|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Hvordan får jeg best resultat?
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Jeg har malt gamle skap før en gang med aliminiumsmaling og en gang med oljemaling. I begge tilfeller brukte jeg en liten glatt rull. (eller jeg brukte vel flere). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Jeg har gjort det en gang, og det var litt av en jobb, men verdt det. Jeg demonterte alle dørene og pusset dem forsiktig med pussepapir. Så vasket jeg med salmiakk, grunnet med heftgrunn og malte to strøk med oljemaling. Jeg brukte en rulle fra Jordan som heter Ultimate Glatte underlag, liten rulle.
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Jeg er nok hakket mer uerfaren og sjuskete enn Adrienne, men har også malt en kjøkkeninnredning. (og de som kjenner meg RL vil antageligvis si at det er litt :wow: for jeg er ikke "en som pusser opp")
![]() |
#5 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Å jada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?det blir lett skjoldete. et tips er å sende dørene til en billakkerer |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Tipset til Amelia er noko å ta med seg. Det er også veldig billig å få gjort. Du vaske med salmiakk, pusse lett over og sende dei frå deg. Voila.
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?ja jeg kjenner noen som fikk gjort det og det ble veldig fint altså! helt strøkent |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
...
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Lever til billakererer er mitt råd også. Vi gjorde det. Billig i forhold til alt arbeidet som må til for å få det pent når man gjør det selv.
![]() |
#11 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Jeg er allerede igang, så det er nok for sent for en billakkerer. Jeg sjekket det ifjor, før vi flyttet inn og de skulle ha 12 000 for å male kjøkkenet. Syntes det var ganske mye penger all den tid, dette bare er nødløsning til jeg tar meg råd til å bytte kjøkken.
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?
Vi gjorde det også sånn. Samt malte inni skap og slikt (det var sånn plassbygd gammelt trekjøkken - bare dørene som lot seg ta av). Det var helt ærlig en grusom jobb. Aldri mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Nok en god grunn til å kjøpe kompressor og malesprøyte. Så kan du jo tørke støv av vasene dine etterpå.
![]() |
#15 |
Sær og kresen
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Jeg har gjort det, og det ble veldig bra, det. Pass på at ikke malingen renner, bare. Dørene ble tatt av hengslene, malt to strøk med oljemaling. De var i utgangspunktet trefarget. Byttet også knotter.
![]() |
#16 |
Sær og kresen
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Ja, også brukte jeg rull på speilene og pensel på resten. Aner ikke om det er det beste, men det funket her i hvert fall.
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
Akkurat det samme som husbonden sa, så nå har vi både kompressor og malesprøye. Ingen av delene har vært brukt, riktignok, men det kommer vel alltids en anledning.
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Noen som har malt en kjøkkeninnredning?Vi har gjort dette i to leiligheter vi en gang eide. Kjøkken fra 60-tallet - bunnsolid, heltre og helt greie å male |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Våre ble strøkne. Det kommer nok an på grunnen (type dører og grunning) vil jeg tro, samt type maling. Det var virkelig ikke vanskelig å få det til fint til oss. Ikke mist motet før du har begynt Martis! Sist redigert av Rabarbra : 11-07-09 kl 23:27. Årsak: lagt til siste setning |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|