Sv: Bjarne Håkon Hanssen
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jepp jeg har akkurat samme inntrykk. Og det er sånn "liksom-legge-seg-flat"-greier han holder på med. Jeg legger meg flat sier han men så argumenterer han med at dette ikke var noe feil. Da legger han jo seg ikke flat da, det er bare en replikk han har lært seg å komme med. Og jeg har ikke inntrykk av at han har skjønt at det var feil, bare at han er sur for at han har blitt knepet.
Det irriterer vettet av meg at dette ikke får noen konsekvenser, og at han ikke får mer tyn. Det virker som om alle norske journalister jager i flokk til de får en uttalt beklagelse, for så å legge saken død. Stoltenberg sa som vanlig ingenting i media før Hanssen hadde lagt seg flat (i den grad han er i stand til det), og hans kommentar var at telefonene var uheldige, og at det var en klok vurdering av Bjarne Håkon Hanssen å gå ut å si at det var galt av ham å ringe. 
Snakk om å gå på kurs for å lære seg å bruke positive ord. "Klok vurdering"? Hvor er den kritiske journalisten som spør Stoltenberg hvordan han ser på denne handlingen i forhold til korrupsjon? Hvor er den kritiske journalisten som spør om Stoltenberg har tillitt til Hanssens vurderingsevner? Ja, saken har fått mange forsider, men Hanssen har sluppet usedvanlig billig unna. Alle journalistene er tydligvis på jakt etter agurker for tiden, eller så er det den plutselige varmen som har slått dem ut.
|