Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Karakterisering av rødgrønne ministre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 21:55   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Karakterisering av rødgrønne ministre

I både Siv Jensen- og hetsetråden har Frp-velgere blitt karakterisert som både dumme, onde og egoistiske. For å opprette balansen litt, er det på sin plass å karakterisere de rødgrønne. I lys av Bjarne Håkon Hansens handlinger, synes jeg det er mer spennende å se nærmere på minsterne enn velgerne.

Arrogante (Trond Giske - synes forbudet mot spilleautomater er helt på sin plass, samtidig som han nekter kommunene å bestemme selv om de ønsker de nye spilleautomatene eller ikke)

Løgnere (Jonas Gahr Støre - hevdet på arabisk TV, mot bedre vitende, at Muhammed-karikaturene kun hadde blitt trykket i en liten kristen avis i Norge)

Naive (Kristin Halvorsen - mente at hennes boikott av israelske varer kun var en privatsak)

Inkompetente (Dag Terje Andersen og Sylvia Brustad - behandlingen av Aker-saken)

Dumme (Manuela Ramin-Osmundsen og Åslaug Haga - når du blir fulgt med argusøyne av et samlet pressekorps er det lurt å legge alle kortene på bordet)

Korrupte (Bjarne Håkon Hansen - forsøker å bruke sin innflytelse for å oppnå urettmessige fordeler på Inge Ryans vegne)

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:53   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karakterisering av rødgrønne ministre

Jeg synes det er verst å være inkompetent nesten, og Andersen og Brustad fortjener vel den.

I tillegg ble jeg faktisk ganske forbannet på Haga da det ble bråk om dette stabburet, og hun sa (fritt etter hukommelsen, for jeg finner ikke hvor det stod hen) noe om at "sånt gjør da absolutt alle". Og jeg synes det er svært betenkelig at hun ikke klarer å se at hun fornærmer de som faktisk aldri sniker, gjør noe ulovlig eller fusker med noe som helst. Det er ganske mange av dem her i landet.

Jeg synes også det var svært betenkelig da BJHanssen snakket for alternativ medisin.

Gammel 21-06-09, 23:06   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at akkurat Støre har jeg litt mer sympati for enn resten: Han er i hvert fall åpenbart kompetent, selv om jeg avskyr behandlingen av karikatur-saken.

Trond Giske er en skrekkelig, skrekkelig fyr, men vei i vellinga lager han, det skal han ha.

Kristin Halvorsen skal ha kred for å ha brukt fagfolkene i departementet fullt ut, og virkelig hatt en enorm lærekurve, tross initiell inkompetanse.

Det er de inkompetente og de korrupte (og Dag Terje Andersen kommer i begge kategorier), jeg ergrer meg mest over.

Og du kan godt putte Jens sammen med de korrupte. Det er nesten så jeg ikke har futt nok til flere over Aker-saken altså (ikke bare den nylige, men hele LO/Aker/AP-samrøren/korrupsjonen som har foregått i årevis).

Og så, systemkritikk: Hvorfor blir det sånn? Hvorfor skal alle andre hensyn - geografi, kjønn, etnisitet, fagforeningstilhørighet - telle mer enn kompetanse? Det ser jo ut til å være det absolutt siste punktet på listen??

Gammel 21-06-09, 23:10   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men Polyanna, kompetanse, er ikke det noe som blir undergravet systemisk, over hele fjøla? Man snakker så fint om at man skal høyne kunnskapen til elevene, men pugging etc skal ikke være nødvendig lenger, alt skal bare lekes inn. Dessuten kan man jo bare slå det opp på internettet om det er noe man ikke har helt oversikten over. :flåser:

Sist redigert av annemede : 21-06-09 kl 23:21.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:11   #5
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes også det var svært betenkelig da BJHanssen snakket for alternativ medisin.

Han burde vel strengt tatt vært med blant de inkompetente, samt hatt egen oppføring under overtroisk.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:14   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, vi kan godt lage en samlekategori: Dum, inkompetent OG overtroisk.

Gammel 21-06-09, 23:15   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

hva med de usynlige statsrådene da?
Heidi Grande-Røys.

Gammel 21-06-09, 23:18   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ah, ja, den tenkte jeg også å etterlyse.

Gammel 21-06-09, 23:21   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

hva med de usynlige statsrådene da?
Heidi Grande-Røys.

I politikerkretser kan det anses for å være et kompliment.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:21   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at akkurat Støre har jeg litt mer sympati for enn resten: Han er i hvert fall åpenbart kompetent, selv om jeg avskyr behandlingen av karikatur-saken.

Trond Giske er en skrekkelig, skrekkelig fyr, men vei i vellinga lager han, det skal han ha.

Kristin Halvorsen skal ha kred for å ha brukt fagfolkene i departementet fullt ut, og virkelig hatt en enorm lærekurve, tross initiell inkompetanse.

Det er de inkompetente og de korrupte (og Dag Terje Andersen kommer i begge kategorier), jeg ergrer meg mest over.

Og du kan godt putte Jens sammen med de korrupte. Det er nesten så jeg ikke har futt nok til flere over Aker-saken altså (ikke bare den nylige, men hele LO/Aker/AP-samrøren/korrupsjonen som har foregått i årevis).

Og så, systemkritikk: Hvorfor blir det sånn? Hvorfor skal alle andre hensyn - geografi, kjønn, etnisitet, fagforeningstilhørighet - telle mer enn kompetanse? Det ser jo ut til å være det absolutt siste punktet på listen??

Jeg har også fått økt respekten for Kristin Halvorsen etter at hun ble finansminister, veldig bra måten hun har tilegnet seg kunnskap og lyttet til fagfolk når hennes egen kunnskap ikke har strukket til.

Jonas Gahr Støre fikk vel uvanlig snill medfart av media etter bombingen av Serena Hotell? Det var jo litt spesielt at UD stod for granskningen i ettertid, var det ikke? Jeg husker Marie Simonsen sa at Støre hadde en utpreget teflon-effekt, og ting som andre ministre hadde kommet til å få pes for, det slapp han unna. Jeg merker at jeg har ekstra goodwill overfor fyren jeg også, siden han er så flink.

Gammel 21-06-09, 23:22   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I politikerkretser kan det anses for å være et kompliment.

:klaskepanne:
De usynlige er jo selvfølgelig med, men kan ikke sees fordi de er ... usynlige.

Gammel 21-06-09, 23:25   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:26   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Haha, Nebbia burde ha redigert listen sin lynraskt og lagt til navnene med hvit skrift.

Gammel 21-06-09, 23:26   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Men Polyanna, kompetanse, er ikke det noe som blir undergravet systemisk, over hele fjøla? Man snakker så fint om at man skal høyne kunnskapen til elevene, men pugging etc skal ikke være nødvendig lenger, alt skal bare lekes inn. Dessuten kan man jo bare slå det opp på internettet om det er noe man ikke har helt oversikten over. :flåser:

Det er vel ikke bare flåseri. Det at man ikke skal anerkjenne at noen faktisk er mer kompetente, og at det faktisk er en bra ting, det er noe veldig, vel, RØDGRØNT, ved det.

Gammel 21-06-09, 23:36   #15
Nebbia
Passiv

Standard

Jonas Gahr Støre fikk vel uvanlig snill medfart av media etter bombingen av Serena Hotell? Det var jo litt spesielt at UD stod for granskningen i ettertid, var det ikke? Jeg husker Marie Simonsen sa at Støre hadde en utpreget teflon-effekt, og ting som andre ministre hadde kommet til å få pes for, det slapp han unna. Jeg merker at jeg har ekstra goodwill overfor fyren jeg også, siden han er så flink.

UD fikk masse kritikk for sine rutiner etter bombingen av hotellet, opposisjoen krevde en uavhengig granskning, men Jonas Gahr Støre var urokkelig i at dette var UDs jobb. Jeg blir alltid skeptisk når det argumenteres mot at en uavhengig granskning er nødvendig. Jeg er enig med deg i at Gahr Støre er dyktig, men når han fremstår som ledestjernen i regjeringen så følger det også et ekstra ansvar. For min del blir tersklen for å akseptere tabber langt mindre, men det kritikkverdige Gahr Støre har gjort er langt mer alvorlig enn en tabbe. Bevisst løgn burde være avskjedigelsesgrunn. Han fortjener ingen goodwill.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:38   #16
Nebbia
Passiv

Standard

Haha, Nebbia burde ha redigert listen sin lynraskt og lagt til navnene med hvit skrift.

Hvit skrift er ikke usynlig nok.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:40   #17
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, vi kan godt lage en samlekategori: Dum, inkompetent OG overtroisk.

Bornert og massivt udugelig, heter det!

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:43   #18
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er vel en av de få her på forumet som hater MORA til Giske intenst.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:46   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Bornert og massivt udugelig, heter det!

Hehe, flere som lærte hva "bornert" betyr av Apenes-utsagnet mot en eller annen jeg ikke husker hvem var?

Gammel 21-06-09, 23:49   #20
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jepp!

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.