|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenAll infoen jeg har funnet, peker på at sunn fornuft er langt fra nok til å unngå HPV, nettopp fordi man fortsatt ikke har identifisert alle måtene det smitter på.
|
|
|
#42 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenOm ikke måtene er identifisert, blant annet leste jeg at smitten kan finnes naturlig i områdene rundt baken, så burde jo vaksinen strengt tatt gis i småbarnsalderen.
|
|
|
#43 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenI følge en engelsk side jeg fant, NHS sin muligens, så sto det noe om kreft ikke bare i livmoren men litt sånn hist og pist - for å si det pent.
|
|
|
#44 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinen
Nyheten ble vel sluppet i løpet av den siste uka, så du er ikke så langt etter.
|
|
|
#45 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenSiden jeg er en sånn en selv som ikke gidder å gå inn på alle linker, legger jeg litt til info rett i tråden ang. bivirkningene:
Det er altså først og fremst langtidseffekten, og ikke bivirkningene, som har vært det vanskeligste spørsmålet for Folkehelseinstituttet. Det betyr selvsagt ikke at det ikke kan være bivirkninger vi ikke vet om enda, men som Esme sier; det er en potensielt dødelig sykdom og veldig få indikasjoner på vanskeligheter. Jeg holder fast ved mitt standpunkt så langt.
|
|
|
#46 |
|
Leser
|
Uklart formulert fra min side, jeg mente at det var det som var stridens kjerne nå, altså grunnen til at bioteknologinemda ønsker en bredere drøfting på dette. Det jeg har lest er i grunnen det Scarlett siterer over her.
|
|
|
#48 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJeg har fått vaksinen, for mange år siden.
|
|
|
#49 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#50 |
|
villende
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJeg er En Som Vaksinerer og jeg kjenner at jeg er veldig glad for at jeg slipper å ta stilling til dette nå. På den ene siden er det såpass mye underlivskreft i familien at jeg ønsker at Mini skal ha den ekstra bekyttelsen en slik vaksine vil kunne gi (da hun muligens er bærer av gener som gjør at livmorhalskreft "tar" lettere hos henne.) På den andre siden vil jeg jo ikke at barnet mitt skal fungere som en prøvekanin. Hadde det vært noen vits for meg å ta den så hadde jeg glatt tatt den. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJeg har fundert frem og tilbake på dette en stund, men finner ikke noe svar. Eldste mi er straks 14 år så jeg må snart bestemme meg. Å snakke med henne om det har ingen hensikt siden hun har så sprøyteskrekk at hun hører ikke annet enn det ene ordet (jeg har prøvd tidligere, men ga opp).
|
|
|
#52 |
|
Absolut ateist
|
Det er jo ypperlig. Da kan du bare true; om du i det hele tatt TENKER på å ha sex uten kondom, da må du ta sprøyte!
|
|
|
#53 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJeg var med i forskninsprosjektet før vaksinen ble godkjent. Viste seg at jeg fikk vaksinen.
|
|
|
#54 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJeg drar opp en snart 2 mnd gammel tråd i og med at jeg kom over dette i sted: Divisjonsdirektør Hanne Nøkleby ved Folkehelseinstuttet stilte til nettprat fredag kl. 12:30-13:30 for å informere om HPV-vaksinen. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJaggu, han hadde ikke tunga beint i munnen når han skrev.
|
|
|
#56 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nok en spinoff fra vaksinetråden: HPV-vaksinenJeg er glad min datter ikke er i en alder hvor jeg ville ha måttet forholde meg til dette på nåværende tidspukt. |
|
|
|
![]() |
|
|