|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere St.Hans?Joda, vi feirer med båltenning og grilling på stranda. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere St.Hans?Joda feires. Litt forskjellig fra år til år.
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere St.Hans?Jeg feiret det før da jeg bodde hjemme. Nå har jeg ikke sett et St.Hans-bål på flere år. Vi pleier å grille om det er fint vær, det er vel det eneste.
|
|
|
#45 |
|
<*(((<
|
Sv: Feirer dere St.Hans?Feiret ikke sankthans i går, det passer liksom ikke helt når det er midt i uka. Nå ser jeg at det skrives i A-pressen at flere og flere «gjør som svenskene» og flytter feiringen til nærmeste fredag, blant annet er tenningen av det store Slinningsbålet i Ålesund flyttet til fredag. Jeg er for. Sist redigert av torsk : 24-06-09 kl 11:27. Årsak: Skrivefeil, sankthans er med liten s. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Feirer dere St.Hans?I St.Hansfylket Vestfold, feirer vi enten med en båttur i kortesje utover fjorden eller grill og hygge sammen med gode venner. Da W og lille E var mindre grillet vi her hjemme og kjørte en tur ut til en av strendene får å se bålet som ble tent.
|
|
|
#47 |
|
Ferdig!
Sv: Feirer dere St.Hans?Vi har aldri hatt store tradisjonen for feiring, men i fjor var vi ved Østensjøvannet på et Lions arr. der. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Feirer dere sankthans?Vi har ikke hatt noen tradisjoner for dagen tidligere, men de siste åra har vi vært med på Velforeningens + Internasjonal forenings feiring ved sjøen. Kjempekoselig opplegg, med grilling, leker for barna, natursti og bålbrenning. I går kveld var det mange flere som var med på feiringa enn tidligere, og det var en flott feiring. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere sankthans?Vi feirer ikke, men kunne tenkt meg det -så neste år satser jeg på Sverresborg. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Feirer dere sankthans?Jeg har ikke feiret aktivt på mange år. Var høy bål-, pølse og pinnebrødfaktor i barndommen. Dette ønsker vi nå å overføre til våre barn.
|
|
|
#51 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere sankthans?Jeg har veldig gode minner fra barndommens feiringer med nabolagsfest og bål, og skulle gjerne gjenskapt noe lignende for egne barn. Men det får vente til de slutter å sutre og kreve å få dra hjem kl 19.
|
|
|
#52 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Feirer dere sankthans?Vanligvis. I år slappet vi heller av hjemme. Men jeg tenkte på det i dag. Jeg hadde pastasalaten ferdiglaget og kom på at jeg skulle vaske kjøleskapet. Ut av kjøla kom det mye rart, men også en isende kald flaske med Heineken. Da jeg skulle rydde alt tilbake i kjøla etter at den var blitt gullande rein, endte salaten ved siden av Heineken-flaska, og da var jeg tilbake i mimremodus fra sankthans-feiringer da jeg var ung og lovende. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Feirer dere sankthans?Vi har hatt en grilltradisjon sammen med venner, ja. I år var vi vel sikkert 60-70 stykker som grillet på gården til noen kjente. Hele tunet fullt av voksne og barn.
|
|
|
|
#54 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere sankthans?Vi feiret litt alene ungene og jeg. Mannen jobbet, og jeg er jo litt nervøs for å sende ungen av sted til andre når vi oppdaget lus på søndag.
|
![]() |
|
|