|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Vi skal besøke venner i Kristiansand i løpet av sommeren, og skal kjøre. Jeg har alltid flydd, så jeg vet lite om veien nedover. Er det noe vi bør få med oss? Fine steder å lunche eller raste?
![]() |
#2 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Vi stoppet på Fritzøe brygge i Larvik på vei nedover i fjor. Det var veldig hyggelig, om enn noe forblåst akkurat da.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Vi kommer nok til å kjøre temmelig direkte vi også, og tar oss ikke tid til de altfor store detourene. Men mat må vi jo ha! Hvor lang tid tar det, fra Oslo til Kristiansand?
![]() |
#6 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Jeg mener det er ca. 32 mil, så hvis man har to pauser på ikke så mye mer enn 30 min. så skal det kunne gå. Veien fra Oslo til Tønsberg har jo blitt så bra også, der går det jo i 100 km/t mange steder. Men man kan fint bruke lenger tid også ja, vi har det med å somle, så skal ikke være for bombastisk på at vi bare har brukt fem timer hver gang.
![]() |
#8 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
One of These Days
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Vi har stoppet i Grimstad. Veldig koselig liten by, fin å vandre i og deilig å sitte ved brygga med en is. Da er man nesten framme, men koselig å ha et stopp der. Ellers har vi ofte spist på Brogeland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Møllspist fletthurpe
|
det er jo liksom bare en tunell som liksom er inngangen til sørlandet da..
![]() |
#14 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?kragerø ligger jo i telemark og risør er vel i austagder. vil si det kanskje er 2,5 time til kragerø fra oslo og 3,5 timer til risør? eller tar jeg helt feil...
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Det er ikke så mye som en time mellom Kragerø og Risør. Når du er på E18 ved Risør er det ca. en time og tre kvarter å kjøre til Kristiansand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
En som trener
|
Det skulle jeg også til å foreslå. Det fine er at det er en lekeplass på "midten", så barn kan leke mens de voksne spiser ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?32 mil ja, og kjører man i ett strekk tar det rett rundt 4 timer, med stopp kan man fort komme opp i 5 timer, men det er helt overkommelig. Vi kjører mye denne strekningen, ettersom vi bor i sør, mens jeg har familien min i Oslo, men vi har igrunnen aldri stoppet for å SE ulike steder på veien ...
![]() |
#19 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Roadtrip fra Oslo til Kristiansand - noe å se?Du kan se meg!
![]() |
|
|