|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Selv om jeg selvfølgelig syns at alle bør være flinke, så er jeg enig i at det bør politiske virkemidler til i sterkere grad enn nå. Det trenger ikke å være påbud/forbud en gang. Det er lett for de å lage ordninger så det lønner seg for folk å være miljøbevisste.
|
|
|
#22 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Ting vi ikke bruker lenger gir vi til Fretex eller loppemarked (via skolekorps) - så støtter vi disse også. Klær som ikke går til overnevnte - spesielt barneklær - gir vi videre til andre, eller selger. Gjelder barneutstyr også. Vesla arver en del klær.
|
|
|
|
#23 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Stemmer Venstre
|
|
|
#24 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Vi kildesorterer, slokker lyset i rom vi ikke bruker, bruker tøybleier, bruker ikke tørketrommelen mer enn vi må, bruker handlenett og fruktnett. Vi bruker matbokser, ikke matpapir. Prøver og bruke bare bokser på det vi fryser ned, men har enda ikke funnet en metode der jeg kan fryse ned brød uten plastpose.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Vi gleder oss til å omsider starte med kildesortering, og reklamerer veldig for det (i alle betydninger av ordet
|
|
|
|
#26 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Jeg skal kjøpe dunker til kildesortering når vi flytter. Bruker også handlenett for det meste. Prøver å være bevisst når jeg handler, og kjøper i hovedsak svanemerkede produkter. Økologisk mat har jeg ikke råd til å kjøpe så mye av, men det blir litt av det også. Prøver å være bevisst på strøm/vann-forbruket, og jeg bruker mye offentlig transport siden jeg ikke har lappen. Når vi flytter blir det busskort på oss begge, og så får bilen stå så mye som overhodet mulig.
|
|
|
|
#27 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Små bidrag:
|
|
|
#28 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Glemte å si at jeg selger og kjøper brukte klær og utstyr, både til meg selv og barna.
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Jeg er engasjert i Regnmakerne på ulike måter. |
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Det viktigste jeg gjør, er kanskje å forbruke mindre. Jeg er så lei av "ting" og shopping, og jeg er ikke lenger opptatt av å hele tiden ha det nyeste og flotteste. Lillesøster har nesten bare pent brukte klær (arvet og kjøpt her inne faktisk). Å forbruke mindre er jo også lurt med tanke på sparekontoen.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Jeg plukket opp et tips fra programmet "Skogheims". En familie hadde kurver til de klærne som var brukt, men likevel ikke ordentlig skitne. Så gikk ungene til kurven sin og fant det de trengte. Høres kanskje ekkelt ut, men det er bedre enn å vaske på helt ubetydelig skitne klær, synes jeg.
|
|
|
#32 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å ta vare på miljøet?Vi kildesorterer, ingen av oss har førerkort og følgelig ingen bil, vi har varmepumpe, vi velger økologisk og andre miljøvennlige alternativer når vi kan (les: har råd!
|
|
![]() |
|
|