 32 30,77%
Nei! 72 69,23%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 15:52   #81
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg tenkte faktisk ikke at det hadde vært snylting, ei heller at man burde gjemme seg i et skap.

Men jeg regner med at alle de som synes raketter er kvalmende og idiotisk ikke gidder å gå ut for å glane på dem liksom.

Hvis det er mitt innlegg du sikter til så mente jeg at det er kvalmende at det blir svidd av så mye penger på dette. Det var ikke en rakett i seg selv ,- som jeg for den del kan synes er vakker.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 15:54   #82
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Ja i tillegg til alle farene rundt det , så synes jeg det hele er forkastelig !!
Å svi av penger på denne måten er kvalmende.
Synes jeg da.

Dette var det jeg mente. *Rydder opp i evt. misforståelser*
Men det var gjerne ikke meg du siktet til? Jeg kan ikke se hvem du sikter til ser du.

Gammel 31-12-06, 16:49   #83
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Dette var det jeg mente. *Rydder opp i evt. misforståelser*
Men det var gjerne ikke meg du siktet til? Jeg kan ikke se hvem du sikter til ser du.

Jeg siktet ikke til noen spesielle.

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor plager det deg hva andre mennesker bruker pengene sine til?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 16:52   #84
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sjøl synes så klart at det er bare bra at folk kjøper raketter og fyrverkeri for flere tusen kroner, for da slipper jeg å kjøpe så mye sjøl. :snylter:

Gammel 31-12-06, 16:53   #85
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt stjerneskudd, det syns ungene er moro.

Gammel 31-12-06, 16:57   #86
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi kjøper aldri noe, først og fremst fordi det er skummelt. Dessuten sender jo andre opp så mye, så det blir meningsløst å stå og tenne opp raketter når det allerede er tjukt av dem over hele himmelen.

Gammel 31-12-06, 17:17   #87
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg siktet ikke til noen spesielle.

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor plager det deg hva andre mennesker bruker pengene sine til?

Jo jeg tenker sånn at det er mange her i verden som kanskje kunne hatt litt av de pengene. Derfor synes jeg det er kvalmt at vi i verdens rikeste land svir av så mye penger på en kveld. Hadde kanskje vært bedre å hatt fellesoppskytninger, slik at vi unngikk skader og den enorme summen penger som går med på dette.

Gammel 31-12-06, 17:47   #88
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Standard

Jo jeg tenker sånn at det er mange her i verden som kanskje kunne hatt litt av de pengene. Derfor synes jeg det er kvalmt at vi i verdens rikeste land svir av så mye penger på en kveld. Hadde kanskje vært bedre å hatt fellesoppskytninger, slik at vi unngikk skader og den enorme summen penger som går med på dette.

Ok. Da må det jo være ganske så plagsomt for deg ellers i jula også da. Med all den gode maten, for ikke å snakke om alle julegavene som blir kjøpt. Noen andre kunne jo hatt godt av alle de pengene som blir brukt.

Når det gjelder fellesoppskytninger er jeg enig. Fulle folk og fyrverkeri er bare skummelt.

Jaja. Dere får ha et godt nytt år! Nå reiser jeg i selskap.

Gammel 31-12-06, 17:55   #89
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Fjellfyrverkeriet høres ut som om noen sender opp et slags felles fyrverkeri?

Jeg synes flere steder kunne organisert en felles oppfyring av raketter rundt midnatt!

Helt enig! Nyttårsaften er ikke det samme uten fyrverkeriet som de fyrer av fra fjellet (i Tromsø) - det er både mye flottere og mye mindre skummelt enn alle de små fislete rakettene som blir fyrt av i hyrten og styrten ellers. Og så innbiller jeg meg at man får mye mer igjen for pengebruken, siden så godt som hele byen kan se det.

Gammel 31-12-06, 18:31   #90
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men det er jo ufattelig mye unødvendig vi bruker penger på her i landet også da... feks røyk og snus. DETTE er penger som jeg synes er kvalmt at vi i verdens rikeste land svir av penger på hver dag!

Gammel 31-12-06, 21:48   #91
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Men det er jo ufattelig mye unødvendig vi bruker penger på her i landet også da... feks røyk og snus. DETTE er penger som jeg synes er kvalmt at vi i verdens rikeste land svir av penger på hver dag!

Jo jeg er enig i det også jeg
Og jeg mener fortsatt at det vanvittig at vi svir av så mange penger på en kveld.. Og jeg mener fortsatt at det hadde vært helt topp med fellesoppskytninger i regi av kommunen- sikkert og fornuftig

Gammel 31-12-06, 21:48   #92
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Helt enig! Nyttårsaften er ikke det samme uten fyrverkeriet som de fyrer av fra fjellet (i Tromsø) - det er både mye flottere og mye mindre skummelt enn alle de små fislete rakettene som blir fyrt av i hyrten og styrten ellers. Og så innbiller jeg meg at man får mye mer igjen for pengebruken, siden så godt som hele byen kan se det.

Gammel 01-01-07, 00:01   #93
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal det mye til å IKKE få med seg raketter da... både lyd og lys .. om man vil eller ikke. Har vært ute på verandaen og sett 5-6 stk, som jeg synes er flotte og fine. Men så blir det bare bråk og leven. (og det i ei lita bygd)

Poenget er jo at man ikke "rekker" å se alle uansett...

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 02:17   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi kjøpte ingen, og så vel ikke så mange heller (men vi hørte ganske mye til dem; det er mye rakettbråk på Tøyen på nyttårsaften). Festens to fireåringer satte imidlertid umåtelig stor pris på kvarteret med stjerneskudd i bakgården like før leggetid.

Gammel 01-01-07, 09:54   #95
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde noen få raketter. Etter ungenes ønske.

Gammel 01-01-07, 20:59   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Jeg er ikke vant til å ha det selv fra oppveksten heller. Mamma gikk i lås det året hun leste at det ble fyrt av like mye i raketter som det ble gitt til den mye omtalte og selvskrytende tv-aksjonen. Jeg er VELDIG glad i å se fyrverkeri på avstand, men avskyr å være i nærheten av oppskytingen.

I år ble det ikke stjerneskudd på de små heller, etter noen skremmende tall om barn med øyeskader, og innført 16-årsgrense, så vil jeg ikke det heller.

Jeg er for at man lar lokale velforeninger og lignende få løyve til å kjøpe inn og fyre opp fyrverkeri, og samle inn penger til dette. Det blir mye bra raketter for noen småsummer per husstand.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.