Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva er "dameprat"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-09, 09:00   #41
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva er "dameprat"?

Hva som er dameprat bestemmes av tema og tilnærming. Damepraten har sine helt bestemte hovedkategorier med utallige undergrupper, f.eks. finnes det et utall av grupperinger under kategorien kropp. Det samme gjelder for kategori livsstil. Og heimen. Minus garasjen. Barn er også en kategori som favner vidt, fra slimpropper til tenåringsfylla. Jeg synes likevel det som kjennetegner dameprat er dvelinga ved detaljer og den tilsynelatende utrettelige lysten til å snakke om de samme temaene og de samme detaljene omatt og omatt og omattatt. Lenge. Akkurat dette aspektet er hovedgrunnen til at jeg ganske kjapt melder meg ut av praten. Temaet kan i utgangspunktet være helt greit, til og med interessant, men jeg blir fort utålmodig ved gjentakelser og det jeg ser på som unødvendig dveling. Samtidig er det en del typiske kvinnetemaer som ikke vekker det minste snev av interesse hos meg.

FP har sin del av dameprat, noen tråder leser jeg, andre leser jeg ikke. Synes ikke det er noe problem, det finnes nok av tråder som er mer ikke-damete av seg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 09:11   #42
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dameprat i forum er som mange sier allerede: Detaljerte utbroderinger om relativt trivielle ting - og særdeles detaljerte ting om mensen, fødsel etc. (f.eks mooncup-tråden).

Ser for meg en tråd hvor jeg legger ut bilder av noe jeg har kjøpt: I en "dametråd" vil jeg da få svar og prikker om "fin" eller "hvor har du kjøpt den", eller "jeg har en slik en selv, den blablabla", eller, hvordan er den å vaske...
I en herretråd ser jeg for meg at jeg ville maksimalt fått "ok" som svar - ellers så har tråden kanskje havnet langt bak i rekkene relativt raskt.

Gammel 24-06-09, 09:13   #43
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Dameprat i forum er som mange sier allerede: Detaljerte utbroderinger om relativt trivielle ting - og særdeles detaljerte ting om mensen, fødsel etc. (f.eks mooncup-tråden).

Pøh! Dameprat er lange, intellektuelle samtaler om livet og døden, og krig og fred og sånn.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 09:16   #44
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor er alle disse mennene som er registrerte her? Gjemmer de seg inne på interessante og lukkede blogger eller?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 10:11   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

føleri & drama

Er det noe kvinnemennesker er god på, så er det jammen meg akkurat det der.

Jeg føler at det nok er litt vel mye følerier her inne, og det har helt klart sammenheng med at det er for få menn her.
Av og til føler jeg at det ikke er mulig å få til en god diskusjon fordi det er så mange lange tær og folk kvinner som tar seg personlig nær absolutt alt mellom himmel og jord og ikke fatter forskjell på å diskutere sak og person.

Jeg synes det har blitt mer dameprat i det siste, jeg.
Det har blitt litt mindre gode diskusjoner og litt mer føleri & drama.
Jeg liker bare drama når det omhandler meg.

Og det at menn kjøper ting og ferdig med det ... Nehei! Nå er det en uke siden mannen fikk seg ny mobiltelefon og fortsatt er det bare det det går i. Hele dagen.

Gammel 24-06-09, 10:20   #46
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og det at menn kjøper ting og ferdig med det ... Nehei! Nå er det en uke siden mannen fikk seg ny mobiltelefon og fortsatt er det bare det det går i. Hele dagen.

Men brukte han langt tid på å snakke om det FØR han kjøpte den?

Gammel 24-06-09, 10:22   #47
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler at det nok er litt vel mye følerier her inne, og det har helt klart sammenheng med at det er for få menn her.
Av og til føler jeg at det ikke er mulig å få til en god diskusjon fordi det er så mange lange tær og folk kvinner som tar seg personlig nær absolutt alt mellom himmel og jord og ikke fatter forskjell på å diskutere sak og person.

Ru driver med dameprat!

Gammel 24-06-09, 10:22   #48
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 10:23   #49
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken?

Gammel 24-06-09, 10:29   #50
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor er alle disse mennene som er registrerte her? Gjemmer de seg inne på interessante og lukkede blogger eller?

De er rundt her, det er bare å følge med. En kjapp sjekk på profilene til mannlige brukere jeg har sett poste i det siste viser for eksempel at Mauser, Fargo, mrc, Nebbia, Ben Murphy, HP og undertegnede har en høyere innlegg-per-dag-ratio enn deg. (Bloggkommentarer og blogginnlegg teller ikke med.)

Sist redigert av torsk : 24-06-09 kl 10:40. Årsak: Vel mye Nebbia.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 10:32   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men brukte han langt tid på å snakke om det FØR han kjøpte den?

Eh, ja ...
Han har gått å ventet på den helsikes telefonen siden det kom rykter om den, har jeg inntrykk av. Eller siden før HTC en gang fant ut at de skulle lage den i det hele tatt.

Det er en HTC Magic, Tåtti.
Litt sånn Iphone-ish.

Det verste er at guttungen elsker den.

Gammel 24-06-09, 10:34   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Gjemmer de seg inne på interessante og lukkede blogger eller?

De gjemmer seg i de interessante og intellektuelle diskusjonene.
Ikke på Jåleforumet og Barselgreiene.

Gammel 24-06-09, 11:02   #53
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nettopp hørt på en mann som har kjøpt seg mc. Og vi har prøvd å selge en gammel bil. Av xx potensielle kjøpere var de fleste menn. Den som brukte kortest tid, og som faktisk kjøpte skranglekassa var en dame.

Gammel 24-06-09, 11:12   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

De er rundt her, det er bare å følge med. En kjapp sjekk på profilene til mannlige brukere jeg har sett poste i det siste viser for eksempel at Mauser, Fargo, mrc, Nebbia, Ben Murphy, HP og undertegnede har en høyere innlegg-per-dag-ratio enn deg. (Bloggkommentarer og blogginnlegg teller ikke med.)

Men ikke høyere enn meg tenker jeg. :forumslave:

Jeg synes denne tråden bærer preg av et altfor gammeldags sett holdninger til dette med kjønn jeg. Jeg føler absolutt at når torsk slår til med favorittsmileyene sine så kan man rose "oss damene" for gode innlegg etterpå og regne ham med i gjengen. Akkurat som jeg tar imot ros til "gutta på bilforumet" uten å blunke engang over at jeg kanskje er for glad i å bruke bh til å være en av gutta.

Så med litt mer frisinnet innstilling til dette med kjønn man har så blir dette så fint så.

(Jeg tester ut en teori om at siden det er vanskelig å endre kjønnsrolleoppfatninger så funker det kanskje bedre med en friere tilknytning til kjønnsbegrepet.)

Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 11:37   #55
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Du drepte tråden, SF.

Gammel 24-06-09, 11:40   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lover å aldri gjøre det mer.

Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 11:40   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

torskefar, det er strengt tatt ikke så pussig at du blir betraktet som "en av damene" all den tid du er en av de ivrigste på å få med BH-tips og vil gå med kjole på jobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 11:45   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et tappert forsøk på å fjerne problemet ved å bare definere bort "kjønn", smilefjes, det skal du ha.

Gammel 24-06-09, 11:46   #59
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

torskefar, det er strengt tatt ikke så pussig at du blir betraktet som "en av damene" all den tid du er en av de ivrigste på å få med BH-tips og vil gå med kjole på jobb.

Eyh, det der var info fra privat blogg og MSN!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 11:49   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Eyh, det der var info fra privat blogg og MSN!

"Var" being the operative word.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.