Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar dere på dere bilbeltet i fart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-09, 21:16   #41
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?

Jeg tar det på mens jeg begynner å kjøre, dvs at farten ligger på 5 km/t og jeg er fastspent før jeg rekker å få bilen ut på veien.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:18   #42
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg lærte, da jeg kjørte opp, at om man rygger, skulle man ta av bilbeltet, slik at man fikk god bevegelighet i overkroppen og dermed så bedre bakover. Så, jeg rygger uten bilbeltet, eller i hvertfall når jeg kjører stasjonsvogna og har utsyn i bakruta. Når bilen så er klar for å kjøre framover, tar jeg på bilbeltet før jeg begynner å kjøre igjen.

Jepp. Akkurat sånn er det. Det var noe av det første vi lærte på kjøreskolen.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:20   #43
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Etter at jeg har startet, før jeg kjørere.

Øver veldig med ungene for tiden, for Andungen klarer nå å ta av seg selen selv. Vi arbeider derfor med at han ikke får lov til å gjøre det før bilen er parkert.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:28   #44
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

tar det stort sett på samtidig som jeg setter bilen i bevegelse. Noen ganger kan jeg ha kjørt litt ut i gata her før de kommer på.

Tar aldri av beltet unger rygging. Svært sjelden jeg snur meg og ser bakover når jeg rygger. Bruker speil og ryggekamera.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:48   #45
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må vri om nøklen og vente noen sekunder før jeg starter bilen, da blinker det "ta på bilbelte", og det gjør jeg. Det blinker og piper voldsomt om jeg ikke tar det på raskt.
Rygger med belte så fremt det ikke er veldig uoversiktlig.

Gammel 23-06-09, 00:02   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rygger ut bilen og tar på beltet samtidig som jeg begynner å bevege meg (bilen) framover. Er bare snakk om noen meter og aldri høy fart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 00:03   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar på beltet på vei ut av garasjen. So shoot me.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 00:05   #48
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også rygger uten belte. Det er egentlig en uvane, men det blir nå slik. Jeg synes det er litt koselig også fordi faren min rygget også bestandig uten belte. Jeg har alltid gjort det så det er ikke på grunn av stiv rygg eller nakke.

Gammel 23-06-09, 00:06   #49
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hender seg at jeg tar det på mens jeg kjører mot gatekrysset vårt. Men regelen er selvfølgelig at man skal ta det på før man kjører. Kan noen hjelpe meg å si det til mannen min?

Gammel 23-06-09, 00:45   #50
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar det på meg helt pr. refleks når jeg ruller ut av fellesgarasjen. Ikke før; det er så trangt å rygge der.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 01:42   #51
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tar det på før jeg kjører.

Gammel 23-06-09, 09:25   #52
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg rygger ut og tar på beltet i det jeg begynner å kjøre fremover.
Det var det jeg lærte at man skulle gjøre på kjøreskolen, så det har festet seg. Tar aldri av meg beltet for å rygge andre steder, da, så det er ikke det at jeg ikke klarer å rygge med belte på, liksom...

Gammel 23-06-09, 09:52   #53
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg rygger ut uten beltet på, som jeg har lært av kjøreskolen. Mens jeg sakte ruller fremover tar jeg på meg beltet og det er på før jeg er ute av parkeringshuset vårt. Men jeg tar det ikke på i stor fart, dette er bare i krabbefart.

Gammel 24-06-09, 22:46   #54
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Ta på bilbeltet er det første jeg gjør når jeg setter meg inn i en bil. Vrir ikke om nøkkelen en gang før jeg har tatt på selen. Føler meg også veldig naken uten belte

Gammel 24-06-09, 23:03   #55
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det gjør jeg ofte. Jeg ser ikke problemet. Jeg kan tenke meg langt verre ting som distraherer i trafikken enn å ta på seg bilbeltet i 5 km/t.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 23:07   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har meget trang fellesgarasje i kjelleren. Å manøvrere bilen krever hele min konstentrasjon, så beltet festes før jeg starter bilen.

Gammel 25-06-09, 13:25   #57
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, men det hender jeg rygger uten...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.