Sv: Dette landet er Iran
Jeg forstår kampene veldig godt, og jeg synes det Iranske folk er veldig modige. Helsepersonal som stopper politiet i å komme inn på sykehuset, mennesker som samler seg i store masser for å protestere til tross for at de skyter inn i mengdene og slår dem de får tak i og slipper kjemikalier fra helikopter osv. De risikerer livet sitt for å bli fri, og aldri før har jeg noen gang forstått folk som er i stand til det (bedre å gjemme seg bort har jeg ganske så pysete tenkt), men nå skjønner jeg det. Man lever ikke i frihet og man er ikke trygg. Hvem kan være trygg når faktisk staten er mot en (og er i stand til å lukke ned kommunikasjonsnett for at du ikke skal kunne kommunisere grusomhetene de gjør mot deg!)?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Jeg vurderte lenge å starte en Sri Lanka-tråd for å ta det som eksempel, men det er en konflikt jeg kan lite om, og var sikkert usikker på hvordan jeg skulle vinkle det.
Det hender det jeg også befinner meg innimellom, og så ender jeg med å spørre HP, og da har jeg liksom fått et godt svar. Men kanskje vi kan starte flere tråder ala: Hva er det egentlig som skjer i Siri Lanka nå? Hva tenker dere om det som skjer i Iran nå?